יהודית באומן נגד מירי רגב ומיקי זוהר: "גועל נפש, להקיא!"

רעייתו של הזמר שימי תבורי לא מבינה מדוע הוא לא הוזמן להופיע בטקסים לרגל יום השנה ל-7 באוקטובר • בשורה של פוסטים זועמים, היא יצאה נגד מארגני הטקסים • "כל המדינה הזו קומבינות. ככה זה עובד וזו בושה"

שימי תבורי ויהודית באומן. צילום: אור גפן

השרה מירי רגב הממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח ה-7 באוקטובר, עוררה לא מעט זעם בכל הנוגע לאירוע הרגיש, שמוקלט מראש ללא קהל וההכנות אליו החלו, בתקציב עתק, כשמעל ל-100 בני אדם עדיין נמצאים בשבי החמאס.

גם האמנים שיופיעו בכל אחד מהטקסים, הן הממלכתי והן טקס המשפחות, היו נושא לדיון סוער, כשמי שבחרה להביע את הזעם שלה בסוגיה היום (חמישי) הייתה יהודית באומן, שהפנתה אצבע מאשימה ישירה לרגב ולמארגני הטקס הרשמי, שבחרו לדבריה להתעלם משימי.

זועמת בשבילו. יהודית באומן ושימי תבורי, צילום: קוקו

"אני ממש רותחת ובטוחה שאלה שבחרו בזמרים שיופיעו בטקס הזיכרון הלאומי, פעלו בשיטה מכוונת בראשה עמדו מירי רגב ומיקי זוהר. הם איבדו את רגישותם לזמרים שמעוררים השראה כמו שימי", כתבה באומן בפייסבוק.

"זו לא הפעם הראשונה ששימי תבורי כותב מכתב למירי, להיכנס לרשימת הזמרים שיופיעו בטקסים מכובדים. מתגלה שהמון זמרים נכנסים לרשימה והשמועה מתפשטת כמו וירוס ומשפיעה על תחומים נוספים. קומבינות פרוטקציה, והנה מכאיבים לזמר אהוב ומפנים עורף. מדוע? למה לא להיות אנושי?", המשיכה וכתבה בכעס, כשהיא משתפת בספקות שלה לגבי המניעים העומדים מאחורי בחירת הזמרים.

ההודעה של שימי תבורי למירי רגב, צילום: מערכת

"הקהל אוהב את שימי. מדוע מיקי זוהר, זה שכל הזמן מבטיח שינסה ויעזור במישור הזה, מתעלם? מדוע מירי רגב עברה מולי ומול שימי ושיחקה אותה רגישה, כדי לנקות את פנימיותה? זו הנטייה שלה ושל מקבלי החלטות, נטייה טבעית לקומבינות וקשרים אישיים. מה שמתרחש כמעט אינו תלוי באזרחים, במהות האמיתית ובמה שזמר מעולה רוצה להשיג. אני מאחלת למי שהעליב את שימי שייעלב בעצמו ויספק עוגן לתשומת הלב שלי ולמה שאני מרגישה. תתבישו".

יהודית הוסיפה פוסטים נוספים בהם ניכר היה שהכעס שלה רק התעצם: "מדובר בכל הטקסים, חגים, שמחות, הופעות בטלוויזיה. שימי לא ברשימה. המון אנשים גדלו על שיריו ואוהבים אותו. יש לי דחף לצרוח, לעשות משהו בתקשורת, במודעות, כי מקבלי ההחלטות מאכזבים את כולנו. קשה לכם להרעיף נדיבות לב על אנשים ישרים, שלא מנצלים את מעמדם ולא משתמשים בקומבינות. שימי תבורי של כולנו, אתה זמר מספר אחד".

"כל המדינה הזו קומבינות. גועל נפש, להקיא"

 בהמשך לפוסטים הזועמים, פנינו ליהודית בניסיון להבין את השתלשלות האירועים שהתגלתה כמורכבת אף יותר מזו שתוארה בפוסט.

בלב הסערה. השרה מירי רגב, צילום: אורן בן חקון

"אני רותחת", אמרה לנו בפתח השיחה. "כל המדינה הזו קומבינות. ככה זה עובד וזו בושה. שימי הוא אדם טוב שתורם ומופיע בלי סוף ואוהבים אותו מאוד. הקהל רוצה לראות אותו מופיע, אבל הבעיה היא במי שמקבלים את ההחלטות. הכל שם מבוסס על קומבינות".

למי בעצם הכעס שלך מופנה? כי הרשימה של האמנים שהתפרסמה היא זו שתופיע בטקס המשפחות. רשימה רשמית מטעם המשרד של מירי רגב או המערך לטקסים ואירועים ממלכתיים טרם יצאה והמשרד של מיקי זוהר לא אחראי באופן ישיר לאמנים.

"הכעס שלי הוא על כל הטקסים. אף אחד לא פנה לשימי. אני כועסת מאוד על מירי רגב ומיקי זוהר, כי לשניהם נעשתה פנייה מצדנו. מיקי זוהר מאוד אוהב את שימי והוא גם בקשר איתו לא מהיום. הם התכתבו ומיקי אמר לשימי כמה הוא מעריך אותו. אז איפה זה כשצריך להזמין אותו להופיע? למירי רגב שימי שלח מכתב מרגש מאוד והסביר לה כמה הוא רוצה וחשוב לו לתרום לטקס. הוא לא זכה להתייחסות ועל זה הכעס שלנו. לא מגיעה לו אפילו התייחסות?"

נקלע לסיטואציה. מיקי זוהר, צילום: אורן בן חקון

באומן המשיכה ואמרה: "מירי רגב ומיקי זוהר, בלי קשר למשפחות שמארגנות טקס כזה או אחר, הם בעלי כוח. מספיק שהם יגידו מילה וזה יקרה ומכאן הכעס עליהם באופן אישי. זו בושה שהוא צריך לכתוב מכתבים. שימי הוא לא אדם של אינטרסים. הוא בן אדם תמים, בלי קומבינות, בלי שוחד, בן אדם נקי. הוא לא מלקק לאנשים ובגלל זה הוא נזרק הצידה. הוא אדם טהור וצדיק. אנשים מתים עליו. זו בושה, בושה, בושה. גועל נפש. להקיא".

אני מבינה מהכעס שלך שלא הייתה כל התייחסות מהם למכתב, נכון?

"שום דבר. בכל טקס שמתקיים, לא מזמינים את שימי. אין מקריות. מיקי זוהר גם הבטיח לעשות מאמץ בצד שלו. הוא מחמם לו את הלב לחמש שניות ואז פוגע בו. די!".

תגובת מערך הטקסים והאירועים הממלכתיים: "טרם פורסמו שמות האומנים אשר יופיעו בטקס הממלכתי. בחירת האומנים לטקס הממלכתי נעשית ע״י חברת ההפקה ובמאי הטקס".

מלשכת שר התרבות והספורט מיקי זוהר נמסר:
"הטקס הממלכתי לציון אירועי השבעה באוקטובר כלל וכלל לא קשור לשר התרבות והספורט או למשרדו אלא באחריות השרה מירי רגב ומטה הטקסים בלבד".

מטעמה של מירי רגב לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר