אלמוג מאיר ג'אן חושף: זה מה שעלה בגורלו של המחבל-עיתונאי שהתעלל בשלושת החטופים הישראלים

ג'אן סיפר בראיון ל"עובדה" על המחבל שהשגיח על הישראלים שחולצו מנוסיראת: "המוחמד שהיה איתנו, המרכזי, היה בן אדם לא יציב, פסיכופט. לא ידעת איך הוא ישן ואיך הוא יקום בבוקר"

החטוף אלמוג מאיר ג'אן ששוחרר משבי חמאס בראיון ל"עובדה" // באדיבות קשת 12

אלמוג מאיר ג'אן נחטף ב-7 באוקטובר ממסיבת ה"נובה", ושוחרר משבי חמאס ב"מבצע ארנון" שמונה חודשים לאחר מכן.

אלמוג מאיר ג'אן בראיון ל"עובדה", צילום: באדיבות קשת 12

בראיון לאילנה דיין ב"עובדה" הוא סיפר על רגעי החטיפה, על הקשר עם שני החטופים הנוספים שהיה איתם – אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, על הזמן שהעביר בשבי ומה עשו כדי להעביר שעות על גבי שעות, מה קיבלו לאכול, וגם על המחבלים ששמרו עליהם.

אלמוג סיפר כי בחודשיים הראשונים הם עברו בין שישה בתים, עד שהגיעו לדירה בנוסיראת, שם הוחזקו עד מבצע בחילוץ. הוא סיפר על המחבל ששמר עליהם, שהיה שונה מכולם. "המוחמד שהיה איתנו, המרכזי, היה בן אדם לא יציב, פסיכופט. לא ידעת איך הוא ישן ואיך הוא יקום בבוקר. היינו מתים מפחד ליפול על איזה יום שהוא עצבני, ומספיק משהו הכי קטן שקורה, אז פתאום בא לו רעיון לתת לך עונש: לקחת מקל, לקשור אותנו ככה על המקל, לשים לנו עט בפה ולקשור לנו את הפה, לא לדבר, ככה למשך פעם יום, פעם יומיים, פעם שבוע".

עם הזמן מתברר כי השובה הפסיכופט שלהם, שהוא בעל הבית, הוא עבדאללה אל ג'מאל, מחבל חמאס שעבד גם כעיתונאי וצלם ברשת אלג'זירה.

"פחדנו מהעונשים שלו". אלמוג מאיר ג'אן, צילום: באדיבות קשת 12

לאחר מבצע החילוץ, פורסמו דיווחים כי החטופים הוחזקו בביתו של עבדאללה אל ג'מאל, צלם, עורך וכתב באלג'זירה. לאחר זמן לא רב, צה"ל אישר כי העיתונאי אכן החזיק בשלושת החטופים.

ומה עלה בגורל המחבל הסדיסט? ביום החילוץ, אלמוג מספר על הלוחמים שפרצו פנימה לדירה שבה הוחזקו, חיסלו את המחבלים וחילצו את שלושת החטופים. "אתה יודע מה עלה בגורלו של המחבל הסדיסט שהיה בעל הבית?" הוא נשאל. "כן, ראיתי אותו שפוך כשיצאנו מהדירה, הוא חוסל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר