ללא בושה: הוצג מחקר בערוץ 14 שבדק את הסיכוי להינצל ב-7 באוקטובר לפי עמדה פוליטית

השקף הוצג בתוכנית של שמעון ריקלין ואראל סג"ל • על פי הסקר, לתומך שמאל יש סיכוי של פי 10 להיחטף או להירצח • סג"ל: "זה לא סקר של ערוץ 14, ראיינו פיזקאי שמצא נתונים סטטיסטיים מובהקים שדורשים בדיקה"

סקר ערוץ 14. צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

ערוץ 14 הציג היום (רביעי) בתוכנית "מחקר" עם שקף שמציג את הקשר בין הצבעה בבחירות לבין הסיכוי להירצח או להיחטף ב-7 באוקטובר. המסקנה שהוצגה: "מי שהצביע ימין היה לו - סיכוי גבוה יותר להינצל". צפו בקטע:

הסקר הוצג בתוכנית "ריקלין וסג"ל" המשודרת בערוץ. על פי הסקר, למצביע של הקואליציה, ששווה "ימין" יש סיכוי של 1:335 לעומת סיכוי של 1:35 למצביע לאופוזיציה, קרי שמאל. כלומר סיכוי של פי 10.  הסקר הוצג עם הסטריפ: "האם דעות פוליטיות מצילות חיים?"

על פי הסקר, נחטפו/נרצחו 419 מצביעי שמאל מתוך 14,672 מצביעים למפלגות האופוזיציה. לימין הצביעו 6,025 תושבים שמתוכם נחטפו/נרצחו 18 בני אדם. 

המגיש אראל סג"ל הגיב: "ללא בושה: 'ישראל היום' (העיתון שלי) כנראה לא צפה באייטם שלנו. ראיינו את ד"ר ליעד לוי, פיזיקאי, שערך מחקר ומצא נתונים סטטיסטים מובהקים שדורשים בדיקה כדי ללמוד להבא. לעתיד. הסטרייפ אמנם לא מוצלח (הכותרת במסך) אבל מי שצפה או יצפה באייטם יראה את העיוות וההוצאה מהקשר. מזמין אתכם לצפות בקטע המלא".

בתגובה כתבה חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד): "מה לגבי נרצחי הנובה? האם עברתם על כל מי שהגיע ומת במסיבה? מה לגבי המיניבוס של המטיילים שנסעו לים המלח, נכנסו לשדרות להחליף גלגל ונרצחו כולם? איך ספרתם אותם? ומה לגבי המתנדב מההתנחלות שהגיע לבארי עם הנשק שלו ונהרג שם? איך ספרתם אותו? הוא גם בשמאלנים של בארי? ומה עם הבדאוי שהציל שתי ילדות קטנות ונרצח בשדרות? בדקתם מה הוא הצביע לפני? ויש לי עוד דוגמאות אבל נראה לי הבנתם את המסר. ערוץ של אנשים מסיתים, קטנים, מפלגים ובעיקר דוחים".

גם מטה משפחות החטופים הגיב לפרסום הסקר ואמר: "זעזוע מהפרסום הערב בערוץ 14. מדובר בפרסום מניפולטיבי, מפלג, שקרי ומתיר דם. הניסיון להציג את אזרחי ישראל שנטבחו, נרצחו ונחטפו באסון אוקטובר על פי שיוך פוליטי, הוא מעשה פסול הפוגע ביסוד החוסן הלאומי שלנו, במשפחות הנרצחים והנופלים ובסולידריות הלאומית כלפי החטופים".

הדיאלוג בין המגישים

בתוכנית ניהלו המגישים דיאלוג סביב סוגיית הסקר. כך זה נראה:

סג"ל: "הם מוכנים להפסיד. לסכן את חייהם וחיי ילדיהם העיקר לנצח פוליטית את המחנה שלנו"
ריקלין: "התכוונת את חיי ילדינו"

סג"ל: "כן"

ריקלין: "ילדיהם פחות הולכים לצבא"

סג"ל: "זה נכון"

ריקלין: "הם רוצים לסכן את החיים של הילדים שלנו ואותנו אותם זה פחות מעניין את דרוקר והלהקה"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר