לקראת טקס האמי: 10 סדרות המופת שמעולם לא קטפו את הפרס

ההיסטוריה מלאה בסדרות איכות שמעולם לא התגאו בפרס האקדמיה, שיתקיים השבוע בלילה שבין שני לשלישי • למרות המחדל, עדיין מדובר בהפקות אשר השאירו חותם אדיר על עולם הטלוויזיה • לקראת טקס הפרסים היוקרתי, ערכנו רשימה מפתיעה של 10 תוכניות שמעולם לא קיבלו את הכבוד המגיע להן

מעולם לא זכו בכבוד המגיע להן. הסדרות שהופקרו. צילום: יח"צ

השבוע, בלילה שבין שני לשלישי ולאחר עיכוב של כמה חודשים בשל שביתות השחקנים והתסריטאים בהוליווד, יתקיים טקס פרסי האמי. פסלונים מוזהבים יוענקו למיטב סדרות הטלוויזיה האמריקניות שריצדו על המסכים שלנו בשנה החולפת, ולא נופתע אם "יורשים" תהיה המנצחת הגדולה של הערב. מועמדות בולטות נוספות בקטגוריות השונות: "הלוטוס הלבן", "סמוך על סול", "האחרונים מבינינו", "הדוב", "הכתר", "בית הדרקון", "טד לאסו", "רק רוצחים בבניין", "אבוט אלמנטרי", "גברת מייזל המופלאה", "וונסדיי" וכמובן ש"ביף".

מתוך "יורשים", צילום: באדיבות yes

אבל על כל זוכה אחת, כמובן, לא מעט סדרות ראויות ייאלצו לחזור הביתה בידיים ריקות. משטח השיש שמעל האח שלהן יישאר ריק, ויוצריהן ימלמלו לעצמם משפטים מנחמים לכאורה כמו "לא נורא, העיקר ההשתתפות". ההיסטוריה מלאה בסדרות מופת שמעולם לא התגאו בפרס, ועדיין השאירו חותם אדיר על עולם הטלוויזיה. הנה רשימה מפתיעה של 10 הפקות-על שהעומדים מאחוריהן מעולם לא קיבלו את ההזדמנות להגיד את המשפט "הבאתי אמי, מאמי".

"הסמויה" (2008-2002)

"הסמויה", צילום: יח"צ

בכל חמש העונות שלה, היתה הסאגה המשטרתית המדהימה הזו, שנחשבת על ידי רבים כטובה בתחומה אי פעם, מועמדת לשני פרסי אמי בלבד - ופספסה פעמיים. כן, גם אנחנו בשוק. המעריצים דורשים חקירה גלויה לאלתר.

"מסע בין כוכבים" - הסדרה המקורית (1969-1966)

"מסע בין כוכבים" - הסדרה המקורית, צילום: יח"צ

נכון שסדרות ההמשך השונות של חלוצת המדע הבדיוני הזו זכו במשך השנים ב-33 פרסי אמי, אבל דווקא זו שהתחילה את הכל נאלצה לבהות בריק האינסופי של החלל שנה אחרי שנה. מיסטר ספוק היה אומר שזה פשוט לא הגיוני. אנחנו מסכימים איתו.

"הנותרים" (2017-2014)

"הנותרים", צילום: יח"צ

מה, כולם עדיין כועסים על היוצר דיימון לינדלוף בגלל הפינאלה המקרטעת של "אבודים"? סדרת הפולחן הזו, שנחשבת לאיכותית אך לא מספיק מוערכת, השאירה מאחור גם את המועמדות היחידה שלה לאמי (ואפילו היא היתה בקטגוריית השחקנית האורחת).

"ורוניקה מארס" (2007-2004)

"ורוניקה מארס", צילום: יח"צ

מילא לא זכייה, כי בכל זאת מדובר בסוג של סדרת נוער משודרגת. אבל אפילו לא מועמדות אחת? מישהו חייב לבדוק את המחדל החמור הזה לעומק.

"אוז" (2003-1997)

"אוז", צילום: יח"צ

שש עונות, אבל רק שתי מועמדויות מסכנות ואפס זכיות לסדרת בית הסוהר האייקונית והקשוחה הזו, ששינתה את פני עולם הטלוויזיה. מי שאחראי על הפארסה הזו צריך להיכנס לקלבוש בעצמו.

"המקום הטוב" (2020-2016)

"המקום הטוב", צילום: יח"צ

בקצב הזה אנחנו עלולים לחשוב שיש לאנשי האמי משהו אישי נגד קריסטן בל. אחרי ש"ורוניקה מארס" שלה לא זכתה, גם "המקום הטוב" בכיכובה פספסה את כל 12 (!) המועמדויות שלה במשך השנים, והתפוגגה אל העולם הבא ללא הפרס הנכסף.

"מחלקת גנים ונוף" (2015-2009)

"מחלקת גנים ונוף", צילום: יח"צ

זה לא כל כך נעים לראות גן בלי פרסים, במיוחד אחרי 16 מועמדויות (שש מתוכן לכוכבת איימי פולר). ושימו לב לזה: אדם שור, היוצר של "גנים", הוא גם האיש שעומד מאחורי "המקום הטוב" נטולת הזכיות. מעניין.

"ג'יין הבתולה" (2019-2014)

"ג'יין הבתולה", צילום: יח"צ

גלובוס זהב עגול וטהור לג'ינה רודריגז, אבל אפילו לא מועמדות אמי אחת? שתי מועמדויות בלבד בקטגוריית הקריינות הזניחה? הילד הזה יגדל עם חסכים מטורפים, זה בטוח.

"חניבעל" (2015-2013)

"חניבעל", צילום: יח"צ

ייתכן שסדרת האימה הזו היתה קצת יותר מדי ברוטלית מכדי לזכות באמי, והמועמדות היחידה שלה אי פעם היתה בקטגוריית האפקטים המיוחדים. ובכל זאת, לא מעט מעריצים סבורים שמאדס מיקלסן היה ראוי לפרס על גילום הרוצח הסדרתי המופרע, ועכשיו הוא סתם נשאר רעב.

"הבחורה החדשה" (2018-2011)

"הבחורה החדשה", צילום: יח"צ

כולם אוהבים את זואי דשנל. בעצם כמעט כולם, מפני שעם חמש מועמדויות אמי (אחת מהן על עיצוב הפתיח) ואפס זכיות שמתפרסות על פני שבע עונות, לא הולכים למכולת. אנחנו היינו אורזים את החתול ואת הקקטוס ועוברים דירה מהר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר