30 שנה אחרי: נחשפה הסצנה שכוכבי "חברים" סירבו לצלם

מפיק הסדרה המצליחה טוד סטיבנס סיפר בראיון כי השחקנים הראשיים סירבו לשחזר את סצנת המזרקה, שצולמה במסגרת פרק הפיילוט ומופיעה בפתיח האייקוני שלה • "ככל שהצלחת הסדרה גדלה, הכוכבים חשו ביטחון רב יותר לסרב לסצנות מסוימות"

"חברים". צילום: יח"צ

גם לא תמורת מיליונים: 30 שנה אחרי שידור פרק הבכורה של "חברים", נחשפת כעת הסצנה שכוכבי הסדרה סירבו לשחזר ומדובר באחת הסצנות המוכרות והאהובות על המעריצים.

ביום ראשון הקרוב תציין הסדרה האהובה 30 שנה לשידור פרק הבכורה שלה, ואין זמן טוב יותר לחשוף סודות מאחורי הקלעים - כולל אחד רטוב במיוחד שקשור לסצנת הפתיחה האייקונית של הסדרה בכיכובם של ג'ניפר אניסטון, דיוויד שווימר, ליסה קודרו, מאט לה בלנק, קורטני קוקס ומת'יו פרי המנוח.

הסדרה שנוצרה על ידי מרתה קאופמן ודיוויד קריין, שודרה לראשונה בשנת 1994 ורצה במשך עשר עונות ו-236 פרקים עד לפרק הסיום שלה בשנת 2004, כשאחד הרגעים המפורסמים ביותר שלה כלל את כוכבי הסדרה רוקדים במזרקה. הסצנה מתוך פתיח הסדרה אולי נראית כיפית, אך ששת השחקנים סבלו מאוד בצילומים הארוכים שלה - מה שהוביל בסופו של דבר, שנים אחרי, לסירוב שלהם לשחזר אותה בפרק אחר בסדרה.

"ככל שהצלחת הסדרה גדלה, כך הכוכבים חשו ביטחון רב יותר לסרב לסצנות מסוימות", שיתף טוד סטיבנס, מפיק בסדרה, בראיון לאתר הגרדיאן הבריטי לרגל חגיגות ה-30 של הסדרה.

המזרקה מסצנת הפתיחה של "חברים", צילום: צילום מסך

סטיבנס הוסיף כי היוצרים רצו לשחזר את הסצנה המפורסמת עבור פרק מציאות חלופית בשנת 2000, אך נתקלו בסירוב מוחלט של הקאסט. "זה דבר אחד לעשות את זה כשאתה בצילומי הפיילוט", הסביר סטיבנס על ההבדל בין הצילומים לפרק הפיילוט בשנת 1994, אז רוב הקאסט עדיין היה במעמד של שחקנים אלמוניים, "לבין לחזור לחוויית הקור והרטיבות שש שנים אחרי, כשהם כבר היו כוכבים גדולים".

כאמור, סצנת הפתיחה של "חברים" צולמה במסגרת פרק הפיילוט, ומציגה את ששת השחקנים הראשיים רוקדים ומבלים סביב ובתוך מזרקה שנראית כחלק מפארק, עם אביזרים כמו מטריות צבעוניות, וכמובן הספה והמנורה המוכרות מבית הקפה סנטרל פארק, כשברקע מתנגן השיר "I'll Be There For You".

ג'ניפר אניסטון, צילום: AFP

לפי הספר "I’ll Be There For You: The One About Friends" של קלסי מילר, סצנת הפתיחה הייתה אמורה במקור להיות מצולמת על גג של בניין ולהציג את הקאסט חוגג במסיבה, אך לאחר בעיות מסוימות הם עברו למזרקה ב-Warner Bro Ranch שנראתה כחלק מפארק.

בראיון לתוכנית "The One Show" של BBC בשנת 2016, ג'ניפר אניסטון סיפרה כי הריקוד במזרקה "הרגיש קצת מוזר", והוסיפה כי "אף אחד לא היה ממש מעריץ גדול של שיר הנושא". בספר של מילר, ליסה קודרו ציינה שהיא לא חשבה שהם "היו במצב רוח או אפילו יכלו להיראות כאילו הם נהנים", לאחר שצילמו שוב ושוב במים והתחילו בסופו של דבר לקפוא מקור. "היינו במזרקה הזאת במשך זמן רב", אמרה אניסטון. "מישהו חשב שזה יהיה ממש כיף, אבל תנו לי לומר לכם מה קרה: זה לא כיף לרקוד במזרקה במשך שעות על גבי שעות".

"לצלם את הסצנה במזרקה היה סיוט", חיזקה את דבריה פעם נוספת קודרו בראיון שהעניקה לאחרונה לפודקאסט של קונאן או'בריאן. "אני לא אוהבת חוסר נוחות בכלל, מכל סוג, והמזרקה הזו הייתה קרה. זה היה ממש מאוחר בלילה. עשינו 500 ניסיונות ריקוד בערך, וריקוד שמגיע מתוך חוסר מוטיבציה הוא קשה, נכון? זה פשוט היה קשה".

כל העונות של "חברים" זמינות לצפייה בערוץ פופ אפ מיוחד ב-yes לרגל חגיגות 30 שנה לעלייתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר