אור הלר ואלמוג בוקר עשו מעשה לא ייאמן בשידור - והוכיחו כמה הטלוויזיה שלנו רדודה

אור הלר ניסה לסחוב על גבו את שידור ניסיון החיסול של מוחמד דף ובמשך 28 דקות רצופות הציג קונספירציות מוגזמות כשביד אחת מיקרופון ובידו השנייה הקריא הודעות שנשלחו אליו לטלפון • בתקשורת הרבו לומר דברים והיפוכם: "זה חיסול חשוב, אבל לכל אחד יש מחליף" • אנשי הטלוויזיה יושבים זה לצד זה אך לא מקשיבים איש לרעהו

אור הלר, במונולוג.. צילום: צילום מסך חדשות 13

כבר אין חשיבות למילים: היום אפשר לומר דבר והיפוכו בלי שזה יישמע מוזר למישהו. לדוגמה, ניסיון החיסול של מוחמד דף הפתיע את מערכות החדשות בטלוויזיה, אבל בעצם הערוצים לא באמת הופתעו - הרי אירוע חדשותי גדול מתרחש פה בערך בכל שבת שנייה. ועדיין, איכשהו, תפסו את כולם באמצע הסיאסטה. קשת 12 פרצו ראשונים, אחריהם כאן 11 ורשת 13, והאחרונים שהתארגנו ועלו לשידור היו i24NEWS; ערוץ 14, כהרגלו, מתעלם מהמציאות בשבתות. אבל בואו עכשיו נתמקד לרגע במה שהלך בערוץ 13, כי סתם לפרוץ לשידור לא תמיד מספיק.

כשהשידורים השוטפים נקטעו, עמד לו אור הלר באיזשהו חניון פתוח, מאחוריו מגדל מים ומולו מצלמה שלא כוונה בזווית טובה. במשך 28 דקות ברציפות(!) הוא עמד עם מיקרופון ביד אחת, טלפון בידו האחרת, ונתן מונולוג בלתי נגמר; הקריא הודעות מהסלולרי, סיפר על הערכות ואינדיקציות, סיפק מינימום של מידע מבוסס והפליג בספקולציות. חתיכת חפירה בלי עצירה לשאלות מהאולפן, ללא קטעי וידאו מתחלפים, רק אור הלר לבדו מתחת למגדל המים סוחב על הגב 28 דקות שידור רצופות ומשתוקק לחילוץ.

"גאל מייסורים", אלמוג בוקר, צילום: צילום מסך רשת 13

בסוף גאלו אותו מייסוריו, ובשארית מילותיו העביר הלר בהתרגשות את המשך השידור לחצר ביתו של אלמוג בוקר. גם בוקר עשה אותו הדבר. הוא ברבר ללא עצירה במשך 26 דקות שלמות. הווה אומר, במצטבר קיבלנו 54 דקות של אנשים מדברים ומדברים ומקריאים הודעות מהטלפון. הלו, זה רדיו זה?

איך נגמרה הפארסה? בתום שעה מוזרה נפתח סוף־סוף השידור מהאולפן בנווה אילן, שם ישב אלי ראכלין ופלסטר גדול על לחי ימין שלו, כאילו חזר ממבצע סודי בעזה ולכן התעכב. בכל מקרה, בטח תהיתם כיצד אדם שפוי מצליח לעמוד חצי שעה מול מצלמה ולחפור בלי לומר דבר, בלי לספק מידע חדש ובלי שהוא יודע את מלוא האינפורמציה על האירוע. הלר ובוקר לא עשו משהו ייחודי, כי כידוע, מה שמשדרים אצלנו מסביב לשעון בטלוויזיה זה אנשים חופרים זה לזה ספקולציות והיפוכן.

מוחמד דף, חוסל?, צילום: ללא קרדיט

להלן כמה שהושמעו אתמול: "צריך לומר ביושר, הוא התחבא בתת-קרקע, אבל תקפנו אותו מעל פני הקרקע... טענו שהוא מוקף חטופים, אבל אין הערכות שהיו סביבו חטופים... בהנחה שהאיש חוסל, והכל כמובן בעירבון מוגבל, הולכות וגוברות ההערכות בצה"ל שהפגיעה היתה מדויקת. יותר ויותר גורמים בתקשורת הערבית אומרים שדף לא חוסל ולא נפגע. "יחד עם זאת, צריך לזכור - המערכה עוד לא הסתיימה. אבל כן צריך לומר שזו התפתחות משמעותית מאוד.... יהיו השלכות כבדות. חיזבאללה יכול להגיב, אבל ייתכן גם שלא... מצד אחד חמאס לא הופתעו, מצד שני הם לא יעברו על זה לסדר היום... זה חיסול חשוב, אבל לכל אחד יש מחליף... ברור שזה ישפיע על העסקה המתגבשת, אבל יש אפשרות שלא".

אנשים בטלוויזיה מדברים את עצמם לדעת וסותרים זה את זה ממשפט למשפט. "אנחנו במשדר מיוחד, ממתינים להודעה הרשמית של חמאס (על גורלו של דף), היא עוד מעט תגיע", הבטיח גדעון אוקו לצופיו, ואוהד חמו, שישב לידו, ביקש לסייג: "יכול להיות שזה ייקח זמן, יכול להיות שזה ייקח תקופה ארוכה, ויכול להיות שזה גם לא יגיע". העיקר החזיקו שידור עד מקבץ הפרסומות הבא.

סיקור ניסיון החיסול של מוחמד דף | כל הערוצים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר