טקס פרסי האמי ה-76: "שוגון", "אייל קטן" ו"הדב" הן הזוכות הגדולות

עם שיא של לא פחות מ-18 פרסים, "שוגון" גנבה את ההצגה בטקס הגדול של הטלוויזיה שנערך בלוס אנג'לס • ריצ'ארד גאד ("אייל קטן") קטף שלושה פרסים • את הטקס הנחו יוג'ין לוי ובנו דן לוי • כל העדכונים מהלילה הנוצץ

מנחי הטקס יוג'ין לוי ודן לוי. צילום: אי.פי.אי

טקס פרסי האמי ה-76 התקיים לפנות בוקר (שני) בלוס אנגל'ס, וכמו בכל שנה הוענקו בו פרסים למצטייני תעשיית הטלוויזיה האמריקנית. היה זה טקס נטול התרחשויות מרעישות, אשר הוענקו בו פרסים רבים למיעוטים שונים וחלקים רבים ממנו הוקדשו לאזכור וחלוקת כבוד למסורות טלוויזיוניות ארוכות ותכניות טלוויזיה קאנוניות. את הערב הנחו יוג'ין לוי ובנו דן, בעצמם זוכי פרס האמי, אשר יצרו את הסדרה המצליחה "שיט'ס קריק" וכיכבו בה.

סלינה גומז, מרטין שורט וסטיב מרטין הגישו את פרס שחקן המשנה בסדרה קומית לאבון מוס בכרך, הלוא הוא ריצ'י מסדרת הלהיט "הדוב". השחקן האירי קולין פארל העניק את פרס שחקן המשנה בסדרת דרמה לבילי קרודופ מ"תכנית הבוקר". 

אבון מוס, צילום: רויטרס

פרס השחקן הראשי בסדרה קומית הלך לכוכב "הדוב" ג'רמי אלן ווייט, כשהשחקן מביס בקטגוריה בין היתר את לארי דיויד, יוצר וכוכב הסדרה הקומית האייקונית "תרגיע". "הסדרה הזו שינתה את חיי", אמר הכוכב, והודה למשפחתו ולחבריו לצוות הסדרה, שנחשבת לאחת ההצלחות הטלוויזיוניות הגדולות של השנים האחרונות.

כוכב "הדוב", ג'רמי אלן ווייט, צילום: אי.אף.פי

"הדוב" המשיכה לקטוף פרסים, כשפסלון שחקנית המשנה בסדרה קומית הוענק ללייזה קולון זייס, גם היא כוכבת סדרת הלהיט. בנאומה הזכירה השחקנית כוכבים כמו מריל סטריפ, הודתה לאמה ולחברי קאסט התוכנית. את נאומה סיימה בפנייה לקולגות ולצופיה הלטיניים, כשאמרה "המשיכו להאמין והצביעו (בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב)".

פסלון שחקנית המשנה בסדרת דרמה הוענק לשחקנית האוסטרלית אליזבט דביקי שגילמה את הנסיכה דיאנה ב"הכתר", שלה הייתה זו מועמדות שנייה לפרס אך זכייה ראשונה.

קנדיס ברגן, השחקנית זוכת חמישה פרסי האמי וכוכבת הסיטקום הפופולרי ופורץ הדרך משנות ה-90' "מרפי בראון", העניקה הופעה נדירה וסיפרה על האופן שבו הסדרה בכיכובה שינתה את התרבות האמריקנית. במהלך נאומה תקפה את המפלגה הרפובליקנית האמריקנית ואת עמדתה בנושא הפלות, בטרם העניקה את פרס השחקנית הראשית בסדרה קומית לשחקנית הוותיקה ג'ין סמארט, על תפקידה בסדרה "האקס". בנוסף לפרס זכתה סמארט בתשואות מהקהל באולם ואף הזילה דמעה במהלך דבריה.

קנדיס ברגן, צילום: רויטרס

פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר במיני סדרה ניתן לג'סיקה גאנינג הסקוטית, כוכבת סדרת הלהיט המצליחה והמטרידה של נטפליקס "בייבי ריינדיר" ("אייל קטן"). גאנינג גילמה בסדרה את מרתה סקוט, הסטוקרית של כוכב הסדרה ויוצרה, ריצ'ארד גאד (המגלם בסדרה את דמותו שלו, תחת השם דוני דאן). הסדרה מבוססת על חוויותיו מהמציאות של גאר, שהתמודד במשך מספר שנים עם מטרידנית מסוכנת. "תודה לך שהאמנת, בטח ובחרת בי לגלם את מרתה", אמרה גאנינג בנאום קבלת הפרס.

יוצר הסדרה עצמו, ריצ'אררד גאד, זכה בפרס הכתיבה למיני סדרת דרמה. "לפני עשר שנים הייתי במקום נמוך בחיי, סבור שלא אוכל לעבד לעולם את שקרה לי", אמר באחד הנאומים המרגשים בערב. "והנה אני עשור אחרי. אני יודע ששום דבר לא נמשך לנצח. רק צריך להמשיך להילחם ודברים ישתפרו. אם את נמצאים במצב של סבל – המשיכו להיאבק".

בנוסף, קטף גאד פרס השחקן הראשי הטוב ביותר במיני סדרה."אני המעריץ הגדול ביותר שלך", אמר גאד לג'ון האם, כוכב "פארגו" (וכמובן, דון דרייפר ב"מד מן") אשר נמנה עם המתחרים מולו על הפרס.

ריצ'ארד גאד, צילום: אי.פי

אותו ריצ'ארד גאד אסף לביתו פרס שלישי לערב, כש"אייל קטן" זכתה בקטגוריית מיני דרמה הטובה ביותר. "בייבי ריינדיר הוכיחה שאין נוסחה ליצירת להיט", אמר. "אין צורך בשמות גדולים ומוכרים, רק ביכולת לספר סיפור טוב".

בקטגוריית "תכנית אקטואליה", שכללה גם מועמדות של תוכנית המערכונים האייקונית "סאטרדיי נייט לייב" זכתה תוכניתו של המגיש הבריטי ג'ון אוליבר. אוליבר הנרגש קיבל את הפרס כשצוות התוכנית שלו מאחוריו וניבל את פיו (בחינניות). היא אמנם לא זכתה בפרס בקטגוריה, אך "SNL" נחגגה לאורך הערב, לרגל 50 השנה שעברו מאז עלתה לראשונה לשידור בארה"ב.

סטיבן זאיליאן, תסריטאי ובמאי מיני סדרת המתח והדרמה "ריפלי", לקח הביתה את הפסלון המוזהב. הערב היה רצוף מחוות לדמויות ותפקידים שהגדירו את תעשיית המסך הקטן האמריקנית, ביניהם אמהות טלוויזיוניות ואבות, מאמני ספורט ועורכי דין בסדרות.

פרס הכתיבה לסדרה קומית הוענק השנה זו הפעם השנייה לכותבי "האקס".

השחקן האגדי בילי קריסטל , שהנחה במשך שנים את טקס פרסי האוסקר, העניק את פרס תוכנית האירוח (קטגוריה שכללה מועמדות כמו תכנית הלייט נייט של סת' מאיירס, "ג'ימי קימל לייב" ותכנית הלילה המאוחרת של סטיבן קולבר) ל"דיילי שואו" של המנחה ג'ון סטיוארט.

למורן מוריס, הזכור לטובה מהעונה האחרונה והמופתית של "פארגו" זכה לראשונה בפרס שחקן המשנה היוצא מן הכלל במיני סדרה או סרט (כשמולו, בין היתר, השחקן המוערך זוכה האוסקר רוברט דאוני ג'וניור). מוריס הבטיח להודות בפודקאסט שלו לאלו מבין מכריו שאותם לא הזכיר בנאומו עמוס השמות והתודות.

למורן מוריס, צילום: אי.אף.פי

פרס הכתיבה לסדרת דרמה הוענק לוויל סמית' (לא מדובר בכוכב "הנסיך המדליק מבל אייר" חובב התקיפות בשידור חי), שכתב את סדרת המתח המוערכת "סוסים איטיים". "חרף שמי, אני בא בבשורת שלום", אמר סמית' בתחילת נאומו, בהתייחס כמובן לתקרית הסטירה בטקס האוסקר 2022, כשהשחקן בעל השם הזה סטר למנחה האירוע, כריס רוק.

גם הסדרה "ימים מאושרים" המיתולוגית זכתה לכבוד בערב. רון האוורד והנרי ווינקלר, שגילמו בסדרה בהתאמה ריצ'י ופונזי האהובים, העניקו את פרס הבימוי היוצא מן הכלל לסדרה קומית לכריסטופר סטורר, במאי "הדוב".

רון האוורד והנרי ווינקלר, צילום: אי.פי

אירועי המלחמה בישראל באו לידי ביטוי בערב הנוצץ, כשהשחקן הישראלי עידו סמואל ("היינו בני מזל") הופיע על השטיח האדום כשהוא עונד את סיכת החטופים. מנגד, כמה אמנים בחרו לענוד סיכה אדומה המסמלת קריאה להפסקת אש (Artists4Ceasefire), ובהם כוכבת "ברידג'רטון" ניקולה קוכלן.

ניקולה קוכלן, צילום: רויטרס

בפרס הבימוי של סדרת דרמה זכה פרדריק אי. או. טוי על "שוגון". בנאומו הודה לאלפרד היצ'קוק, אקירה קווסאווה ושאר במאים שהעניקו לו השראה לאורך הקריירה שלו. "אני מודה להם על כך שהרשו לי לגנוב מהם מדי יום", אמר.

ברגע מרגש בערב, הראפר הפופולרי ג'לי רול העניק הופעה חיה של שירו "I Am Not Ok", שהוקדשה לכוכבי תעשיית הטלוויזיה שהלכו לעולמם השנה - שחקנים, כותבים, מפיקים ובמאים, ביניהם שאנן דוהרטי, דונלד סאת'רלנד וג'יימס ארל ג'ונס שהלך לעולמו בסוף השבוע האחרון. בנוסף, ג'ימי קימל הקדיש קטע לזכרו של הקומיקאי בוב ניוהרט, שהלך לעולמו בחודש יולי.

פרס השחקנית הראשית במיני סדרה או סרט הוענק לשחקנית העל-זמנית ג'ודי פוסטר, על תפקידה בעונה החדשה של "בלש אמיתי".

ג'ודי פוסטר, צילום: רויטרס

הירויוקי סנאדה נבחר כשחקן הראשי בסדרת דרמה על תפקידו ב"שוגון", בעוד בקטגוריה המקבילה הנשית זכתה אנה סוואי, שותפתו לסדרה. גם פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר, הפרס החשוב ביותר בערב, הוענק באופן לא מפתיע ל"שוגון" (שקבעה שיא כתוכנית עם מספר המועמדויות הגדול ביותר בטקס). עוד בקטגוריה התחרו בין היתר "הכתר", "תוכנית הבוקר" ו"סוסים איטיים". "שוגון" קבעה שיא חדש כשקטפה לא פחות מ-18 פרסים, שיא זכייה לטקס אחד.

חברי קאסט "שוגון", צילום: רויטרס

את הפרס האחרון לערב בקטגוריית הסדרה הקומית היוצאת מן הכלל, העניקה קת'רין או'הרה ל"האקס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר