"עוצר נשימה". צילום: נטפליקס

יוצרת סדרת הנעורים הלהט"בית המצליחה חושפת: "העונה החדשה תהיה אפלה"

אליס אוזמן, הסופרת מאחורי סדרת הספרים והסדרה המצליחה של נטפליקס "עוצר נשימה", מבטיחה כי העונה השנייה של הסדרה תישא אופי שונה מהותית • כל הפרטים

אליס אוזמן, יוצרת "עוצר נשימה", התראיינה לאחרונה על אודות סדרת ספרי הקומיקס והסדרה של נטפליקס עליהם היא מבוססת (שגם אותם כתבה), והכריזה כי העונה השנייה והמצופה תפזול לכיוונים אפלים יותר.

"עוצר נשימה", צילום: נטפליקס

כידוע, במרכזה של סדרת הנעורים הבריטית הלהט"בית, שעונתה הראשונה עלתה לשידור באפריל 2022 בנטפליקס, סיפור אהבתם וגילוי המיניות של צ'ארלי וניק (בגילומם של ג'ו לוק והכוכב המתוקשר קיט קונור), שני נערים מתבגרים החווים את נפתולי גיל ההתבגרות, הכוללים קשיים בבית הספר, אימוץ הזהות המינית שלהם, קבלה, הכלה ואהבות ראשונות.

אוזמן, שלקחה בסוף השבוע האחרון חלק בפסטיבל הספרותי The Hay Festival (פסטיבל לספרות ואמנות המתקיים בוויילס במשך עשרה ימים בין מאי ליוני; ע"ח), שיתפה את הקהל בגוונים האפלים יותר שיצבעו את עלילת העונה השנייה של סדרת הלהיט מבית נטפליקס, והוסיפה כי גם דמותו של אייזק (בגילומו של השחקן טובי דונובן) תתפתח ותקבל יותר זמן מסך.

אליס אוזמן, יוצרת "עוצר נשימה", צילום: יטיוב, צילום מסך

"אני מאוד נרגשת שיהיה ייצוג של א-מיניות וא-רומנטיות בדמותו של אייזק", שיתפה אוזמן (28), שמזדהה כך בעצמה. כזכור, אייזק נמנה על מעגל חבריו של הדמות הראשית בסדרה צ'ארלי (בגילומו של ג'ו לוק) והוא דמות שנוצרה במיוחד עבור הסדרה ואינה חלק מסדרת הספרים המקורית.

השתתפותה של אוזמן בפסטיבל יצרה, כך לפי הדיווחים, עניין רב, ותורים ארוכים של מעריצים השתרכו בכניסה להופעה שלה על במת הפסטיבל, כשקיוו להשיג את חתימתה של מי שעומדת מאחורי אחת הסדרות המדוברות בתקופה האחרונה.

"עוצר נשימה", צילום: נטפליקס

"אני עדיין לא מצליחה ממש לעכל את המסע וכמה 'עוצר נשימה' התפוצצה", סיפרה אוזמן לקהל הנרגש. "זה סוריאליסטי, במיוחד הסצנות בסדרה שהן העתק מדויק של מה שהופיע בספרים. לראות את הדמיון שלי מקבל חיים זה מטורף", אמרה. "הייתי מחויבת כולי לכתיבה וחשבתי שזה יסתכם בפרויקט של שנה. אנחנו שבע שנים לתוך זה, עם שני ספרים חדשים בדרך ועונה שנייה לסדרה באוגוסט", סיכמה בהתרגשות מי שגם משמשת כמפיקה בסדרה שזכתה לציון 100 האחוזים המושלם באתר Rotten Tomatoes.

"עוצר נשימה", צילום: נטפליקס

"אכפת לי מ'עוצר נשימה' כל כך. זה היה פרויקט הדגל שלי כשהתחלתי וזה עדיין כך. חשוב לי כל כך שלא ייקחו את זה ממני ויהפכו את זה למשהו שאשנא, שזו תמיד סכנה שקיימת כשעושים אדפטציה לספרים. אני ברת מזל שניתנה לי הזכות להיות כל כך בשליטה; הכתיבה, הנוכחות על הסט, והמעורבות בכל ההיבטים".

העונה החדשה, שצפויה לעלות לשידור ב-3 באוגוסט, תמשיך לתעד את מערכת היחסים הרומנטית בין צ'ארלי וניק (בגילומו של השחקן קיט קונור) כשהם מתמודדים עם מבחנים, טיול לפריז ונשף, כשדמויותיהם של אל (בגילומה של השחקנית יסמין פיני) וטאו (בגילומו של השחקן וויליאם גאו) בוחנים האם הם יכולים להיות יותר מחברים.

הזוג המגוון. טאו ואל ב"עוצר נשימה", צילום: נטפליקס

"המטרה בעונה השנייה הייתה להמשיך את הקסם של העונה הראשונה, אבל עדיין לתת את ההרגשה שהדמויות התבגרו ומתמודדות כעת עם סוגיות שהן מעט אפלות יותר", שיתפה אוזמן בתהליך הכתיבה מאחורי העונה החדשה. "אני אוהבת לחשוב על זה כשדרוג של העונה הראשונה", סיכמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו