מדד נילסן קבע: זו הסדרה הנצפית ביותר בטלוויזיה

בארה"ב סוגרים את עונת הטלוויזיה עם רשימת מאה התוכניות הנצפות ביותר לשנת 2024-2023 • באיזה מיקום נמצאת הסדרה האהובה עליכם ולאן הגיעה הסדרה המצליחה "האנטומיה של גריי"?

"כללי המשחק". צילום: יח"צ

עונת הטלוויזיה של 2024-2023 הסתיימה בימים אלה בארה"ב, ובמדד נילסן כבר קבעו מה היו מאה התוכניות והסדרות הנצפות ביותר בקרב האמריקנים בשנת השידורים החולפת. ההפתעה הגדולה בדירוג: "כללי המשחק" ("Tracker") הוכתרה לסדרה המתוסרטת עם הרייטינג הכי גבוה של העונה, ועל הדרך היא גם שברה כמה שיאים מרשימים בני עשרות שנים. באילו שיאים מדובר ומהן הסדרות האחרות שהתברגו בצמרת המצעד?

לפני שנתחיל, כמה הסברים כלליים על הדירוג עצמו: ככלל, עונות השידורים בארה"ב מתקיימות בין הסתיו של השנה הראשונה (ספטמבר 2023) עד לסוף הקיץ של השנה שלאחריה (אוגוסט 2024). עם זאת, מכיוון שחודשי הקיץ נחשבים לעונת מלפפונים שבה מושקות סדרות פחות אטרקטיביות, בנילסן יודעים להעריך ולשקלל את הנתונים עוד קודם.

יתרה מכך, העונה הנוכחית היתה מקוצרת בשל שביתות התסריטאים והשחקנים בהוליווד. כתוצאה, עונות חדשות של סדרות משמעותיות עלו לשידור באיחור, הכילו לרוב פחות פרקים מהרגיל (דוגמת "האנטומיה של גריי" עם עשרה פרקים בלבד - כמחצית מכמות הפרקים הרגילה), וחלקן אפילו לא השיקו פרקים חדשים כלל (כמו "ילוסטון" למשל). אין ספק שהעיכובים, הקיצוצים והביטולים השפיעו מאוד על הדירוג הנוכחי.

"האנטומיה של גריי", צילום: יחסי ציבור

המדד של נילסן אינו מתייחס לסדרות שמושקות בשירותי סטרימינג (נטפליקס, HBO מקס, הולו, דיסני+ וכו'), אלא מתמקד בערוצי ברודקאסט (ערוצים שניתנים לקליטה חופשית, כמו ABC, CBS ואחרות), בערוצי חדשות (CNN, Fox News) ובערוצי הכבלים הבסיסיים (TNT, AMC, MTV, ESPN ועוד). לפיכך, לא תמצאו בדירוג סדרות שהופקו במיוחד לסטרימינג - כמו "ברידג'רטון" לצורך העניין. נשמור את הכרכרה הלוהטת שלה למצעד אחר.

הדירוג

האמריקנים אוהבים לצפות בפוטבול יותר מבכל דבר אחר, וזו הסיבה ששלושת התוכניות הראשונות במצעד עוסקות ב-NFL - ליגת הפוטבול הבכירה של ארה"ב. לשם ההמחשה, "NFL Sunday Night Football" - המשדר השבועי הכי נצפה במדינה כולה - נהנה מממוצע של קרוב ל-20 מיליון צופים לתוכנית. זו לא הפתעה, אלא נתון די קבוע.

האקשן האמיתי מתחיל למעשה במקום הרביעי, עם דרמת הפעולה "כללי המשחק" של ערוץ CBS (שזמין לצפייה בישראל דווקא בדיסני+). מדובר, כאמור, בסדרה המתוסרטת הכי נצפית בארה"ב עם קרוב ל-11 מיליון צופים לפרק, שגם שברה צמד שיאים היסטוריים: קודם כל, זו הפעם הראשונה מאז ש"הישרדות" הושקה בשנת 2000 שבה עונה ראשונה של סדרה בידורית כובשת את הפסגה (להוציא תוכניות ספורט). שיא נוסף: "כללי המשחק" היא הסדרה החדשה הנצפית ביותר של CBS מאז "עקרות בית נואשות" ב-2004. בהחלט יש לג'סטין הארטלי ולחבריו סיבה לחגוג.  

שיא מאז 2004. "עקרות בית נואשות", צילום: צילום מסך

למקום החמישי הכללי (והשני של הסדרות המתוסרטות) הגיעה "NCIS", גם של CBS, שאפילו בעונתה ה-21 (!) ממשיכה להציג נתוני צפייה מרשימים מאוד בארה"ב, עם יותר מ-9.6 מיליון צופים לפרק. אחריה, בזו אחר זו, התמקמו העונה השביעית והאחרונה של "שלדון הצעיר" (9.1 מיליון צופים, CBS); העונה החמישית של "FBI" (כמעט 9 מיליון צופים, CBS מכה בפעם הרביעית ברציפות); העונה ה-13 של "שיקגו FIRE" (8.8 מיליון צופים, NBC); וחצי העונה הראשונה של העונה ה-14 (והאחרונה) של "שוטרים בדם" (8.4 מיליון צופים, CBS).

"שלדון הצעיר", צילום: יח"צ

נתון מדהים נוסף: "ילוסטון", הסדרה הכי נצפית בשנים האחרונות בארה"ב, שככל הנראה היתה עוקפת את "כללי המשחק" אם היו באמתחתה פרקים חדשים, הגיעה למקום ה-53 על בסיס שידורים חוזרים בלבד (4.2 מיליון צופים, CBS).

"ילוסטון", צילום: Paramount Network

ומה באמת קורה עם "האנטומיה של גריי"? העונה ה-20 של הדרמה הרפואית הוותיקה הסתפקה במקום ה-42 הבינוני (5 מיליון צופים, ABC), ולכן לא נתפלא אם בית החולים "גריי סלואן" יסגור את שעריו סופית אחרי העונה הבאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר