בצל המלחמה: משהו השתנה ב"האח הגדול 2024"

המסר אחרי 7 באוקטובר ברור: לצופים יש כיום מעט מאוד סבלנות לרוע, גזלייטינג, פילוג, תחמנות או סכסכנות בריאליטי שלהם

בהשפעת המלחמה, עידן חדש ב"האח הגדול". צילום: ללא

משהו מוזר עובר על העונה של "האח הגדול". דעת הקהל מורגשת הפעם יותר מתמיד, ומשפיעה באופן ישיר על התקדמות העונה. כמעט כל דייר שהתנהג כמו דוּש, סכסכן או טרבלמייקר הודח הביתה בתוכנית שאחרי. זה התחיל עם לירון הקולנית, שמרגע כניסתה הציתה ריבים וניסתה לפצל למחנות. היא נזרקה ראשונה. אחריה היו תום הדוּש שג'ינגל בין שתי בנות, שבר לבבות והועף, אורית שהשפילה בצרחות והעלבות, ועידן שגיזלט את אמילי בזמן שקרץ למלאני.

כולם הסתמנו כדיירים "חזקים", מועמדים ברורים להגיע עד הגמר. הם שלטו בעלילה, משכו אש, פרקים נבנו סביבם, וההפקה היתה יכולה לעשות איתם מטעמים ואחלה של רייטינג - אם הם היו שורדים. אך הקהל אמר את שלו: ב"האח הגדול 2024" צריך לדעת להתנהג בהתאם למצב.

אורית טנג'י מודחת מבית "האח הגדול", צילום: ללא קרדיט

יש מדינות שבהן שיטת ההצבעה ב"האח" הפוכה. זאת אומרת, מצביעים את מי להדיח ולא את מי להציל. נגיד, באנגליה אפילו שורקים בוז למתמודדים השנואים ברגע יציאתם מדלת הבית. בישראל העדיפו שיטת הצבעה מתוך אהבה, ולא שנאה; כתוצאה מכך מסובך להגיע למצב שלקהל יש שליטה על הדחת דמויות מעצבנות מהתוכנית. אבל העונה, בצל המלחמה, משהו התערער ורצף ההדחות בינתיים מוכיח זאת.

איך זה קרה? לא ברור, אבל אפשר להעריך. קיימים באינטרנט כמה אתרי מעריצים שמריצים סקרים שבועיים עם עשרות אלפי הצבעות, אשר ניבאו במדויק את כל ההדחות של העונות הקודמות. הכלי הזה העניק לקבוצות מעריצים שמפעילים קהילות תוססות ברשתות אפשרות להתערב בתוצאות האמיתיות באמצעות הצבעות מאורגנות למתמודדים חלשים בסיכון. תוסיפו, כנראה בהשפעת המלחמה, ירידה בכמות המעורבות של הצופים הנייטרליים והיעדר שיח עקבי על התוכנית ברשתות החברתיות, וככה הכל ביחד גרם למצב הנוכחי שבו כל מי שסומן על ידי הצופים בתור הנבל השבועי - הודח מייד.

תום ברכה מ"האח הגדול", צילום: ללא

טלוויזיית הפוסט־טראומה של אחרי 7 באוקטובר נותנת את אותותיה ושולחת מסר ברור: לצופים יש כיום מעט מאוד סבלנות לרוע, גזלייטינג, פילוג, תחמנות או סכסכנות בריאליטי שלהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר