בעקבות הוראות פיקוד העורף: גל ביטולים של מופעי התרבות

עם שינוי הוראות פיקוד העורף שמגבילות התקהלויות מגוש דן צפונה עד 300 איש במקום סגור, ועד 30 איש במקום פתוח, גם עולם התרבות נדרש להגיב בהתאם • אלו הם אירועי התרבות שמבוטלים ונדחים

תיאטרון "הקאמרי" (ארכיון). צילום: משה שי

צרכני התרבות הישראלים כבר מתורגלים היטב בשגרת המלחמה, ובחודשים האחרונים הוכיחו כי גם במצבי לחץ וחרדה, תחת איומי טילים וחוסר וודאות משווע הם מצביעים ברגליים ופוקדים את אולמות התיאטרון והקולנוע, הולכים למופעי מוזיקה וצורכים אמנות ותרבות לנשמה.

אבל הבוקר, עם שינוי הוראות פיקוד העורף שמגבילות התקהלויות מגוש דן צפונה עד 300 איש במקום סגור, ועד 30 איש במקום פתוח, גם עולם התרבות נדרש להגיב בהתאם.

אולם תיאטרון ריק, צילום: אילוסטרציה

הצגות התיאטרון באולמות הגדולים המכילים מאות אנשים, כמו גם מופעי מוזיקה אליהם צפויים להתנקז יותר מ-300 איש יבוטלו הערב ועולם התרבות, כנגזרת של המציאות הכאוטית בישראל 2024, יתפקד גם הוא בשגרת החירום, שיש לקוות שתסתיים בהקדם.

במוסדות התרבות החלו הבוקר (ראשון) להודיע לקהל על ביטולים ושינויים, כך למשל בהיכל התיאטרון במוצקין אשר שלחו מסרון לכל המנויים כי משרדי ההיכל ייפתחו במתכונת מצומצמת בשעה 10:00 בבוקר.

לגבי הצגות שתקיימו מחר, כמו שאר מופעי התרבות, כולם ממתינים לראות כיצד ייראו הנחיות פיקוד העורף.

הקאסט של "ספר הג'ונגל", צילום: עלמה פרידן

חשוב לזכור כי אנו בשבוע האחרון של החופש הגדול, ומגוון פעילויות לילדים ולהורים מתוכננות ברחבי הארץ, על כן סביר להניח שגם הקהל הצעיר ייפגע. רשת friends ביטלה להיום את פסטיבל סרטי הילדים בכל האולמות בארץ מלבד דימונה ובאר שבע, פסטיבל אליו האולמות היו כמעט מלאים. גם הפעילות בגן החיות חי כיף בראשון לציון בוטלה הפעילות היום. בשלב זה, אחת ההפקות הגדולות והמדוברות לכל המשפחה, המחזמר "ספר הג'ונגל", לא מודיעה על ביטול זאת לאור העובדה שלא מתוכננת היום הצגה. באולם הגדול של הקאמרי הוחלט כרגע לבטל את שתי ההצגות הראשונות של "פיטר פן".

בתיאטרון אורנה פורת להצגות ילדים הפקות סוף הקיץ שמבוטלות להיום בעקבות הנחיות פיקוד העורף הן: "פרפר נחמד", "משלים של נמלים", "הלל", "פיטר פן", "זהבה ושלושת הדובים", "המלך ככה" ו"אדיסון".

ויש גם ביטולים לטווח הרחוק. הפסטיבל למוזיקה קאמרית, שצפוי היה להתקיים בשבוע הבא בירושלים בהשתתפות אמנים בינלאומים מבוטל, זאת לאור העובדה שחברות התעופה הארופיות הודיעו על ביטול טיסות ונוצר קושי רב בהגעתם של האמנים לישראל.

גם בגזרת מופעי המוזיקה מתחילים להתבטל מופעים; הערב בהיכל התרבות בפתח תקווה תוכנן להתקיים "שירת רבים", האירוע השנתי של אמני השירה בציבור, בנוכחות כלת פרס ישראל והמוזיקאית נורית הירש, בהנחיתו של נועם גלאור ובהשתתפות אמנים רבים.

בנוסף עיריית חיפה מודיעה על הביטולים הבאים: אירוע "חמבגן" שתוכנן להתקיים היום בשכונת נאות פרס; אירוע קיץ בגן האם מופע "קוגומלו" שתוכנן למחר; ספריות שאינן פתוחות כי אין מרחב מוגן: שפריצנק, קריית שמואל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר