הטרנד ממשיך: כל סדרות הספין-אוף שמגיעות לסחרר אתכם

לא פחות מחמש סדרות בת של תוכניות מצליחות ואהובות עושות את דרכן בענק למסכים ויעלו בשנה-שנתיים הקרובות • הנה כל מה שאנחנו יודעים עליהן

"שומרי האוצרות". צילום: יח"צ

סדרת האם הסתיימה? הכוכבים הוותיקים שלה החליטו לפרוש לטובת פרויקטים אחרים? אין בעיה. בשביל זה המציאו את הספינאופים - סדרות בת להפקות המקוריות, שמתמקדות בדמות משנה אחת או יותר, ממשיכות את הסיפורים שלהן והופכות אותן לסיפור המרכזי בסאגה החדשה... לפחות עד שגם היא תקבל ספין-אוף משלה, זאת אומרת.

נדמה שהטרנד המסחרר נפוץ כיום בהוליווד מאי פעם, עם לא פחות מחמש סדרות בת חדשות (לפחות כאלה שאנחנו יודעים עליהן) שעתידות להגיע למסכים בשנה-שנתיים הקרובות. אתם מוזמנים לחכות להן בסיבוב.

זיווה מתקרבת לישראל

זיווה וטוני ב-NCIS, צילום: יח"צ

סדרת האם: "NCIS"

הספין-אוף: "NCIS אירופה" (כנראה)

מה אנחנו יודעים: הסדרה תתמקד בסוכנת המוסד הישראלית לשעבר זיווה דוד (קוט דה פבלו) ובעמיתה/אהובה - הסוכן טוני דינוזו (מייקל וות'רלי). צמד הדמויות והשחקנים, שנחשבים לאהובי הקהל, כבר הוחתמו על ההפקה החדשה וצפויים לשתף פעולה כעשור לאחר שאיחדו כוחות בפעם האחרונה. בהוליווד מדווחים כי שירות הסטרימינג פרמאונט+ הזמין עשרה פרקים של הסדרה, המכונה לעת עתה "NCIS אירופה", ועלילתה תתחיל בפריז - שם זיווה וטוני מגדלים את בתם המשותפת. אבל לאחר שחברת האבטחה של טוני מותקפת על ידי גורמים מסתוריים, השניים נאלצים לצאת למסע הימלטות ברחבי היבשת, לגלות מי רודף אחריהם ואולי, אתם יודעים, לשקם את מערכת היחסים שלהם כדי לחיות באושר ובעושר עד עצם היום הזה... או לפחות עד לעונה השנייה.

דרך אגב, יוצרי "NCIS" מתכננים עוד סדרת-בת, הפעם יותר פריקוול מאשר ספין-אוף: "NCIS: Origins" תתמקד בגרסה צעירה אך לא פחות שרמנטית של הסוכן הבכיר לירוי גיבס (מארק הרמון בסדרה המקורית), והאקשן יתרחש ככל הנראה בשנות השמונים או השבעים של המאה הקודמת.

כולם אוהבים את הריימונדים

ריי דונובן, צילום: יח"צ

סדרת האם: "ריי דונובן"

הספין-אוף: "הדונובנים"

מה אנחנו יודעים: הבמאי גאי ריצ'י, שרק החודש משיק בנטפליקס סדרת ספין-אוף לסרט "הג'נטלמנים" שלו, כבר עובד במרץ על פרויקט נוסף: סדרת בת ל"ריי דונובן" המעולה, שהסתיימה ב-2020 אחרי שבע עונות. בדומה ל-"NCIS אירופה", גם "הדונובנים" תערוך את שידור הבכורה שלה בפרמאונט+, גם העונה הראשונה שלה תכיל עשרה פרקים, וגם היא תתרחש באירופה. לטענת יודעי דבר בבירת הסרטים האמריקנית, הסדרה החדשה "תתבסס באופן חלקי" על המקורית ותספר את סיפורה של משפחת דונובן המורחבת, שמתגוררת באנגליה. מדברר שריי הוא לא ה"פיקסר" היחיד במשפחה, והאינטריגות צפוית להתחיל בהמשך השנה.

תופרים עוד חליפות

"Suits", צילום: יח"צ

סדרת האם: "Suits"

הספין-אוף: "Suits: LA" (כך מסתמן)

מה אנחנו יודעים: ההצלחה המטורפת, המפתיעה ושוברת השיאים של "Suits" המקורית בנטפליקס עשתה את שלה: הספין-אוף בדרך, והצילומים עתידים לצאת לדרך כבר החודש. גם הפעם מדובר בדרמה משפטית-קומית, אך העלילה תועתק מניו יורק ללוס אנג'לס. אף שהסדרה החדשה תתרחש באותו יקום טלוויזיוני של ההפקה המקורית, טרם ידוע על שחקנים מהקאסט הוותיק שישתתפו בה, ונכון לעכשיו מדובר על צוות כוכבים חדש לגמרי (אבל בהחלט לא היינו שוללים - ואף מצפים - להופעות אורח אי אילו ואחרות).

העלילה תתמקד בתובע פדרלי לשעבר בשם טד בלאק (סטיבן אמל, "החץ"), שעובר מהתפוח הגדול לעיר המלאכים כדי לפתוח דף חדש. הוא מקים פירמת עורכי דין מהשורה הראשונה שמייצגת את האליטה ההוליוודית, והקייסים המשונים לא מאחרים להגיע. עוד מככבים: ג'וש מקדרמיט ("המתים המהלכים") והשחקנית הפחות מוכרת לקס סקוט דיוויס. מייגן מרקל כבר מחכה לשיחה.

המפץ ממשיך לגדול

"שלדון הצעיר", צילום: יח"צ

סדרת האם: "שלדון הצעיר"

הספין-אוף: עדיין חסרת שם

מה אנחנו יודעים: איך מגדירים ספין-אוף של ספין-אוף? עזבו, רק המחשבה עושה לנו כאב ראש. בכל אופן, אף שעונתה השביעית והאחרונה של "שלדון הצעיר" עדיין משודרת, רשת CBS צפויה להזמין בקרוב קומדיה חדשה שתקפיץ לחזית את הדמויות של ג'ורג'י קופר - אחיו הגדול של שלדון - ואהובתו מנדי מקליסטר. מונטנה ג'ורדן ואמילי אוסמנט גילמו את הדמויות בסדרה המקורית וצפויים לשוב גם הפעם, ככוכבים הראשיים. ב-CBS, כך פורסם באתר התרבות האמריקני Deadline, מתכננים עונה ראשונה בת 13 פרקים שתושק לקראת סוף השנה הנוכחית, וההכרזה הפורמלית היא רק עניין של זמן.

ספין-אוף סופר-ספרני

סדרת האם: "שומרי האוצרות" 

הספין-אוף: "שומרי האוצרות: הפרק הבא"

מה אנחנו יודעים: סדרת הפנטזיה-הרפתקאות הקלילה והחביבה שהסתיימה ב-2018 אחרי ארבע עונות (ובעצמה ספין-אוף של סדרת סרטי טלוויזיה), מקבלת כרך חדש. הזיקה למקור טרם נחשפה, אבל אנחנו יכולים לספר שהפעם מדובר ב"ספרן" נוסע בזמן מהעבר, שמתגלגל להווה שלנו ונתקע פה. כשהוא חוזר לארמון שלו, הוא מגלה לחרדתו שהמקום הפך עם השנים למוזיאון, ונדרש להקים צוות חדש של ספרנים כדי לשמור על הסדר ולתקן את הבלאגן שהמעללים הקסומים שלו יצרו. הכינו את הסימניות שלכם לסתיו הקרוב.

אלזבת', צילום: Elizabeth Fisher/CBS, באדיבות yes

בנוסף לספינאופים העתידיים המוזכרים לעיל, לא שכחנו את "אלזבת'" - סדרת הבת של "האישה הטובה" שעלתה לשידור (גם בארץ) בשבוע שעבר, וגם את "המתים המהלכים: אלה שחיים" - ההפקה החדשה ביותר בסאגת הזומבים הנצחית, שמקמבקת את ריק (אנדרו לינקולן) ומישון (דנאי גורירה) אחרי כמה שנות היעדרות. שני פרקיה הראשונים כבר שודרו מעבר לים וזכו לרייטינג נאה, ומסתמן כי מדובר בהצלחה.

מתוך "בית הדרקון", צילום: באדיבות yes

ומה עם מלכת הספינאופים הבלתי מעורערת (לכאורה), "משחקי הכס"? ובכן, אף שלא חסרים דיווחים ושמועות על כמה סדרות בת נוספות של מעשיית הפנטזיה האהובה - כמו אחת שתתרכז בהרפתקאות הסולו של ג'ון סנואו ואפילו סדרת אנימציה, אין כרגע הכרזות משמעותיות לגביהן. עם זאת, העונה השנייה של "בית הדרקון" תעלה לשידור בקיץ הקרוב, וגם זה משהו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר