חן זנדר תנחה את הטקס הממלכתי ל-7 באוקטובר: "נשבעתי להזכיר את מי שאיבדנו"

מגישת הטלוויזיה והכתבת של ערוץ 13 תנחה את הטקס בהובלת מירי רגב • בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם, היא הסבירה את הבחירה להיענות לתפקיד למרות הביקורת: "לא אתן לאף אחד לשכוח"

חן זנדר. צילום: קוקו

היום (חמישי) נחשף כי מגישת הטלוויזיה והכתבת חן זנדר תנחה את הטקס הממלכתי ל-7 באוקטובר בהובלת מירי רגב. לאור הביקורת שסבבה את הטקס הממלכתי, זנדר כתבה פוסט בחשבון האינסטגרם שלה ובו פירטה על הסיבה.

"עד 7 באוקטובר שיננתי כל שם של חלל שנפל בשנים האחרונות וזכרתי כל נרצח בפעולות איבה, איפה גרו ואת מי השאירו מאחור, ככה זה שיגעון של עיתונאים", פתחה את דבריה זנדר.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Hen Zender - חן זנדר‎‏ (@‏‎henzender‎‏)‎‏

"אבל אז הגיע 7 באוקטובר ובתוך האסון הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, התחולל גם האסון הפרטי שלי ונועה אחותי הקטנה נרצחה במיגונית ברעים, מה שהפך את עולמי, ריסק את המשפחה שלי ואילץ אותי לעבור צד, מזאת שזוכרת, מסקרת ומספרת על אחרים, לזאת שנשבעה להזכיר את מי שאיבדנו ומה שקרה פה ולוודא שאף אחד לא ישכח, אף אחד, לעולם", כתבה זנדר והתייחסה לטרגדיה האישית שלה, כאשר אחותה נועה נרצחה ב-7 באוקטובר. 

"זה מה שאני עושה כבר 11 חודשים וזה מה שאעשה גם ב-7 באוקטובר כשאנחה את טקס הזיכרון הממלכתי. משפחות שכולות רבות דרשו לקיים את הטקס הממלכתי השנה ובכל שנה, כמסורת מדממת, על ידי כל ממשלה מכהנת; טקס שבמהלכו תעצור האומה מלכת, נתייחד עם הנופלים והנרצחים, נקרא לשובם של החטופים והחטופות ונתפלל לשלום הפצועים והחיילים שעדיין נלחמים.

"כן, לצערי יהיה זה טקס ללא קהל והוא לא יועבר בשידור חי אבל אני יודעת שהוא מורכב מאנשים שנותנים את הנשמה, אמנים מרגשים שרוצים לקחת בו חלק ובני משפחות שחוו את הנורא מכל באותה שבת. חשוב לי להיות שם, לזכור ולהזכיר ולוודא שהסיפור של היקרים שלנו יסופר, לא אתן לאף אחד לשכוח, לטייח או ליפות את מה שהיה שם, זה מה שהיה חשוב לי, למשפחה שלנו ויודעת שגם לנועה שמלווה אותי בכל החלטה מאז ולתמיד. מקבלת ומחבקת כל מי שחושב אחרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר