פרלה דנוך חושפת: "נשאבתי לקשר הרסני שנמשך שנתיים"

השחקנית ויוצרת התוכן, שמככבת בסדרה "בלאקספייס" וזוכה לאהדה בסדרת רשת שיצרה, מדברת בפתיחות בראיון ל"ישראל היום" • "רציתי להעביר ערך חשוב לנשים שנמצאות באלימות כלכלית וזוגית"

פרלה דנוך ב"בלאקספייס". צילום: לאו גלר

אם אתם מחוברים לרשתות החברתיות לבטח נתקלתם ב"סאפיר", סדרת הרשת המצליחה של פרלה דנוך, שהגיעה כבר למיליוני צפיות ואהדה עצומה.

הסדרה מתארת אישה במערכת יחסים אלימה וקשה, ומתברר כי מבוססת על דמותה שלה, ועל קשר הרסני שחוותה בעבר. לצד הדמות שכתבה ויצרה, ולצד הצטרפותה לתוכנית היומית של רון שלום ויואב כהן ב־103fm שבה היא מציגה שלל דמויות, דנוך מגיעה מחר (שני) לעונה החדשה של "בלאקספייס", דרמת המתח שהתברגה גם בנטפליקס ותעלה מחר ברשת 13.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Peerla Danoch‎‏ (@‏‎perla.danoch‎‏)‎‏

גם בעונה זו יעסקו בעולמם של בני הנוער, כשמסיבת סיום פרועה של שכבת י"ב בתיכון מובילה לתוצאות הרסניות ולחקירה משטרתית מטלטלת. לצד פרלה משחקים בסדרה בין היתר גורי אלפי, רעות אלוש, נאיה בינשטוק, מוריס כהן, עומר נודלמן, נתי רביץ, יורם טולדנו, ועוד.

"זה תפקיד שונה הפעם. אני רגילה לעשות תפקידים קומיים מאוד מאופיינים והפעם קיבלתי תפקיד בדרמה אפלולית ומותחת ומאוד שמחתי", משתפת דנוך. "הרבה זמן אני רוצה לעשות דברים שהם מחוץ לקומדיה. מובן שזה הפורטה שלי, אבל קומיקאים טובים יודעים לעשות דרמה טובה, ושמחתי להצטרף לדבר גדול ומצליח, נטפליקס, בתפקיד עדן היומנאית. עדן היא קצת קלת דעת, נאיבית, זו שמקלילה את האווירה הכבדה של הסדרה והסיפור הגדול הזה שיש שם. זו סדרה עם המון ערך וחשיבות בעיניי, וחשוב שיצפו בה נוער והורים שמתמודדים עם גיל ההתבגרות, עם כל מה שקורה בדור שלנו".

את מאמינה שתפקיד שונה כזה יפתח לך דלתות וישבור את הטייפקסאט הקומי?

"אני רוצה להאמין שכן, שפתאום הראש של מלהקים ובמאים ייפתח לכיוונים אחרים. ברשת, הפלטפורמה הכי גדולה שלי, אני עושה קומדיה, שם אין לי הרבה הזדמנויות להראות את הגוון האחר שלי, ופה יכולתי להביא גם צד אחר".

פרלה דנוך ומני ממטרה, צילום: שריי עוז

אפרופו רשת, מה שנהיה עם הסדרה שלך "סאפיר" זה מטורף.

"אני לקראת פרק הסיום של העונה השנייה, וזה מטורף. לאן שאני לא הולכת, ברחוב, בכל מקום, מדברים איתי על סאפיר. קוראים לי סאפיר. לא היה לי דבר כזה בחיים. לפני חודש וחצי הייתי עם 3 וחצי מיליון עוקבים בטיקטוק, 2 מיליון באינסטגרם ו־3.5 מיליון בפייסבוק - ואני מודה שלא ציפיתי לתגובה כזו.

"זה התחיל לפני כחצי שנה במערכונים קטנים. אני משחקת עם האפליקציה של הפילטרים, ופתאום ראיתי את הפילטר הזה, שהכי קל לקטלג ולהגיד: הנה עוד בחורה עם שפתיים נפוחות, שטחית, רדודה, כל הסטראוטיפים, אבל אני רציתי לשבור את הסטראוטיפ עם מישהי פגיעה, שברירית, חסרת ביטחון, שצריכה שיחבקו אותה, ומסרטון לסרטון היא התפתחה לדמות עגולה מטורפת".

לצד ההומור, את מתארת אישה במערכת יחסים אלימה וקשה, נושא מאוד לא מצחיק.

"לא חשבתי על זה בהתחלה, בכל דבר שאני עושה יש אמת, והאמת עם סאפיר היתה המציאות, להראות מערכת יחסים לא ברמה עמוקה. התחלתי לקבל תגובות מאנשים שאבי ממש אלים כלפיה. זה נגע בהמון נשים והבנתי שיש פה דמות שיש לה ים פוטנציאל להעביר ערך לנשים, שנמצאות באלימות כלכלית, זוגית, לאו דווקא פיזית. זה זרק אותי לסיפור האישי שלי, שעד היום לא דיברתי עליו".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎בלקספייס | blackspace‎‏ (@‏‎blackspace_tv‎‏)‎‏

תהיי מוכנה לשתף?

"כשהייתי בת 18 חזרתי בשאלה והכרתי בחור מתחום הבמה, קומיקאי, שמבוגר ממני ב־12 שנה. נכנסנו לזוגיות, הייתי ילדה שלא סיימה בית ספר, חיים לא יציבים. תמיד הייתי תלויה בקשרים, לא חשבתי שאני יכולה להיות לבד, והוא קסם לי כי היה מהתחום. נשאבתי לקשר הרסני שנמשך שנתיים ושבו הוא ניצל את הנאיביות ואת חוסר הניסיון שלי. הוא ניסה להקטין אותי, אמר שלא אהיה שחקנית, שאני לא מצחיקה. זו היתה התעללות בכל המובנים.

"חשבתי שזה מה שמגיע לי בהתחלה, עד שהבנתי שאני הולכת לאבדון, ובחורה נוספת שניהלה איתו במקביל מערכת יחסים קלטה שיש לו עוד בחורה מהצד וקבעה איתי פגישה. היא ניערה אותי, אמרה שיש לו מערכות יחסים נוספות, שאני צעירה ויפה, והעצימה אותי. זה גרם לי לקום וללכת. לקח זמן ותעצומות נפש, זה גבה מחיר יקר כי היו לי הפרעות אכילה קשות והתאשפזתי בבתי חולים. הפרידה לוותה בתקופה קשה, אבל בתוך־תוכי האמנתי שיש בי פוטנציאל שהעולם עוד לא ראה, ואחרי התקופה הקשה הגיע בחור שהיה נקודת אור, בן גילי שלימד אותי מחדש מה זאת אהבה בריאה. שם נרפאתי.

בשלב מאוחר יותר הגיע מני, שאין טוב ממנו, שמכיר את הסיפור ושבור מזה שעברתי את זה, אבל זה מה שגם בנה אותי. כיום אני יכולה לייצר סדרה חזקה ומשמעותית כמו סאפיר, שעליה אני מקבלת ביום 50-40 הודעות מנשים מוכות שכותבות לי שהן מפחדות, שהן במקלטים, שהן סאפיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר