איפה האקשן? יוצר "בית הדרקון" מגיב לביקורת על פרק סיום העונה

האיש החזק מאחורי הקלעים של הפריקוול של "משחקי הכס" קיים מסיבת עיתונים שבה הסביר את הסיבות להשמטת סצנת האקשן המכוננת שמעריצים מאוכזבים רבים ציפו לה, וגם התייחס להופעת האורח המפתיעה של אחת הדמויות המרכזיות מסדרת האם • וגם: כמה עונות יהיו ל"בית הדרקון" בסך הכל?

"בית הדרקון"

אזהרה: הידיעה הבאה מכילה ספוילרים לפרק האחרון של העונה השנייה של "בית הדרקון", ששודר בישראל אתמול

העונה השנייה של "בית הדרקון" הגיעה השבוע לסיומה - יש שיגידו בקול ענות חלושה - ואחד מיוצריה הסדרה, ריאן קונדל, קיים מסיבת עיתונאים וירטואלית לאחר שידור הפרק כדי לענות על כמה שאלות בוערות - תרתי משמע.

ראשית, לאחר שנשאל אם "בית הדרקון" תתפרש על פני חמש עונות בסך הכל, השיב קונדל בשלילה והבהיר כי הסדרה תכיל ארבע עונות - כלומר עוד שתי עונות וסיימנו. כמו כן חשף היוצר כי צילומי העונה השלישית של דרמת הפנטזיה מבית HBO ייצאו לדרך בקרוב, ושגם היא, כך מסתמן, תמנה שמונה פרקים בדומה לעונה השנייה (העונה הראשונה כללה עשרה פרקים).

מתוך העונה השנייה של "בית הדרקון", צילום: באדיבות yes

ומה לגבי הביקורת כלפי פרק הסיום, שלטענת לא מעט צופים מאוכזבים היה די איטי, נטול אקשן משמעותי ולא כלל סצנת קרב מפורסמת במיוחד - "The Battle of the Gullet" (הקרב על הלוע / קרב הלוע), שנדחתה לעונה הבאה? ובכן, לדברי קונדל הכל בסופו של דבר קשור לניהול משאבים. "אחד מהאתגרים הכי גדולים בעשיית טלוויזיה בכל קנה מידה היא שלאף אחד אין זמן ומשאבים אינסופיים", השיב היוצר כשנשאל לאן נעלמה הסצנה המכוננת שכולם ציפו לה. "כמנהל הסדרה, אתה תמיד נדרש לאזן בין המשאבים שיש ברשותך לבין הסיפור שאתה רוצה לספר, והייתי צריך למפות מה היעד הסופי של העונה. (ההחלטה לא לשלב את הקרב בעונה השנייה) היתה שילוב של גורמים, ורצינו לאזן מחדש את הסדרה כדי שיהיו לנו עוד שלוש עונות נפלאות (אחרי העונה הראשונה) כדי לספר את הסיפור הזה.

"אנחנו מנסים לתת ל'Gullet', שהוא ככל הנראה אירוע האקשן השני הכי מצופה של 'אש ודם' (הנובלה שעליה מבוססת "בית הדרקון"), את הזמן והמקום ושמגיע לו.

הופעת האורח ב"בית הדרקון", צילום: יח"צ

שובה של מלכת הדרקונים

שאלה נוספת שהופנתה לקונדל עסקה בהופעת אורח מפתיעה של אחת מהדמויות הראשיות של "משחקי הכס" - סדרת האם של "בית הדרקון" כמובן: מדובר בלא אחרת מדאינריז טארגאריין, אשר הבליחה בסוף הפרק בחיזיון נבואתי של דאימון טארגאריין (דאינריז גולמה בסדרה המקורית על ידי אמיליה קלארק, אך קשה לקבוע אם השחקנית שבה לשחק אותה גם הפעם, שכן אין לכך אישור והדמות נראתה רק מאחור. לכן סביר להניח שמדובר בכפילה או בעיבוד מחשב).

"'בית הדרקון'" היא פריקוול של סיפור מפורסם, אולי הסיפור הטלוויזיוני הגדול בכל הזמנים, וחייבים לקשר ביניהם", הסביר קונדל על ההחלטה לשלב בפרק את מלכת הדרקונים האייקונית. "מכיוון שחלפו כל כך הרבה שנים (בין עלילות שתי הסדרות), אין באמת דמויות מהתקופה של 'בית הדרקון' שעדיין בחיים בתקופה של 'משחקי הכס', ואנחנו תמיד מחפשים דרך לקשר בין שתי הסדרות.

מתוך "בית הדרקון", צילום: יח"צ

"הסיפור של שושלת טארגאריין, שהייתה אז בשיא עוצמתה על רקע הטרגדיה השייקספירית הזאת ומותם של הדרקונים... אנחנו עדיין לא יודעים לאן וכיצד הדברים יתפתחו, אבל אנחנו כן יודעים שבסופו של דבר לא יישארו דרקונים בעולם, עד שהם יוולדו מחדש לדאינריז", סיכם קונדל, אבל לרוע המזל אנחנו גם בהחלט יודעים מה יעלה, בבוא העת, בגורלה של דני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר