הייתם מאמינים? זו הכוכבת הגדולה שכמעט גילמה את הסטוקרית ב"אייל קטן"

על פי דיווח ב"וראייטי", המועמדת לאוסקר מליסה מקארת'י קיבלה הצעה לגלם את תפקידה של מרת'ה במיני סדרת הלהיט של נטפליקס • היא אף נפגשה עם השחקן והיוצר שלה ריצ'רד גאד

ג'סיקה גאנינג ב"אייל קטן". צילום: באדיבות נטפליקס

מאז עלתה בנטפליקס לפני כחודשיים וחצי, הפכה "אייל קטן" לאחת הסדרות המדוברות ביותר של התקופה, שאף זכתה בשבחים רבים על שלל ההיבטים שלה – מהבימוי והתסריט ועד משחקם של שני כוכביה, ג'סיקה גאנינג וריצ'רד גאד, שאף יצר וכתב את הסדרה.

מעמדם של השניים נסק מאז עליית סדרת הלהיט, כשעל פי הערכות בתעשיית הבידור האמריקנית, "אייל קטן" צפויה לזכות בכמה פרסי אמי – ייתכן שאף על משחקה של גאנינג, המגלמת את דמותה של מרת'ה, הסטוקרית של הקומיקאי דוני דאן.

ייתכן שלעולם לא נוכל "לראות" את זה, אך על פי דיווח באתר הבידור האמריקני "וראייטי", מי שהוצע לה תחילה לגלם את דמותה של מרת'ה היא לא אחרת מאשר מליסה מקארת'י. לפי הדיווח, מקורות מסרו כי מקארת'י וגאד נפגשו לשיחה אודות גילום התפקיד, אבל בסופו של דבר היא לא הייתה מעוניינת בו – וסירבה להצעה. השחקנית האמריקנית אמנם מזוהה בזכות הקומדיות הרבות שלה, כמו "מסיבת רווקות", "מרגלת" ו"עצבניות אש", אך היא ידועה גם כשחקנית מוערכת בזכות תפקידים דרמטיים, למשל בסרט "האם אי פעם תסלחי לי?" (עליו הייתה מועמדת לפרס האוסקר) ובסדרת הדרמה "תשעה זרים מושלמים".

הליהוק שלא קרה. מליסה מקארת'י (ארכיון), צילום: איי.אף.פי.

עוד דווח כי לאחר סירובה של מקארת'י, גאד בחר לנהל בעצמו את הליהוק לתפקידה של מרת'ה, ופיטר את הסוכנים שלו אחרי שהם ובכירים בנטפליקס לחצו עליו ללהק את מקארת'י לתפקיד. בחברת ההפקות של הסדרה טוענים כי ההחלטה הסופית על הליהוק לדמותה של מרת'ה לא הייתה בסופו של דבר בידיו של גאד.

זכתה לשבחים. גאנינג ב"אייל קטן", צילום: באדיבות נטפליקס

במהלך קידום הסדרה, גאנינג אמרה ל"לוס אנג'לס טיימס" כי דמותה של מרת'ה יכולה הייתה להיהרס לו הייתה מלוהקת אליו שחקנית שהייתה רואה אותה כדמות מפחידה או שהייתה משחקת אותה כ"גרסה משוגעת של סטוקרית". "מנקודת מבטה של מרת'ה, מדובר בסיפור אהבה, וכך ניגשתי לתפקיד הזה. מעולם לא ראיתי אותו כסיפור על סטוקרית וקורבן. אני לא חושבת שהיא אי פעם התכוונה להיות מפחידה, אפילו אם היא התקבלה כך", אמרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר