"לא הולכים לשום מקום": המגישים הבכירים של ערוץ 13 נגד מינוי המנכ"לית

מגישי המהדורה המרכזית הצטרפו למחאה נגד יוליה שמאלוב-ברקוביץ' • הילה קורח: "מקווים לשרת את הציבור, ורק את הציבור, עוד שנים ארוכות, צריך פשוט לתקן את הטעות מהר ככל האפשר" 

הילה קורח. לא יכולה יותר. צילום: יח"צ ערוץ 13

מחריפים את המאבק: שורת עיתונאים ומגישים מערוץ 13 יצאו נגד המנכ"לית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בסדרת ציוצים חדשה שמתנגדת למינויה.

אודי סגל צייץ בחשבונו האישי: "נתחיל מהשורה התחתונה: עוד לא מאוחר לתקן. חיפשנו מילים ממלכתיות לתאר את מה שקורה עכשיו בחברת החדשות שלנו, הבית שלנו, אבל למרות שאנו מנסים ומנוסים בזה- הפעם התקשנו. אנחנו לא הולכים. אנחנו נשארים". הילה קורח הוסיפה: "אנחנו מודים לקולגות מערוצי התקשורת השונים על התמיכה בנו, ומקווים לשרת את הציבור, ורק את הציבור, עוד שנים ארוכות כחלק מחברת החדשות שאנחנו גאים להיות חלק ממנה. צריך פשוט לתקן את הטעות. מהר ככל האפשר". 

יוליה שמאלוב-ברקוביץ', צילום: צילום: דודי ועקנין

גם מתן חודרוב, שהוסיף לתמונת הפרופיל שלו את ההאשטאג "עיתונות חופשית" כתב: "מגישי המהדורה המרכזית של חדשות 13, הילה קורח ואודי סגל, יוצאים בציוץ משותף - חסר תקדים בעולם התקשורת - נגד החלטת הדירקטוריון למנות את יש״ב למנכ״לית חברת החדשות. בכך מגבים השניים את מאבק העיתונאים, מציבים קו אדום מקצועי ופועלים למען החופש העיתונאי בחדשות 13 - תוספת אדירה למאבק". 

אודי סגל, צילום: רונן אקרמן

לפני כשבועיים, עיתונאי חדשות 13 שלחו מכתב נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד יו"ר החברה. במכתב חריף ששלחו לדירקטריון החברה כתבו כי "אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה".

לדבריהם אי הכשירות נובעת "הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה ע"י שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר