מחבר ספרי "משחקי הכס" נגד "בית הדרקון": "שינויים רעילים"

מחבר סדרת הספרים המצליחה עליהם מבוססת סדרת הבת של "משחקי הכס", שמשמש גם כיוצר ומפיק בפועל, התייחס לשינויים שנעשו בסדרה ביחס ליצירתו המקורית • בנוסף, הזהיר מפני בעיות עתידיות בתוכנית הנחשבת של HBO

ג'ורג' ר.ר מרטין. צילום: רויטרס

היוצר והסופר ג'ורג' ר.ר. מרטין, מחבר סדרת "שיר של אש ושל קרח", יוצא נגד השינויים שביצע ראיין קונדל באדפטציה לסדרת הפריקוול של "משחקי הכס", "בית הדרקון" של רשת השידור האיכותית והמוערכת HBO.

בשבוע שעבר הבטיח הסופר לחשוף את "כל מה שלא בסדר" ב"בית הדרקון", אשר אף הוא נמנה עם יוצריה. בפוסט חדש בבלוג האישי שלו, דיבר הסופר על חילוקי הדעות היצירתיים מאחורי הקלעים.

"בית הדרקון", צילום: יח"צ

הפוסט, שנמחק מאז, פורסם תחת הכותרת "היזהרו מהפרפרים". הביקורת של מרטין התייחסה בעיקר להבדלים בין סצנת "דם וגבינה" כפי שהיא מופיעה בפרק הבכורה של העונה השנייה לבין האופן בו היא מוצגת ב"אש ודם". "בית הדרקון" הותירה בחוץ את דמותו של בנם הצעיר של אייגון והלנה טארגריין, הנסיך מאלור. מחבר ספרי המקור גורס כי לא רק שהדבר פגע בסצנה - אלה שגם יהיו לדבר השלכות חמורות יותר בעתיד הסדרה.

בספר, הסצנה מתוארת כרגע מטלטל בו הלנה נאלצת לבחור בין שלושת ילדיה. היא בוחרת במאלור כדי להציל את התאומים, אך הרוצחים הורגים את ג'איהאיריז במקום. בספר, הלנה מציעה את חייה שלה בניסיון להציל את ילדה. בסדרה, לעומת זאת, היא מנסה לשחד את התוקפים.

"בית הדרקון", צילום: יח"צ

"כשראיין קונדל סיפר לי לראשונה מה הוא מתכוון לעשות, לפני זמן רב (בשנת 2022, אולי) התנגדתי לזה", כתב מרטין. "אבל לא התווכחתי ארוכות או בלהט. הרגשתי שהשינוי החליש את הסצנה, אבל רק מעט. הם לא רצו להתמודד עם ליהוק של ילד נוסף, במיוחד כשמדובר בפעוט בן שנתיים. ילדים כה צעירים יאטו בהכרח את ההפקה, ויהיו לכך השלכות על התקציב.

"אני עדיין אוהב את הפרק", הבהיר מרטין ואף ציין כי "צופים שמעולם לא קראו את 'אש ודם' יחשבו עדיין שהסצנות קורעות לב. אך עם זאת, יש היבט נוסף להסרת דמות הנסיך הצעיר". מרטין מודה כי הסצנה עדיין חזקה, אך טוען כי "אני עדיין מאמין שלהציע תכשיט זה פשוט לא אותו דבר".

מתוך "בית הדרקון", צילום: באדיבות yes

מרטין המשיך ותיאר בפירוט כיצד חיסולו של מאלור עשוי להשפיע על שתי העונות הבאות של "בית הדרקון", שקונדל אישר לאחרונה שתסתיים בעונתה הרביעית, תוך שהוא חושף ספוילרים מתוך ספרו. "הוא ילד קטן", הוא טוען. "אין לו אפילו שורה של דיאלוג, הוא לא עושה שום דבר בעל השפעה חוץ מלמות. אבל איפה, מתי ואיך הוא מת - זה כן משנה".

מרטין חתם את הפוסט בכך שרמז על בעיות נוספות שעלולות להתעורר עבור "בית הדרקון" והזהיר מפני אפקט הפרפר שעשוי לקלקל את המשך הסדרה: "ישנם פרפרים גדולים ורעילים יותר שיגיעו, אם הסדרה תמשיך עם כמה מהשינויים ששוקלים לעונות 3 ו-4".

מתוך "בית הדרקון", צילום: באדיבות yes

דובר מטעם HBO הגיב לדבריו של מרטין, ואמר כי "כאשר מתאימים ספר למסך, שיש לו פורמט ומגבלות משלו, השואוראנר נדרש לעשות בחירות קשות בקשר לדמויות ולסיפורים. אנחנו מאמינים שראיין קונדל והצוות שלו עשו עבודה יוצאת דופן, ומיליוני המעריצים שהסדרה צברה בשתי העונות הראשונות ימשיכו ליהנות ממנה".

לאחרונה נשמעו ביקורות שליליות כלפי פרק הסיום של עונתה האחרונה של "משחקי הדרקון". לטענת לא מעט צופים מאוכזבים הפרק היה די איטי, נטול אקשן משמעותי ולא כלל סצנת קרב מפורסמת במיוחד - "The Battle of the Gullet" (הקרב על הלוע / קרב הלוע), שנדחתה לעונה הבאה ובכ. קונדל ייחס הכל לניהול משאבים. "אחד מהאתגרים הכי גדולים בעשיית טלוויזיה בכל קנה מידה היא שלאף אחד אין זמן ומשאבים אינסופיים", השיב היוצר כשנשאל לאן נעלמה הסצנה המכוננת שכולם ציפו לה.

"כמנהל הסדרה, אתה תמיד נדרש לאזן בין המשאבים שיש ברשותך לבין הסיפור שאתה רוצה לספר, והייתי צריך למפות מה היעד הסופי של העונה. (ההחלטה לא לשלב את הקרב בעונה השנייה) היתה שילוב של גורמים, ורצינו לאזן מחדש את הסדרה כדי שיהיו לנו עוד שלוש עונות נפלאות (אחרי העונה הראשונה) כדי לספר את הסיפור הזה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר