עם השראה מהסנדק והסופרנוס - "הפינגווין" עושה את העבודה, גם אם היא מלוכלכת ומסריחה

באטמן כלל לא נמצא בסיפור, הוא מחוץ לתמונה, לדיאלוגים, ומחוץ לסדרה, אולי נרדם מול ערוץ 14, אולי הוא בשביתה • ואולי זה בדיוק מה שעוזר כדי להיכנס בקלות לצפייה בסדרה

מציצים אל תוך הראש של הדמויות האיומות האלה ולומדים איך הם הפכו להיות מי שהן". מתוך "הפינגווין". צילום: יחצ

הפינגווין | HOT ,yes וסלקום TV

על באטמן בטוח שמעתם. הוא סופרסטאר בינלאומי, גיבור שמציל את העולם - ובעיקר את גות'האם סיטי, העיר הבדיונית שבה מתרחשים סקנדלים ואסונות בסדר גודל קולנועי. אוסוולד קובלפוט (הפינגווין, כפי שכולם מכנים אותו) נחשב אחד מאויביו המושבעים של איש העטלף. הרבה פחות ידוע ממנו, פחות אהוב ופחות גיבור. הוא לא באטמן, אבל החל מהסופ"ש הוא מוביל סדרה חדשה.

העלילה מתרחשת שבוע אחרי אירוע הסרט "הבאטמן", ואף שהכאוס בגות'האם שובר שיאי ברדק ופשע - באטמן כלל לא נמצא בסיפור. הוא מחוץ לתמונה. מחוץ לדיאלוגים, מחוץ לסדרה. באטמן בחופשה. אולי בכנס תאגידי גיבורים, אולי נרדם מול ערוץ 14, אולי הוא בשביתה. ואולי זה בדיוק מה שעוזר כדי להיכנס בקלות לצפייה בסדרה. זאת לא דרמת גיבורי-על, וממש לא חובה לשחות ביקום של הקומיקס כדי להישאב לעלילה. וחוץ מזה, העבריינים שנאבקים עם הפינגווין על טריטוריה גם ככה מחוסלים לפני שתבינו מי הם.

מושפעת מ"הסופרנוס". "הפינגווין", צילום: יחצ

"הפינגווין" היא סדרת מאפיה הארדקור. סאגת גנגסטרים סוחפת ומודעת לעצמה, ששואבת השראות מ"הסנדק", מ"פני צלקת" והמון מ"הסופרנוס". כמו מאפיונר ממוקצע, היא מבצעת את התורה כולה בהתאם למה שלמדה מהאבות הרוחניים. רוצה לומר, "הפינגווין" עושה את העבודה - גם אם זו עבודה מלוכלכת ומסריחה.

בתפקיד הראשי: קולין פארל. השחקן האירי הזה הוא חבר של קבע ברשימות היפים והסקסיים של הקולנוע, אך כשהוא הפינגווין הוא לא נראה כמו עצמו. כעור, שמנמן, מעוות, מצולק וצולע, הוא מפלס את דרכו במעלה מדרגות עולם הפשע.

"באמת אמרו לי שאני קצת מזכיר את ג'יימס גנדולפיני". קולין פארל בפרמיירה של "הפינגווין", צילום: AP

צידו ניצבת כריסטין מיליאוטי החמודה (האמא מ"איך פגשתי את אמא"), שעושה תפקיד מאוד לא חמוד כשהיא משחקת בת של מאפיונר כבד, שנחושה להוכיח שהיא לא פסיכופתית כמו שאומרים עליה - עד שקופץ לה הקוף, ואז ומתברר שהיא גרועה ממה שחשבו שהיא. בקיצור, שני אלה מגלמים תפקידים מובילים, והם לא חביבים כמו שמצפים מהם להיות או דמויות שקל להזדהות איתן. הם אנטי־גיבורים מובהקים.

מבין אינספור סדרות הספין־אוף שרוכבות על תהילת סרטי גיבורים, "הפינגווין" נוצצת כמתכת בערימת חציר. הכיעור שבה מהפנט, העלילה טסה במהירות טיל, והיא חלקלקה כמו פינגווין. זאת סדרה שבנויה רק על אנטי־גיבורים, על אנשים מיואשים שמקריבים הכל כדי להרוויח כבוד ומעמד. הפינגווין לעולם לא יהיה גדול יותר מבאטמן, אבל הסדרה החדשה שלו נהדרת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר