"כל פרק מציע משהו אחר": האם זו הסדרה שתוציא את מארוול מהבוץ?

קתרין האן מובילה את הספין־אוף החדש של "וונדה־ויז'ן", בתקווה לעורר עניין מחודש ביקום הטלוויזיוני • "יש בה כל כך הרבה לחקור, היא כמו בור ללא תחתית שהלך ונבנה במשך מאות שנים", היא אומרת על דמותה של אגתה הארקנס

קתרין האן. מתוך הסדרה. צילום: דיסני +

"וונדה־ויז'ן", שעלתה בדיסני פלוס ב־2021, היתה הסדרה שהשיקה את היקום הטלוויזיוני של מארוול, ובמבט לאחור, היא גם זו שזכתה לקבלת הפנים הכי לבבית הן מצד הקהל והן מצד המבקרים. כעת, "אגתה לאורך כל הדרך", ששני פרקיה הראשונים עולים מחר, תנסה לשחזר את ההישג ולעורר עניין מחודש בסדרות של מארוול (שמקרטעות זה זמן רב).

הסדרה החדשה, שמתכבדת להיות ספין־אוף ישיר של "וונדה־ויז'ן", מתמקדת בדמותה של אגתה הארקנס, המכשפה העתיקה ורבת־העוצמה שנותרה ללא כוחותיה לאחר שהובסה בידי וונדה מקסימוף. כעת, אגתה מקיפה את עצמה במכרים מעברה ובבעלות ברית לא טיפוסיות, ויוצאת למסע מסתורי ומלא כשפים. המטרה: לבנות מעגל מכשפות משלה ולשוב לגדולתה.

הקומיקאית ושחקנית האופי המצוינת קתרין האן ("אימהות רעות", "אחים חורגים", "רצח כתוב היטב 2") שבה לתפקיד אגתה, אבל הפעם, לשם שינוי, היא עומדת במרכז העניינים. לצידה ניתן למצוא את הכוכבת הלוהטת אוברי פלאזה ("הלוטוס הלבן") בתור מכשפה לוחמת בשם ריו וידאל, את אגדת הברודוויי פטי לופון בתור מכשפה סיציליאנית שמתמחה בניבוי עתידות, את ג'ו לוק ("עוצר נשימה") בתור נער גותי שמשרת את אגתה, ועוד.

"היו כל כך הרבה שכבות ב'וונדה־ויז'ן'", אומרת האן בת ה־51 במהלך מסיבת עיתונאים שמתקיימת לכבוד עליית הסדרה בדיסני פלוס. "כל כך שמחתי שניתנה לנו הזדמנות לקלף את השכבות האלה ולגלות מהם המניעים העמוקים יותר של אגתה. יש בה כל כך הרבה לחקור, היא כמו בור ללא תחתית שהלך ונבנה במשך מאות שנים. כלומר, אגתה נראית נהדר, אבל היא ממש לא צעירה. מובן שכשחקנים, אנחנו תמיד מחפשים חומרים עסיסיים שאפשר לנגוס בהם. זו סדרה מאוד מיוחדת ומאוד שונה".

"קתרין ואני שיחקנו יחד בסיטקום 'מחלקת גנים ונוף'", מוסיפה פלאזה, שעושה כאן את הבכורה שלה בז'אנר גיבורי־העל. "אבל זה היה ממש מזמן, ולא יצא לנו לחלוק את המסך יותר מדי. אז היה מאוד מלהיב לקבל הזדמנות ללכת איתה ראש בראש ולנעוץ את השיניים בדמות הזאת. בלי לקלקל יותר מדי, אגיד שהדמות שלי מאוד מסתורית ועוצמתית, ויש לה איכות של זיקית, כך שאף פעם אי אפשר לדעת איזו גרסה של הדמות אתם עומדים לקבל. מאוד נהניתי מהאתגר הזה, של לגלם מישהי שמשחקת את המשחק לפי החוקים שלה".

"צריך להיות פתוחים ולהתמסר". מתוך הסדרה, צילום: דיסני +

בדומה ל"וונדה־ויז'ן", שהתהדרה ביצירתיות מפתיעה ויוצאת דופן יחסית לתוצרים האחרים של מארוול, גם "אגתה לאורך כל הדרך" היא פרי מוחה של התסריטאית־מפיקה ג'ק שייפר, וגם היא מבטיחה להיות מגוונת ומלאת הפתעות ויזואליות ותוכניות. כל פרק מאמץ לעצמו תמה אחרת הקשורה למכשפות (שבאה לידי ביטוי בתפאורות, בתלבושות ובאופי הפרק), והממד החידתי שאפיין את "וונדה־ויז'ן" צפוי להישמר גם כאן.

"כל פרק מציע משהו אחר לגמרי", מבטיחה האן, "והצופים ימשיכו לנסות לנחש כיצד הסיפור עומד להיגמר ממש עד לסופו של הפרק האחרון. זה בדיוק כמו ב'וונדה־ויז'ן', במובן הזה שיש כאן הרבה הפתעות מהזן הישן והטוב. ג'ק מדהימה, וזה מאוד מלהיב שהיא כתבה את הדבר המקסים הזה. העולמות שהיא יוצרת הם כמו אורגניזם חי ונושם. צריך פשוט להיות פתוחים ולהתמסר".

יהיו התגובות לסדרה אשר יהיו, עושה רושם שהאן, פלאזה ושאר החברות־מכשפות נהנו מאוד להיכנס לתפקיד וללכת לאיבוד בינות הסטים הענקיים שנבנו במיוחד. "היינו על הסט במשך כל היום", אומרת האן. "בין טייק לטייק היינו יוצרות מעגל, וממש הרגשנו כמו מעגל של מכשפות. הצחוק שלנו גם נשמע כך. אבל גם היה מאוד קל להיטמע בתוך המקום הקסום הזה ולשכוח מהעולם החיצוני. מכיוון שכל הסטים נבנו באמת, ולא נוספו באמצעות מחשב, הכל גם הרגיש מאוד 'מכושף'. יכולת לגעת בזה, זה פשוט היה שם. אז זה גם מאוד עזר, וגם היה מאוד טריפי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר