רגע לפני עליית העונה החדשה: האשמות קשות נגד יוצר סדרת הלהיט של נטפליקס

לפי פרסום ב"רולינג סטון", סטיב בלקמן מואשם ב"התנהגות רעילה" על סט הצילומים ומאחורי הקלעים של "אקדמיית המטרייה" • בין היתר, נטען כי הוא "נקט בהתנהגות בריונית, נקמנית, סקסיסטית ומניפולטיבית" כלפי עובדים • הוא הכחיש את המיוחס לו: "ההאשמות שקריות ומקוממות שלא משקפות את סביבת העבודה"

"אקדמיית המטרייה". צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

העונה הרביעית והאחרונה של "אקדמיית המטרייה" צפויה לעלות לשידור בחודש הבא, והציפייה לקראתה בקרב המעריצים גבוהה מאוד. עם זאת, בימים האחרונים עלתה סדרת גיבורי העל המצליחה מבית נטפליקס לכותרות מסיבות הרבה פחות מחמיאות – ואף מטרידות: סטיב בלקמן, יוצר הסדרה המשמש גם כשואו ראנר שלה (מנהל סדרה – אדם הממונה על כל היבטי ההפקה של הפרויקט, ואף אחראי על הבמאים), מואשם ב"התנהגות רעילה" על סט הצילומים ומאחורי הקלעים.

במאמר נרחב שנחשף שלשום (ראשון) במגזין הבידור האמריקני המוביל "רולינג סטון", דווח כי 12 כותבים ואנשי צוות של "אקדמיית המטרייה" הגישו תלונה נגד בלקמן למחלקת משאבי האנוש של הסדרה, וטענו כי המנהל הבכיר, שמילא בעברו תפקידי כתיבה והפקה מרכזיים בסדרות כמו "מרפאה פרטית", "פארגו" ו"פחמן משודרג", נקט כלפיהם, בין היתר, ב"התנהגות בריונית, נקמנית, מניפולטיבית ורעילה".



לפי התלונות, בלקמן נהג לצמצם באופן משמעותי תפקידים וסמכויות של עובדים, ואף לפטר כאלה שלא יישרו קו והסכימו איתו –בהם צוות כתיבה נשי שלם. בנוסף, כך נטען, התבטא בלקמן לא פעם כלפי הכפופים לו באופן סקסיסטי, הומופובי, מגונה ומזלזל. למשל, בהודעת טקסט שהגיעה לידי "רולינג סטון" ונשלחה למחלקת משאבי האנוש כחלק מהתלונה, בלקמן כתב לכאורה לנמען אנונימי: "אליוט פייג' (כוכב הסדרה המגלם את ואניה) רוצה לצאת כטראנס בסדרה ולשנות את שם הדמות שלו לאיוואן. הו מיי פא** גאד, תהרגו אותי עכשיו". כידוע, אליוט פייג' – לשעבר אלן פייג' – הוא טראנס במציאות, ותהליך ההסבה שלו התבצע בין עונות הסדרה, וכך דמותו עברה שינוי דומה ושינתה את שמה לוויקטור ((ולא לאיוואן, כפי שהוא צוטט, ד"פ).

יובהר כי בעבר התבטא בלקמן דווקא בעד קו העלילה פורץ הדרך הזה, ואמר לפני כמה שנים לאתר חדשות הטלוויזיה האמריקני "TVLine" כי זה "סיפור חשוב מאוד, שמראה שמשפחות יכולות לקבל לחיקן טראנסים. זה לא חייב להיות משהו שלילי כפי שהוא מוצג לעיתים קרובות במדיה".

אליוט פייג' ב"אקדמיית המטרייה", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל


בתגובה להאשמות השונות, בלקמן הכחיש בתוקף את כל הנטען נגדו. דובר מטעמו של המנהל הבהיר ל"רולינג סטון" כי בלקמן אכן נרתע בהתחלה מבקשתו של פייג' מכיוון שהדבר הצריך שינויי תסריט רבים, אבל לא בגלל שהוא לא תמך בתהליך ההסבה של פייג' עצמו. כמו כן, הבהיר הדובר כי כל פיטורי העובדים התבצעו כחוק ועל פי שיקולים מקצועיים בלבד.

עוד נאמר בתגובה: "במשך שש שנים וארבע עונות, שבהן פיקח על אלפי אנשי צוות, שחקנים וכותבים, הוביל סטיב בלקמן את 'אקדמיית המטרייה' והפך אותה לסדרה אהובה עם מעריצים נאמנים, צוות מסור וסיפורים מרתקים. ההאשמות הללו, שמגיעות מצד קומץ של עובדים ממורמרים, הינן שקריות, מקוממות ולגמרי לא משקפות את סביבת אווירת העבודה המכבדת, השיתופית והמשגשגת שמר בלקמן יצר".

"אקדמיית המטרייה", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל


מטעם אולפני יוניברסל, מפיקת הסדרה, נאמר כי האולפנים אכן חקרו את התלונות ב-2023, אך הצליחו לאמת רק את הטענות שלפיהן בלקמן אכן התבטא כלפי עובדיו ב"שפה משפילה" ובאופן "לא הולם ובלתי מקצועי".

העונה הרביעית והאחרונה של "אקדמיית המטרייה", המבוססת על סדרת חוברות קומיקס באותו שם, תושק בנטפליקס ב-8 באוגוסט ותכיל שישה פרקים בלבד, זאת לעומת שלוש העונות הקודמות, שכללו 10 פרקים כל אחת. סטיב בלקמן חתום על כתיבת הפרק הראשון והפרק השישי של העונה החדשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר