השחקן המקומי שלוהק לפרויקט של סקורסזה: "הבנתי שדווקא עכשיו מחפשים שחקנים ישראלים"

אמיתי קדר כבר רגיל להשתתף בהפקות בינלאומיות • אבל כעת הוא מתכונן לקראת הפרויקט המצופה של הבמאי העולמי המוערך והוא עושה זאת בגאווה גדולה, במיוחד בימי מלחמה • "אין בי שום חשש", הוא מספר

"אני יוצא בגאווה גדולה". קדר. צילום: אילן בשור

השחקן אמיתי קדר כבר זכה לחוות שטיחים אדומים וניחוח בינלאומי של הפקות נוצצות מעבר לים. הוא שיחק בסרט "הבן של שאול" שזכה ב-2016 באוסקר ובסדרה של נטפליקס "יהלומים". כעת הוא מתכונן לתפקיד הבינלאומי הבא - המלך הורדוס - בסדרה היוקרתית שמפיק מרטין סקורסזה, שתיקרא "The Saints" ("הקדושים").

אמיתי קדר על סט הסרט "הבן של שאול", צילום: ללא קרדיט

"קבלתי את הזימון לאודישן מהמלהקת הישראלית שפנו אליה מההפקה, שלחתי להם אודישן מצולם - ולמחרת היה לי זום עם הבמאי בהפקה במרוקו. אחרי יומיים קיבלתי הודעה שקיבלתי את התפקיד של המלך הורדוס", מספר קדר בהתרגשות ל"ישראל היום". "אני יודע שסקורסזה מפיק ומקריין בסדרה, אבל הוא לא יביים. מדובר ב-6 פרקים על קדושים, כשכל פרק מתמקד בקדוש אחר בעולם הנצרות, ואני משחק תפקיד מרכזי בפרק על יוחנן המטביל - המלך הורדוס שהיה אז בארץ. אני יודע שליהקו לסדרה הזאת שחקנים מכל אירופה וגם ישראלים".

מרטין סקורסזה, צילום: AFP

נציגות של שחקנים ישראלים בהפקות בינלאומיות בתקופה הרגישה הזאת היא לא דבר של מה בכך. יש בך חשש כלשהו שבגלל המצב דברים ישתנו?
"אין בי שום חשש. רק החשש שתפרוץ פה מלחמה מול לבנון, שזה חשש שיש לכולנו. אני הבנתי שדווקא עכשיו מחפשים שחקנים ישראלים. אני גם עושה פרויקטים בקנדה, בעיקר בתיאטרון (קדר מופיע בימים אלה עם הצגת היחיד שלו "היומנים של אמא" בתיאטרון תמונע, איתה הוא רץ גם בקנדה וארה"ב בקהילות היהודיות ולאחרונה חזר מקנדה לאחר ששיחק שם בהפקה של מחזה העוסק בשואה בשם "מען לא ידוע"; מ"כ), אז יש לי ניסיון במשחק באנגלית.

"אין ספק שלהיות שותף לסדרה בינלאומית כזאת, דווקא בתקופה הזאת, סדרה שמצטלמת במרוקו, זה מאוד מרגש ובעל משמעות חזקה. קיבלתי את הטקסט, אני לומד אותו וטס עוד 10 ימים לצילומים - נסיעה אליה אני יוצא בגאווה גדולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר