שכויח: ההישג הבינלאומי המרשים של "שטיסל"

סדרת הדרמה הישראלית המוערכת נמכרה לשידור באפליקציה של ערוץ "Arte", המשדר בגרמניה ובצרפת • וגם: מדוע התוכנית עזבה את נטפליקס ולאן היא עברה?

"שטיסל". צילום: אוהד רומנו

"שטיסל" היא אחת הדרמות המוערכות ביותר שיצאו מישראל בשנים האחרונות, כזו שהפכה ללהיט גלובלי לאחר שנמכרה לשידור ברחבי העולם - וכעת, נודע כי היא נמכרה לשידור ל"Arte".

על פי דיווח באתר "דדליין", רשת השידור האירופית, המשדרת בצרפת ובגרמניה, רכשה לשידור את כל שלושת העונות של הסדרה, שבה מככבים שחקנים כמו דב גליקמן, שירה האס, מיכאל אלוני, נטע ריסקין ועוד, והיא תופץ באפליקציית "arte.tv" שלה. הרכישה מגיעה כחמישה חודשים לאחר שהערוץ רכש לשידור את "בלאדי מורי", גם אם סדרה של yes.

מתוך "שטיסל", צילום: רונן אקרמן

לאחר שהסדרה שודרה בישראל, היא הפכה לתופעה גלובלית אחרי ששודרה לראשונה בנטפליקס. לאחרונה, הזכויות לשידורי הסדרה בעולם עזבו את שירות הסטרימינג המצליח, כשבארה"ב הן עברו לאחד המתחרים הגדולים שלה – פריים וידאו, של חברת אמזון. בישראל, לעומת זאת, ניתן למצוא אותה ב-yes ובנטפליקס.

שרון לוי, מנהלת ההפצה הבינלאומית של yes, מסרה: "'שטיסל' ממשיכה להוכיח כי היא להיט בכל מקום שבו היא משודרת. היא נוטה לפתח קהל מעריצים חזק בכל אזור, כשהצופים נוהגים לצפות בה בבינג' ממכר. אנו בטוחים כי הדבר יחזור על עצמו גם בעקבות העסקה הזו, ומצפים לראות עד כמה היא היטב היא תעבוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר