"אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" נגמרה - ואולי היה עדיף לחכות לבינג'

הדרמה האחרונה של קשת עברה מסע מסחרר בלוח השידורים • "פאלו אלטו" היא סדרה עם דמויות עייפות ועלילה איטית • אולי כל זה היה עובר חלק בבינג', אך זה פחות עובד כשהשידור נקטע לטובת פרסומות לחומרי ניקוי • אולי באמת הגיע הזמן שנחכה לסוף הסדרה כדי לצפות בה

"אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו". מסע מסחרר בלוח שידורים לא מתחשב. צילום: צילום מסך מתוך קשת 12

איכשהו יצא שבתקופה הנוכחית הצטברו כמה סדרות דרמה שאני צופה בהן, והניסיון להשתלט על כולן נהיה מתסכל מהרגיל. הבעיה נוצרה בעיקר לנוכח העובדה שכל הסדרות הללו מספקות רק פרק אחד חדש בשבוע - מין מנהג מיושן שפג תוקפו מאז המצאת הבינג'.

אם ריאליטי יכול לשרוף תאי מוח כשצופים בו ברצף מתמשך, הרי סדרות דרמה דווקא נועדו לצפייה מרתונית. הן בונות עבורנו עולם שלם ומושכות אותנו אליו כמו בסיפור בהמשכים; וכדי ליהנות מהחוויה במלואה צריך להקדיש לה כמה שעות ברציפות.

"אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו", צילום: צילום מסך מתוך קשת 12

פרק בשבוע מאריך את משך החוויה, מספק מרווח זמן בין פרק לפרק לעכל רבדים נסתרים, ועוזר לסדרות להגדיל את מעגל הצופים תוך כדי העונה. אבל כדי להשאיר את הקהל דבוק לסדרה לאורך תקופה ארוכה צריך הרבה יותר מ"קליף־האנגר" מותח בסופו של כל פרק. צריך ערך מוסף שיגרום לצופים לחזור גם בשבוע הבא.

מרוב סדרות בהמשכים שאני מנסה לגמוע את כולן, התחלתי להתבלבל בין הדמויות והסיפורים. לא כל סדרה נפתחת בתקציר הפרקים הקודמים, וגם אם כן תמיד הדקות הראשונות מאתגרות את המוח בניסיון להיזכר מי זה מי, מה הם רוצים ואיפה עצרנו בשבוע שעבר. מיותר להסביר למה אנשים נוטשים סדרות באמצע, ולא חוזרים אליהן לעולם. לפעמים זה נעשה במודע, ולפעמים הן סתם נשכחות ונזנחות מאחור.

קחו, לדוגמה, את שתי הסדרות שמשדרים בערוצים המסחריים: "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" ו"בלקספייס" - דרמות פשע טובות, שחטפו צניחה משמעותית ברייטינג מפרק לפרק. מי שהצליח לעקוב באדיקות אחרי שבעת פרקי העונה של "פאלו אלטו", שהסתיימה אמש, ראוי לקבל מדליה. המסע של הסדרה בלוח השידורים של קשת 12 היה מסחרר - אף פעם לא ניתן היה לדעת מראש מתי תשודר, היא החליפה יום ושעה מדי שבוע, וגם אם איכשהו הצלחתם לתפוס אותה על המסך - החוויה היתה, איך לומר, מורכבת.

"פאלו אלטו" בכיכובה של מגי אזרזר היא סדרה עם ווייב מסוים. הדמויות בה עייפות, העלילה איטית ומתוסבכת, ומין רוגע חיפאי עמוק שורר בה. זה עובר חלק בצפיית בינג', אבל הופך למטרד כשהעלילה נקטעת פה ושם לפרסומת של נוזל ניקוי ותחבושות היגייניות. פרק הסיום הבהיר כי מאחורי תעלומת הרצח ומלחמות העבריינים, "פאלו אלטו" היתה סדרה על דמויות פגומות שעשו תיקון והשלימו איחוי קרעים משפחתיים. השאלה היא כמה צופים הגיעו עד לשם.

"אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו", צילום: צילום מסך מתוך קשת 12

וכשסדרה אחת נגמרת, חשבתי שזו הזדמנות נהדרת לבדוק מה קורה עם "בלקספייס" ברשת 13, שעונתה השנייה שודרה עד כה בערבי שני ועשתה סימנים של סדרת מתח מרתקת שעוסקת באונס קבוצתי וברציחות מסתוריות. אז זפזפתי, ומובן שגיליתי לתדהמתי כי דחו ביממה את שידור פרק 3 להערב, כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה, ואיש גם לא יתחייב עכשיו מתי ישודר הפרק הבא.

יש משפט שאני שומע יותר ויותר אנשים אומרים אותו לאחרונה: "אני מחכה שהסדרה תיגמר כדי להתחיל לצפות בה". פעם לא הבנתי אותו, היום אני מזדהה. לחכות לסוף העונה כדי להתחיל לצפות מתאים ל"אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו", תפור על "בלקספייס", ובתכלס הוא המלצה להרבה סדרות שהלכו לאיבוד בלוח השידורים הלא מתחשב של הערוצים הישראליים.

אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו - פרק הסיום | קשת 12, 21:30

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר