בגלל הצגת דמותו של הנביא מוחמד: "סאות' פארק" מצונזרת

חמישה פרקים מתוך סדרת האנימציה הסאטירית המצליחה אך מעוררת המחלוקת, שניתנת לצפייה בפלטפורמה HBO Max מאז 2020, הוסרו ממנה ואינם ניתנים עוד לסטרימינג, מחשש לפגיעה ברגשותיהם של מוסלמים, שכל תיאור של צלמו או דמותו של הנביא הקדוש להם נחשב כאיסור גמור

"סאות' פארק", צילום: יח"צ

צנזורה ב-HBO Max: רשת הסטרימינג הפופלארית משמשת בית חם למגוון סדרות מצליחות, אך בניסיון לשמור על שקט תעשייתי ולא לגרום לסערה ואפילו משבר מדיני/פוליטי/דתי, הרשת נקטה במהלך שבאופן כמעט אירוני מייצר לא פחות זעם, והיא מצנזרת חלקים מסדרה אהובה.

חמישה פרקים מתוך סדרת האנימציה הסאטירית המצליחה אך מעוררת המחלוקת "סאות' פארק" שניתנת לצפייה בפלטפורמה מאז 2020 הוסרו ממנה ואינם ניתנים עוד לצפייה. הסיבה: הם עוסקים בנביא מוחמד. שידור שלהם, כך נטען, עלול לגרום לפגיעה ברגשותיהם של מוסלמים, שכל תיאור של צלמו או דמותו של הנביא הקדוש להם נחשב כאיסור גמור בטענה, בין היתר, שכל הצגה חזותית שלו עלולה להביא לעבודת אלילים וחילול הקודש.

בין הפרקים שהוסרו ניתן למצוא את פרק "החברים הכי טובים", מעונה 5, ואת הפרקים 200 ו-201 של העונה 14, פרקים אשר הוסרו כבר בעבר מפלטפורמת הסטרימינג Hulu.

"סאות' פארק", צילום: מתוך הסדרה

זו אינה הפעם הראשונה בה הסדרה חווה את נחת זרועה של הצנזורה. ב-2010 צונזר פרק 201 של הסדרה על ידי רשת קומדי סנטרל, מהלך שהביא את יוצרי הסדרה מאט סטון וטריי פארקר לפרסם הודעה בה הבהירו כי המהלך לא הגיע מהם למרות איומים מפורשים שקיבלו על חייהם מצד גורמים איסלאמיים קיצוניים.

"ב-14 השנים שאנחנו עושים את התוכנית מעולם לא יצרנו פרק שאנחנו לא עומדים מאחוריו", ביקשו השניים להבהיר. "הפרק הועבר על ידינו לקומדי סנטרל והם היו אלו שקיבלו החלטה נחושה לשנות את הפרק ולצנזר אותו".

בפרק ה-200 של הסדרה שפוצל לשני חלקים, דמותו של הנביא מוחמד הופיעה מספר פעמים כשהיא בתוך חליפת דוב. בפרק ההמשך צנזרו יוצרי הסדרה את המילים "הנביא מוחמד" והוסיפו את הכתובית "צונזר" לפרק.

"סאות' פארק",

מרשת קומדי סנטרל נטען שנים מאוחר יותר כי המהלך המחמיר הזה היה נחוץ כדי להגן על העובדים וזו הייתה חובתה של הרשת והרציונל שעמד מאחורי ההחלטה.

עונתה ה-26 של הסדרה המצליחה צפויה לעלות בחודשים הקרובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר