השקת i24news: החדשות החדשות הן חדשות ישנות

בערוץ החדש שואפים לנגוס בפלח צופי הטלוויזיה מכורי האקטואליה, שיתחלק בין חמישה ערוצים • הדקות הראשונות הוקדשו לדיווח על איומים ביטחוניים־דיסטופיים, שהוגדרו בדרמטיות "תסריט האימים", ובהמשך נרשם עיסוק ממושך ב"גיוס חרדים - כן או לא" והצפת נושא החטופים • חדשות מהסוג שראינו שוב ושוב

אותן חדשות בחמישה ערוצים. צילום: i24news

עד כמה אנו מדינה מפולגת לשבטים תעיד הטלוויזיה, שמאתמול מכילה ערוץ חדשות חדש בעברית, כאילו לא הספיקו ארבעה ערוצים שמשדרים חדשות מבוקר עד לילה.

במציאות הזו כל ישראלי יכול למצוא ספק חדשות המותאם לו אישית. מי שחפץ בחדשות ממלכתיות ואפורות יצפה בכאן 11, מי שנמשך לטרלול ימני פרוגרסיבי ישתקע בערוץ 14, חובבי חדשות מזן ה"בידור להמונים" מתכנסים בהמוניהם מול חדשות 12, בזמן שבחדשות 13 לא ברור כרגע לאן שטה הספינה או שאולי בעצם היא שוקעת. אל הקלחת הזו נדחף i24news, שסוחב שם באנגלית (את המספר הוגים "טוונטי פור") ושאיפות לנגוס בפלח צופי הטלוויזיה מכורי האקטואליה, שיתחלק בין חמישה ערוצים.

החדשות ישנות, i24NEWS, צילום: i24NEWS

הרבה נאמר על הערוץ לפני שהושק. לכל כלי תקשורת יש אג'נדות מוצהרות ונסתרות, אבל בסוף מבחן התוצאה יקבע. i24 ייבחן בימיו הראשונים בעין מיקרוסקופית - פחות לפי רייטינג ומקצוענות ויותר בהתאם להשקפות עולם, כי ככה זה בישראל. אמש נפתחו השידורים במהדורת חדשות בהגשת מירי מיכאלי, שהבטיחה בלייב "לא לשרת אף אג'נדה פוליטית". 18 הדקות הראשונות הוקדשו לדיווח על איומים ביטחוניים־דיסטופיים, שהוגדרו בדרמטיות "תסריט האימים", ובהמשך נרשם עיסוק ממושך ב"גיוס חרדים - כן או לא" והצפת נושא החטופים - חדשות מהסוג שראינו שוב ושוב.

בתשע וחצי השיק אורי קוואל את "הישראלים", שנראתה כניסיון להתנגח ב"הפטריוטים" בעזרת פאנליסטים כגון אלי אוחנה, אורלי לוי־אבקסיס ויוסי מרשק, וראיון פופוליסטי עם בן גביר - כזה שכבר ראינו ומיצינו.

בישראל לא חסרות חדשות כדי למלא גם עשרה ערוצים, אבל אין מספיק צופים כדי להכיל חמישה ערוצים שמשדרים אותו הדבר כל הזמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר