לשמור עליו קרוב לבית. גד. צילום: AP

נזכה לעונה שנייה? חוזה המיליונים של נטפליקס עם יוצר "אייל קטן"

היוצר הסקוטי ריצ'רד גד מנהל משא ומתן עם ענקית הסטרימנג כדי להפיק עבורה תכנים באופן בלעדי • "הם רוצים 'לשמור אותו בבית'"

[object Object]

מאז עלתה לשידור בנטפליקס הסדרה "אייל קטן", היוצר שלה ריצ'רד גד הפך לשם נחשק בתעשייה, ועם ההצלחה מגיע גם הכסף הגדול, כך לפחות לפי דיווחי האתרים בחו"ל.

"אייל קטן", צילום: נטפליקס

על מנת להבטיח את שיתוף הפעולה הבלעדי שלו עימה בעתיד, ענקית הסטרימינג הציעה עסקה של מיליונים לגד בן ה-35, כך לפי דיווח שהתפרסם באתר הדיילי מייל הבריטי, בו נטען כי לגד הוצע סכום בין שבע ספרות המוערך במעל למיליון דולר כדי לעבוד באופן בלעדי עבור נטפליקס וליצור עבורה סדרות מצליחות נוספות.

"זה לא הסכם סופי", אמר מקור בטלוויזיה לאתר הסאן הבריטי, והדגיש כי נכון לעכשיו גם שירות הסטרימינג וגם גד מנהלים משא ומתן על פרטי חוזה שיוביל לכך שיתחיל לעבוד על סדרה חדשה במהירות האפשרית. "העובדה שזה יכול להגיע לשווי של שבע ספרות משקפת עד כמה נטפליקס רוצה 'לשמור אותו בבית' בעקבות התגובה המדהימה ל'אייל קטן'", הוסיף ואמר המקור. "הם מקווים שיוכלו להגיע להסכם שיאפשר לריצ'רד להפיק סדרת תוכניות עבורה שיכולות להיות מוצלחות ומעוררות מחשבה באותה מידה".

ריצ'רד גד עם צמד השחקניות של "אייל קטן", צילום: AFP

במקביל להצלחת הסדרה שזכתה לביקורות טובות, פיונה הארווי, האישה הסקוטית שטוענת כי היוותה את ההשראה לדמותה של מרתה בסדרה, תובעת מענקית הסטרימינג פיצוי בסכום של כ-170 מיליון דולר, בגין לשון הרע, גרימת עוגמת נפש במתכוון, רשלנות והפרה של זכות הפרסום שלה כשהיא טוענת שהסדרה הפיצה "שקריים אכזריים" עליה.

הדיווח על העסקה המתבשלת בין גד לנטפליקס מגיע בהמשך לפרסומים על הפרויקט הבא שלו: סדרת דרמה סקוטית בשם "Lions", שיתוף פעולה בין הרשת האמריקאית HBO ל-BBC. גד יכתוב ויפיק בפועל את סדרת הדרמה בת ששת הפרקים בני 45 דקות שתחל את צילומיה ב-2025 ותעסוק במערכת היחסים בת כמעט 40 השנה בין שני גברים מהמפגש הראשון שלהם כמתבגרים ועד לפרידתם כמבוגרים.

ריצ'רד גד, צילום: AP

"אייל קטן" היא מיני-סדרה קומית-מותחת אוטוביוגרפית שנכתבה ונוצרה על ידי גד הסקוטי, שגם משחק בה את התפקיד הראשי. הסדרה מבוססת על חוויותיו האישיות ומספרת את סיפורו של קומיקאי שאפתן וקורבן לתקיפה מינית הנרדף על ידי אישה שפגש כשהיה ברמן בפאב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו