כוכבי "האחרונים מבינינו" זכו באמי - ולא תאמינו מי עוד

בחלק הראשון של טקס פרסי האמי לאמנויות, חולקו פרסים בקטגוריות כמו שחקני האורח הטובים ביותר בדרמה ובקומדיה, בהם זכו שניים מהשחקנים הבולטים ביותר בדרמה המצליחה • וגם: מיהו המוזיקאי המצליח שהוסיף אמי לארון הפרסים שלו?

מתוך "האחרונים מבינינו". צילום: באדיבות yes

טקס פרסי האמי אמנם יתקיים רק בשבוע הבא, אך הפרסים הראשונים לעונת הטלוויזיה של 2023-2022 כבר חולקו, לאחר שחלקו הראשון של טקס פרסי האמי לאמנויות, שמחלק פרסים למה שרבים קוראים לו "קטגוריות טכניות", התקיים הלילה (בין שבת לראשון).

זאת לאחר ארבעה חודשים שלמים לאחר שהטקס, יחד עם הטקס לפרסי הפריים טיים (שבו מחולקים הפרסים בקטגוריות הסדרות והשחקנים המצטיינים), נדחה בשל שביתת השחקנים והתסריטאים.

אז מי הזוכים המעניינים ביותר שקיבלו הלילה את הפרס היוקרתי? ניק אופרמן וסטורם ריד זכו בפרסי המשחק בתפקיד אורח בסדרת דרמה על "האחרונים מבינינו", שם אופרמן גילם את ביל בפרק השלישי עטור השבחים של הסדרה המצליחה, בעוד ריד בת ה-20 גילמה את ריילי, חברתה הטובה של אלי. הסדרה עצמה זכתה הלילה בסך הכל ב-8 קטגוריות שונות, בהן גם על האפקטים הוויזואליים ועריכת הסאונד.

זכייה צפויה - אך ראויה. ניק אופרמן ב"האחרונים מבינינו", צילום: באדיבות yes

ג'ודית לייט הוותיקה (לנצח אנג'לה מ"מי הבוס?") זכתה באמי הראשון שלה בקטגוריה המקבילה בקומדיה על תפקידה כאיירין סמות'רס על "פוקר פייס", בעוד סם ריצ'רדסון ממשיך את הטיפוס שלו כאחד השחקנים הקומיים הטובים ביותר בהוליווד, כאשר זכה באמי על תפקידו כאדווין ב"טד לאסו".

סם ריצ'רדסון עם פרס האמי שבו זכה, צילום: איי.פי.

הקומיקאי טים רובינסון זכה באמי בקטגוריית "השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה או קומדיה קצרה" על תוכנית המערכונים שלו "די, שיגעת: תוכנית המערכונים של טים רובינסון", כשבמקבילה הנשית זכתה ג'זמין גאי על תפקידה בסדרה "Chronicles of Jessica Wu".

אחד הזוכים המפתיעים הלילה היה לא אחר מאשר הזמר אד שירן, שיכול להוסיף למדף הפרסים שלו גם פרס אמי על קטגוריית "השיר המקורי הטוב ביותר", עבור השיר שכתב ל"טד לאסו". המלחין הוותיק דני אלפמן, מצדו, זכה באמי השלישי שלו, על הלחנת נעימת הפתיחה לסדרה "ונסדיי".

עוד פרס לאוסף. אד שירן, צילום: איי.פי.

הסרט "וירד: סיפורו של אל ינקוביק" זכה בפרס סרט הטלוויזיה הטוב ביותר, שמועמד בשתי קטגוריות נוספות בטקס הפרסים המרכזי, שיתקיים בשבוע הבא; דניאל רדקליף (לנצח הארי פוטר) מועמד על השחקן הטוב ביותר במיני-סדרה, סדרת אנתולוגיה או סרט טלוויזיה, וגם על התסריט שלו. המוזיקאי הקומי שעל חייו התבסס הסרט עלה לבמה לקבלת הפרס, ואמר בנאום הזכייה שלו: "חיו את החיים שאתם רוצים לחיות, תהיו מוזרים כפי שאתם רוצים להיות. האמינו לי, לעולם לא תמצאו אושר אמיתי עד שתקבלו באמת את מי שאתם".

מתוך "וירד: סיפורו של אל ינקוביק", צילום: באדיבות yes
נאום מרגש. וירד אל ינקוביק עם פרס האמי שבו זכה, צילום: איי.פי.

בין הסדרות הזוכות הנוספות נמצאות "עצבים", "הדוב", "בית הדרקון", "גברת מייזל המופלאה", "בארי" ו"הלוטוס הלבן".

החלק השני יתקיים הלילה, ובו יחולקו פרסים בקטגוריות נוספות, כמו סדרת האנימציה הטובה ביותר, תוכנית הריאליטי הלא מתוסרטת הטובה ביותר, הסדרה התיעודית הטובה ביותר, ספיישל הווראייטי הטוב ביותר, ועוד.

זכייה ראשונה. ג'ודית לייט // צילום: איי.פי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר