אוון פיטרס בסדרה "מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר". צילום: באדיבות נטפליקס

דרמה בעולם הטלוויזיה: יוצר הסדרה "דאהמר" נוטש את נטפליקס

ריאן מרפי, היוצר המוערך של סדרת דרמת הפשע האמיתי המצליחה, שחתום גם על תוכניות להיט אחרות כמו "הצופה", "אימה אמריקנית" ו-"Glee", מפסיק את שיתוף הפעולה עם ענקית הסטרימינג ועובר ליצור עבור חברת ענק אחרת • כל הפרטים

עריקת ענק בעולם הסטרימינג: היוצר הטלוויזיוני המוערך ריאן מרפי נוטש את נטפליקס לאחר חמש שנים של שיתוף פעולה, לטובת המתחרים הגדולים בשוק הזרמת התוכן הטלוויזיוני: דיסני.

ריאן מרפי, צילום: אי.פי

מרפי בן ה-57, שאחראי על סדרות איקוניות כמו "אימה אמריקנית", "מוקד 911", "Glee", "הצופה" ו"ניפ/טאק", עזב את תאגיד המדיה פוקס ב-2018 לטובת חוזה ענק של 300 מיליון דולר בנטפליקס - מה שהפך אותו לאחד ממפיקי הטלוויזיה הגדולים, המבוקשים (והעשירים) בעולם.

דאהמר - מפלצת: הסיפור של ג'פרי דאהמר | טריילר רשמי (טריילר 2) | Netflix

במשך חמש שנותיו בנטפליקס היה חתום מרפי על מספר סדרות, מיני סדרות וסרטים כמפיק, ככותב ובמאי. בין הפרויקטים שנשאו את שמו בלפחות אחד משלושת הטייטלים האלה ניתן למצוא את "הפוליטיקאי", "האלסטון", "ראצ'ד", "הוליווד", "הנערים בחבורה" ו"הנשף", אבל האמת היא שאף אחת מההפקות הנ"ל לא נחשבה ללהיט גדול במיוחד.

מקצת ההפקות של ריאן מרפי, צילום: יח"צ

למעשה, רק לקראת סוף החוזה שלו, בספטמבר 2022, השיק מרפי את הלהיט הראשון והגדול-באמת שלו בנטפליקס: "דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר" - מיני סדרה שהתמקדה ברוצח הסדרתי מטיל האימה (שכבר חודשה לעונה שנייה, ותהפוך בעצם לסדרת אנתולוגיה שתעסוק בכל עונה ברוצח או ברוצחים אחרים). חודש לאחר מכן, באוקטובר 2022, הושקה הסדרה "הצופה" שגם זכתה לרייטינג נאה וחודשה אף היא לעונה שנייה.

"מפלצת: הסיפור של ג'פרי דאהמר", צילום: נטפליקס

כעת אורז ריאן מרפי את המזוודה ועובר כאמור לדיסני - ובמובן מסוים גם חוזר הביתה - מכיוון שפוקס, שם הוא נהנה משנותיו הטובות והמוצלחות ביותר כיוצר, נרכשה על ידי דיסני לפני כארבע שנים, וכמה מבכירי פוקס ממלאים כיום תפקידי מפתח בחברה. פרטי ההעסקה טרם נחשפו, אולם בטוויסט אירוני למדי ימשיך מרפי, לפחות בהתחלה, להפיק פרויקטים בשביל נטפליקס ודיסני במקביל, שכן העונות החדשות של "הצופה" ו"מפלצת" נמצאות בפיתוח, והוא עדיין מחוייב להן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו