עמותת קהילת שבט הנובה תקיים אירוע זיכרון לזכר הנרצחים

לשורת הטקסים שיתקיימו במלאת שנה לטבח 7 באוקטובר צפוי להצטרף גם טקס שיוקדש לנפגעי המסיבות בשבת השחורה, ולשורדים שעדיין זקוקים לתמיכה • "בחרנו לקיים אירוע זיכרון צנוע כדי לחזק ולחבק את המשפחות השכולות, להעניק להן כתף ומקום לעבור יחד את הימים המורכבים"

מתחם פסטיבל נובה שנערך בגבול עזה. צילום: אורן כהן

לצד הטקסים הגדולים לציון שנה לטבח 7 באוקטובר שעלו לכותרות, גם עמותת קהילת שבט הנובה תקיים אירוע זיכרון מרכזי ביום ראשון, 6 באוקטובר, בהאנגר 11 בתל אביב. האירוע יוקדש להתייחדות עם זכר 410 הנרצחים והנרצחות ממסיבת הנובה, וממסיבות נוספות שהתקיימו באזור: מאשרום, פסיידאק ומידברן.

האירוע יתקיים בנוכחות המשפחות השכולות שהוזמנו לחלוק יחד את הכאב והזיכרון, ובמהלכו ישולבו סרטים אשר יעסקו בהתמודדות עם השכול והטראומה, קטעי קריאה, תפילת יזכור וכן תפילה משותפת להחזרת החטופים והחטופות.

מתחם מסיבת הנובה, צילום: לירון מולדובן

האירוע נערך בשיתוף ובסיוע פדרציית ניו יורק. טקס הזיכרון נעשה כחלק מפעילות רחבה של עמותת קהילת שבט הנובה, שמטרתה לסייע ולשקם את שורדי הטבח, וכן לסייע בשיקומן של משפחות הנרצחים ולהבטיח שהן לא יישארו לבד במסע הארוך של ההתמודדות והשיקום.

באירוע ההנצחה והזיכרון תציג העמותה את "עץ החיים" מיצב המשלב אמנות וטכנולוגיה להנצחת 410 נרצחי המסיבות. יום לאחר מכן, ב-7 באוקטובר 2024, יתקיים יום קהילה בפארק דרום שבתל אביב לשיקום שורדי ושורדות הטבח, במסגרתו יתקיים מפגש מיוחד, "זוכרים ומחבקים", בין השעות בין 12:00 ל-22:00.

במהלך האירוע יוקמו פינות הנצחה, יופעלו סדנאות ריפוי בהנחיית מטפלים מקצועיים וברקע ליווי מוזיקלי שקט שיספק מרחב של רוגע והתחברות. האירוע נועד להעניק מקום בטוח ומכיל לקהילה, כדי לזכור את הנרצחים ולחזק את אלו שעדיין נושאים את הפצעים. שמות המנחה והאמנים יתפרסמו בקרוב.

אתר מסיבת הנובה אחרי 7 באוקטובר (ארכיון), צילום: Getty Images

יו"ר עמותת קהילת שבט הנובה, ריף פרץ: "במלאת שנה לטבח, בחרנו לקיים אירוע זיכרון צנוע כדי לחזק ולחבק את המשפחות השכולות, להעניק להן כתף ומקום לעבור יחד את הימים המורכבים האלה. לצד זאת, אנו מקיימים פעילויות ומפגשים לשורדי ושורדות הטבח, מתוך מטרה לשקם ולסייע לאלו שזקוקים לטיפול ולתמיכה. הקמנו עמותה שמטרתה לסייע לאלפי ניצולים להשתקם ככל שניתן. בערב הזיכרון ובפעילות הקהילתית שלמחרת, נוקיר את זכרם של הנרצחים ונגייס תמיכה עבור המשפחות והשורדים.

"בהזדמנות זו אני קורא לכולם: אם מישהו מהקרובים אליכם ניצול נובה, מאשרום, פסיידאק או מידברן ומתקשה לחזור לשגרה, אנא הפנו אותו אלינו ואנו נפעל כדי לסייע לו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר