"ללא התחשבות בגזע, נטייה מינית וזהות מגדרית": החלו הליהוקים לעיבוד הטלוויזיוני של "הארי פוטר"

כזכור, ברשת HBO עובדים על סדרת "הארי פוטר" טלוויזיונית חדשה, שככל הנראה תעלה לשידור במהלך 2026 • כל עונה תעבד למסך הקטן כרך אחד בסדרת הספרים האייקונית של ג'יי.קיי רולינג

שלישיית "הארי פוטר". צילום: AP

החיפוש אחר הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר, ורון וויזלי הבאים התחיל באופן רשמי, ולא מן הנמנע כי הגרסאות המעודכנות של שלושת הקוסמים הצעירים שכולנו מכירים יהיו שונות לחלוטין מכפי שהכרנו אותן עד היום.

כזכור, ברשת HBO עובדים על סדרת "הארי פוטר" טלוויזיונית חדשה, שככל הנראה תעלה לשידור במהלך 2026. הסדרה צפויה להכיל שבע עונות, כאשר כל עונה תעבד למסך הקטן כרך אחד בסדרת הספרים האייקונית של ג'יי.קיי רולינג (וכתוצאה מכך תעניק לכל ספר יותר "מרווח נשימה" לעומת הסרטים).

מתוך "הארי פוטר ומסדר עוף החול", צילום: באדיבות yes

כעת עברו בהפקה לשלבי הליהוק, במטרה לאתר את השחקנים הצעירים שיגלמו את שלושת התפקידים הראשיים בסדרה. אתמול (שני) נחשפה הקריאה הרשמית והפתוחה לאודישנים, שהשלב הראשון שלהם יימשך עד 31 באוקטובר ובו מחפשים, כך כתוב בטופס הקריאה, ילדים שיהיו בני "9 עד 11 באפריל 2025, תושבי בריטניה או אירלנד בלבד". כל מועמד (או מועמדת, כמובן) מתבקש לשלוח סרטון בן חצי דקה שבו הוא מקריא שיר, חלק מסיפור או מונולוג שאינו קשור להארי פוטר במבטא המקורי שלו, וסרטון נוסף שבו יסביר קצת על עצמו ועל חבר או בן משפחה קרוב.

"הארי פוטר", צילום: מתוך הסרט

כמו כן, בתחתית הטופס כתובה הפסקה המודגשת הבאה: "אנו מחוייבים לליהוק מכיל ומגוון. אנא שילחו מועמדים איכותיים לכל תפקיד, ללא התחשבות במוצא אתני, מין, מגבלה, גזע, נטייה מינית, זהות מגדרית או כל בסיס אחר המוגן על פי חוק, אלא אם כן מצוין בפירוש אחרת". האם המילים האלה, שנבחרו מן הסתם בקפידה, מרמזות שהארי פוטר הבא עשוי להיות, לצורך העניין, קוסמת ולא קוסם? ייתכן מאוד, מה שהופך את הסדרה החדשה לאפילו עוד יותר מסקרנת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר