"לאב איילנד". צילום: ללא

ריבועים בבטן ומחמאות שטוחות: מה חשבנו על פרק הבכורה של לאב איילנד?

לפי פתיחת העונה של "לאב איילנד", נדמה שעדיף להסתכל על המשתתפים בתוכנית משתזפים מאשר להקשיב להם פותחים את הפה

[object Object]

חופשה היא אוברייטד. בחלומות ובתכנונים המוקדמים היא תמיד מהנה יותר, מעניינת יותר, מלהיבה יותר וסקסית יותר ממה שהיא במציאות. ולמרות ההבנה הזו, אנחנו בתקופת הקיץ, וכהורה לשני ילדים קטנים שוב צצו אצלי מחשבות על חופשה ועל הצורך בה, שרק מתעצם מרגע לרגע.

חופשה מהחיים עצמם - זה כל מה שאני צריך כרגע. נדמה לי שרווקים אוהבים חופשות יותר מנשואים, אולי כי בפנטזיה שלהם חופשה תייצר אהבה שתוביל לחתונה וילדים, וככה יגיעו למצב שבו גם הם יחלמו על חופשה מהחיים עצמם.

FreeTv

ההקדמה המתישה שקראתם נועדה להציג את "לאב איילנד" - תוכנית דייטינג וגוד־טיים, שזכתה להצלחה מסחררת בבריטניה וששוכפלה ל־22 מדינות אחרות. אמש עלתה ב־freeTV הגרסה הישראלית, שתשודר בכל ערב ברצועה יומית ושתתפרש על 42 פרקים, שבמהלכם 26 מתמודדים (11 נכנסו בכניסה הראשונה) מתבודדים במשך שבעה שבועות בווילה ביוון עם עדן פינס כמנחה, ואז מתחלקים לזוגות ומתחרים על אהבה.

הקיץ התמים האחרון של דור ה-Z, צילום: צילום מסך

בגדול, היא קצת כמו "האח הגדול", רק עם פנויים־פנויות בגילי 22-35 - כולם עם מינוי בחדר כושר ובגדי ים חושפניים. מבחינת הרעיון שלה, "לאב איילנד" משתדלת לשחזר חופשת קיץ סטנדרטית של צעירים נוטפי הורמונים בעזרת הרבה אלכוהול, מעט עומק ומוזיקת דאנס ברמקולים. צעירים שמרוכזים בעצמם, משתרללים ונהנים. לפיכך, כפורמט בינלאומי, "לאב איילנד" הכי פופולרית אצל קהל בגילי 16 עד 30 פלוס, כי לפעמים לא כל דבר צריך לבוא עם משמעות. לעיתים, "החופשה" האידיאלית היא זאת שבה מדליקים את המזגן בסלון, מכבים את המוח ובוהים באנשים חלולים מתאהבים באנשים חלולים אחרים.

ועכשיו, מדינת ישראל השמרנית, הדתית והמיליטנטית עורכת היכרות עם הריאליטי הפרוע הזה, ועוד בתקופה שבה שכחנו מה זו חופשה אמיתית כי הצימרים בצפון עולים באש, הדרום אדום ואין טיסות מילוט מנתב"ג. העונה צולמה לפני 7 באוקטובר - ומתעדת קיץ אחרון של תמימות אצל דור ה־Z, שהוא גם קהל היעד של התוכנית.

התוצאה היא אסקפיזם בשיא תהילתו, מתמודדים שהם אבטיפוס של פאקבוי גנרי שרודף אחרי נשים שמתלהבות מריבועים בבטן וממחמאות שטוחות. לפי פתיחת העונה, נדמה שעדיף להסתכל על המשתתפים בתוכנית משתזפים מאשר להקשיב להם פותחים את הפה. הרי לפעמים זה כל מה שצריך בחיים - חופשה מהחיים עצמם. סתם חופשה, בלי שום משמעות.

לאב איילנד - פרק פתיחת העונה | freeTV, 21:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו