30 שנות הלם: עובדות מפתיעות שלא ידעתם על "חברים"

הסדרה האהובה מציינת 30 שנים לעלייתה, הזדמנות נהדרת לחשוף כמה סודות עסיסיים • מי היו אמורים להיות זוג במקור? מי כמעט לא יצא מהבית? וגם: מה קרה למרסל הקוף?

30 שנה ל"חברים" . צילום: יח"צ

הסדרה המיתולוגית "חברים" חוגגת בימים אלה 30 שנה לעלייתה למסך. לרגל המאורע ההיסטורי, ליקטנו עובדות מפתיעות, כי מה אתם יודעים, גם אחרי עשורים של שידורים חוזרים - הם עדיין מצליחים להפתיע אותנו.

1. השם של הסדרה נבחר אחרי ששאר ההצעות נפסלו. בין היתר, היו "קפה אינסומניה", "משישה יוצא אחד" ו"חברים כמונו".

2. הפתיח של הסדרה, בו החברים רוקדים במזרקה, הוא אחד הזכירים והמזוהים ביותר. הקאסט לא התלהב, בלשון המעטה מלצלם אותו. ג'ניפר אניסטון אמרה בעבר: "זה נראה לנו מוזר. הסיבה היחידה שעשינו את זה הייתה כי אמרו לנו לעשות את זה".

3. לפני שצילומי התוכנית התחילו, במאי הסדרה לקח את השחקנים לחופשה בלאס וגאס והפציר בהם לכייף. לדבריו, "זו הייתה ההזדמנות האחרונה שלהם ליהנות מאנונימיות".

4. בפעם הראשונה בה החבורה ישבה יחד לקריאת תסריט, ליסה קודרו הופתעה לגלות שצ'נדלר, אותו גילם מתיו פרי, אינו משתייך לקהילת הלהט"ב. למעשה, היו כל כך הרבה שמועות בנוגע למיניות שלו, עד שיוצר הסדרה דיוויד קריין אמר ב-1997: "צ'נדלר לא גיי והוא גם לא יהיה".

כמה סטרייט? ככה סטרייט. קורטני קוקס ומת'יו פרי בתפקיד מוניקה וצ'נדלר ב"חברים", צילום: יח"צ

5. דמותה של אורסולה, התאומה המרשעת של פיבי, הופיעה בסדרה "משתגעים מאהבה". לאחר שנבחנה ל"חברים", חבריה ורשת NBC עודדו אותה לקחת את התפקיד והמפיקים החליטו להכניס את אורסולה לקו העלילה.

6. ליסה קודרו נכנסה להיריון בשנת 1997 וקו העלילה שונה בהתאם, כשפיבי שימשה כאם פונדקאית לאחיה למחצה ואשתו. לעומת זאת, כשקורטני קוקס נכנסה להיריון בעונה האחרונה של התוכנית, הוא הוסתר היטב כיוון שלפי קו העלילה שנמשך מספר עונות, מוניקה וצ'נדלר לא יכולים להביא ילדים לעולם.

7. לאורך העונות, בעלי חיים שונים ומשונים שולבו בקו העלילה. מאחורי הקלעים, הדברים היו פחות פרוותיים; ליסה קודרו פחדה פחד מוות מהברווז. ואם כבר בבעלי חיים עסקינן, מרסל, הקוף של רוס, גולם על ידי שתי קופות. לאחר שהבינו שהצילומים של סצנות בכיכובן אורכות זמן רב, הוחלט להיפטר מהדמות המתוקה.

8. באחד הפרקים בעונה שלוש, פיבי בונה בית בובות מקרטון. כיוון שלפי קו העלילה הוא נשרף, צוות האביזרים של התוכנית בנה שישה בתים זהים בשלושה ימים.

חברות - גם במציאות. ג'ניפר אניסטון עם ליסה קודרו וקורטני קוקס, צילום: Getty Images

9. בראיון שהעניק ל-Mirror הבריטי בשנת 2016, מאט לה בלאנק סיפר שלא תמיד הכל היה מצחיק. "בקושי יצאתי מהבית, הייתי שחוק. לא רציתי שיהיה לי לוח זמנים או מקום שאני צריך להיות בו. הייתי על סף התמוטטות עצבים".

10. דיוויד שווימר, שגילם את רוס, התקשה גם הוא להתמודד עם התהילה לה זכו במהירות. "זה היה מפחיד והרס מערכות יחסים שבניתי", סיפר בעבר. "עברו כמה שנים עד שהצלחתי להתרגל ולהרגיש בנוח עם הסיטואציה".

11. ג'יימס מייקל טיילור המנוח, שגילם את דמותו של גאנת'ר, התהדר בשיער מחומצן. כמו כל הדברים הטובים בחיים, גם הצבע התחיל כתאונה. "יש לי חבר שרצה להיות מעצב שיער. הוא הציע להתאמן עליי, השאיר את הצבע זמן רב מדי והשיער נראה כמעט לבן. זה קרה בלילה שלפני יום הצילומים הראשון", סיפר בזמנו. כדי לשמור על הרצף, טיילור חימצן את השיער אחת לשבוע במשך 10 שנים.

12. בשנת 2016, קומדי סנטרל ערכה סקר באנגליה ושאלה מי החבר האהוב עליהם. באופן מאוד מפתיע, הזוכה הגדול היה רוס גלר, בגילומו של דיוויד שווימר. ועוד אחרי מה שהוא עשה לאמילי...

13. מסגרת התמונה הזהובה שהייתה תלויה על דלת הדירה של מוניקה ורייצ'ל הפכה לפריט איקוני שזכה לחיקויים רבים. במקור היה מדובר במראה, אולם איש צוות שעבד על הסט שבר אותה לפני הצילומים.

14. סיפור האהבה של רוס ורייצ'ל לא היה אמור לקחת נתח כל כך גדול מהעלילה. אחרי שהצילומים התחילו והצוות הבחין בכימיה בין שווימר ואניסטון, הם הגדילו אותו.

הוא הלובסטר שלה. רייצ'ל ורוס, ג'ניפר ודיוויד, צילום: מתוך הסדרה "חברים"

15. הספה הכתומה שהייתה במרכז בית הקפה נמצאה בטעות באחד המחסנים באולפנים של האחים וורנר.

16. כשהסדרה נכתבה, מוניקה וג'ואי היו אמורים להיות זוג. איזה יופי שזה לא קרה.

17. לדמותו של גאנת'ר לא היה שם עד אמצע העונה השנייה.

18. אחד הפרקים הזכורים ביותר של הסדרה הוא "הפרק בו אף אחד לא מוכן". הוא צולם כולו בתוך הדירה של מוניקה ורייצ'ל כי היה מחסור בתקציב והפך לסנסציה.

איתה הוא חולק אוכל? ג'ואי ופיבי ב"חברים", צילום: מתוך הסדרה "חברים"

19. כל הדמויות בסדרה התנשקו זו עם זו, מלבד מוניקה ופיבי.

20. כשצילומי הסדרה הסתיימו, ג'ניפר אניסטון ובעלה לשעבר בראד פיט, אירחו את כולם לארוחת ערב בביתם. הם הגישו יין מבקבוק שהבמאי שמר מיום הצילומים הראשון.

21. בשנת 1999, קורטני קוקס נישאה לשחקן דיוויד ארקט. בפרק ששודר לאחר נישואיהם, כל הקרדיטים של השחקנים נכתבו עם שם המשפחה ארקט כמחווה מתוקה לזוג הטרי, שהתגרש ארבע שנים אחרי.

22. הפרק בו רוס אומר את שמה של רייצ'ל כשהוא נישא לאמילי נוצר בטעות גמורה. דיוויד שווימר אמר "רייצ'ל, המונית הגיעה" במקום לקרוא לאמילי. ברגע הזה, המפיקים חוו הארה והחליטו להעתיק את השגיאה למזבח.

23. יוצר הסדרה דיוויד קריין חשף שג'סטין טימברלייק רצה להשתתף בה. "נפגשנו והוא היה מקסים, אבל לא היה לנו תפקיד בשבילו. הילדים שלי כעסו עליי מאוד אחר כך".

24. שיר הפתיחה המקורי של הסדרה היה אמור להיות "Shiny Happy People" של להקת R.E.M. מפיקי הסדרה החליטו ללכת על שיר מקורי במקום, וגייסו את הרמברנטס שאחראים לתוצאה הסופית.

כל העונות של "חברים" זמינות לצפייה בערוץ פופ אפ מיוחד ב-yes לרגל חגיגות 30 שנה לעלייתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר