חמש שנים אחרי: כוכב "משחקי הכס" מודה שסיום הסדרה לא היה טוב

בראיון חדש שהעניק קיט הרינגטון, שגילם בסדרת הלהיט של HBO את דמותו המיוסרת של ג'ון סנואו, הסכים כי הסיומת לא עמדה בציפיות • אבל הוא גם נתן לכך סיבה

קיט הרינגטון ב"משחקי הכס". צילום: יח"צ

חמש שנים לאחר ש"משחקי הכס" ירדה מהמסכים (וקצת יותר משבוע לאחר שידור פרק סיום המאכזב של העונה השנייה של הספינאוף שלה, "בית הדרקון"), השחקן קיט הרינטגון סוף סוף מודה: סיומה של הסדרה המקורית לקה בחסר. הסיבה העיקרית: פשוט נגמר לבחור הסוס. או זהב הבלהות.

בראיון חדש שהעניק השחקן בן ה-37 למהדורה הבריטית של מגזין הגברים GQ, הסכים הרינגטון, שגילם כמובן ב"משחקי הכס" את דמותו המיוסרת של ג'ון סנואו, שהסיומת לא עמדה בציפיות - אבל גם נתן לכך סיבה.

קיט הרינגטון כג'ון סנואו ב"משחקי הכס", צילום: HBO

"אני מבין שיש אנשים שחושבים שהסוף של 'משחקי הכס' היה חפוז מדי ואני אולי מסכים איתם", טען הכוכב, "אבל אני לא בטוח שהיתה לנו אלטרנטיבה. אני מביט בתמונות שלי מהעונה האחרונה, ואני נראה בהן מותש. גמור לגמרי. לא הייתי יכול להמשיך לעונה נוספת. אני חושב שאם היתה תקלה בעונה האחרונה של הסדרה, זה שכולנו היינו תשושים".

העייפות הכרונית של השחקים, שכביכול מנעה מהמפיקים לצלם עונה תשיעית, השפיעה כמובן גם על התסריטאים, אשר נאלצו לדחוס לפרקי העונה המקוצרת (שישה פרקים בלבד לעומת עשרה פרקים בשש העונות הראשונות ושבעה פרקים בעונה השביעית) הרבה יותר תוכן מהרגיל, מה שפגע באיכות הכתיבה. "אני חושב שגם נעשו טעויות עלילתיות, אולי לקראת הסוף. היו כמה בחירות שפשוט לא עבדו", סיכם הרינגטון, שלאחרונה דווקא חזר לעולם של "משחקי הכס" בדרך שונה ומפתיעה למדי - משחק וידאו - וזאת על רקע דיווחים מאפריל האחרון כי הספינאוף של ג'ון סנואו לא ייצא לפועל.

קיט הרינגטון, צילום: GettyImages

עד היום, רבים רואים בעונה האחרונה של "משחקי הכס" כאחת מהאכזבות הטלוויזיוניות הגדולות בכל הזמנים, כזו שהשאירה למעריצים טעם מר בפה אחרי שנים של הנאה צרופה ואיכות בלתי מתפשרת. עם זאת, השבוע הצטרפה למועדון המעריצים הממורמרים סדרה אהובה נוספת, "אקדמיית המטרייה" מבית נטפליקס, שעונת הסיום שלה ספגה אף היא ביקורות איומות והותירה את הצופים הנאמנים פגועים וזועמים.

"משחקי הכס", צילום: יח"צ

אז איזו פינאלה היתה מאכזבת יותר? שאלה טובה שבוודאי עוד ידונו בה רבות. מה לעשות, לא כולן הן "עמוק באדמה" - סדרה שאפילו מחבר ספרי "משחקי הכס" בכבודו ובעצמו, ג'ורג' ר. ר. מרטין, מסכים שהיה לה את פרק הסיום הטוב ביותר אי פעם.     

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר