אליזבת טיילור, "מיס פאלאצ'י" ופעילויות לילדים: מצאנו לכם את התכנונים הכי שווים לשבוע הבא

הקומדיה שכבשה את צרפת, דרמה זרה מעוררת מחשבה, אלבומים חדשים ומסקרנים, פסטיבל המחול שחוזר בגדול, "החב"דניקים" ממשיך לרוץ על הבמות, פסטיבל האנימציה חוזר, ושלל תערוכות • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

אליזבת טיילור. צילום: יחסי ציבור

שבוע נוסף מגיע לסיומו, וכדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו - הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות ב-8-2 באוגוסט.

סרטים

"הקיץ האחרון"

סרטה החדש של הבמאית-תסריטאית הוותיקה והמוערכת קתרין בריאה ("מאהבת זקנה", "אנטומיה של גיהינום"), המהווה רימייק לסרט הדני "מלכת הלבבות" מ-2019. הסרט עוקב אחר עורכת דין שמנהלת רומן עם בנה החורג, שעובר להתגורר איתה ועם בעלה, אביו של הנער. למרות הקרבה המשפחתית ועברו הפלילי של הצעיר, פרשת האהבים האסורה והיצרית בין השניים מעמידה את הערכים שלה במבחן. הסרט, שהתחרה על פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן של השנה שעברה, היה מועמד לארבעה פרסי סזאר, כולל לבימוי של בריאה ולשחקנית הראשית שלו (לאה דרוקר).

בבתי הקולנוע

"הנזיר והרובה"

סרטו החדש של פאוו צ׳וינינג דורג׳י, שהיה אחראי ללהיט המפתיע "לונאנה: יש יאק בכיתה", עליו היה מועמד לפרס האוסקר. הפעם, הוא מציג דרמה אנושית נוגעת ללב שבמרכזה אנשי עיירה בבהוטן, שלאחר שהתחברה ב-2006 לטלוויזיה ולאינטרנט, היא עומדת לעבור ממשטר מלוכני לדמוקרטיה, שלא בטוח שרוב העם בכלל יודע כיצד לעכל את השינוי הלא רגיל הזה.

בבתי הקולנוע

"עוד משהו בקטנה"

קומדיה צרפתית שהפכה להצלחה ענקית בארץ הבאגט, העוקבת אחר שני שודדי בנק, אב ובנו, שמוצאים את עצמם נמלטים משוד אותו ביצעו – ונוסעים באוטובוס של קבוצה של אנשים בעלי צרכים מיוחדים שעושים את דרכם לחופשה בטבע. מכאן, יוצאים השניים אל הרפתקה מופלאה שבמהלכה הם יתחברו לחברה הקבוצה, תוך שהמשטרה דולקת אחריהם.

בבתי הקולנוע

"אליזבת טיילור: הקלטות האבודות"

סרט תיעודי המציג ראיונות שטרם נחשפו עם השחקנית האגדית וזוכת האוסקר, שהלכה לעולמה ב-2011, תוך גישה חסרת תקדים לארכיון האישי שלה, אשר חושף את החיים הפנימיים והמורכבים של מי שהייתה לא פחות מאייקון הוליוודי.

ראשון, ב-HOT8, yes ובסלקום TV

מוזיקה

"פסקול ילדות"

המוזיקאי והיוצר גון הלוי, לוקח את הקהל אל מופע ייחודי שבו הוא יוצא למסע בין המנגינות הנוסטלגיות לאהבה הסבוכה והמורכבת לארץ שלנו, עם כמה יצירות מוכרות ואהובות במיוחד שמקבלות צורה שונה וחדשה לחלוטין בעיבודים גדולים מהחיים – וכל זאת בליווי תזמורת מיתרים בת שמונה נגנים ופסנתר כנף.

רביעי, בזאפה הרצליה

Private Seemore באלבום בכורה

להקת הרוק המסקרנת הזו שחררה לאחרונה את "Am I Not Your Kind?", אלבום ראשון שנותן בראש, אשר משלב בצורה מדהימה וסוחפת במיוחד בין שלל תת-ז'אנרים של רוק – כשהחיבור בין כל ארבעה חבריה לא פחות ממדהים. העובדה שהקול של סולנית ההרכב דנה ארדיטי מזכיר לא מעט את זה של אסף אבידן, תורמת לו לא מעט, מכיוון שיש בה יכולת ליצור בקולה רגש שלא הרבה זמרים אחרים יכולים לעשות – אבל היא שולטת בו בצורה מופלאה. הלוואי והם ימשיכו בדרך הזו, כי בהחלט מגיע להם.

זמין בכל הפלטפורמות

פסטיבל Pop & Art

פסטיבל שמציע מוזיקה ואמנות, באירוע שבו יקוימו הופעות חיות בגן הפסלים של מוזיאון ישראל. בפסטיבל ישתתפו כמה מהשמות האהובות ביותר בישראל, אמרי דדון, קורין אלאל, עילי בוטנר וילדי הקצב, ומועדון הקצב של אביהו פנחסוב. כרטיס לכל אחד מהמופעים יקנה כניסה חופשית לתערוכות המוזיאון.

שישי ושבת, במוזיאון ישראל

קורין אלאל, צילום: קוקו

שירי אורן באלבום בכורה

מי שהחלה את דרכה כזמרת ליווי בלהקת הרוק דה פז בנד, מוציאה את אלבומה הראשון (הנושא את שמה), שבו היא משלבת אר'נ'בי, סול והיפ הופ עם נגיעות אינדי וסאונד וינטג'י, שמשתלבים היטב עם סגנון כתיבה אישי ומלא תעוזה. אורן נוגעת בשירי האלבום בנושאים כמו ביטחון ואמונה עצמית, אהבה, פחדים,  וחלומות גדולים – ועושה זאת בצורה מחוספסת אך רכה, ובעיקר כזו שעושה נעים באוזן.

זמין בכל הפלטפורמות

אלבום חדש לעדי אוריון

הזמרת-יוצרת חוזרת באלבום חדש ("שירים שאני אוהבת"), שבו היא מציגה את קולה הייחודי ואת זווית הראייה יוצאת הדופן שלה על חיי היומיום – וכל זאת בסאונד ישראלי שמשלב בתוכו פולק בעל נגיעות עבריות ולועזיות. בעדינות, ברגישות ובליווי כלים חיים, אוריון שוזרת את העבר עם ההווה ואת הילדות עם הבגרות. היא תופיע מחר (שבת) במועדון הלבונטין 7 שבתל אביב.

זמין בכל הפלטפורמות

תל-חי כיתות אמן בינלאומיות לפסנתר

כיתות האמן בעלות המוניטין הגדול יארחו השנה מורים-אורחים מיוחדים, שינגנו רסיטלים לקהל הרחב. הראשון יהיה אלכסנדר גבריליוק האוסטרלי, זוכה הפרס הראשון בתחרות רובינשטיין, המופיע כסולן עם התזמורות הגדולות בעולם, לרבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית וגדולי המנצחים. השני הוא אילייה שמוקלר הישראלי, זוכה תחרויות רבות, שיקיים כיתת אמן וקונצרט לזכרו של דימטרי בשקירוב, מגדולי הפדגוגים לפסנתר בעולם שהיה חלק בלתי נפרד ומשמעותי מכיתות האמן. בנוסף, גיא מינטוס ישתתף השנה פעם נוספת בכיתת אלתור מיוחדת.

החל מראשון, בקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה תל אביב

גיא מינטוס, צילום: מגד גוזני

יאיר ניצני ודני בסן במופע משותף

מי שהקימו ביחד את תיסלם, אחת מלהקות הרוב המשפיעות ביותר בישראל, מעלה מופע משותף שבו הם מגשימים את החלומות שלהם – ויוצאים במופע קומי-מוזיקלי יחד ומיוחד, הכולל שירים וסיפורים מצחיקים ומרגשים כאחד על מאחורי הקלעים של העשייה המשותפת, שירי הסולו ושלל תובנות משעשעות על החיים.

רביעי, בגריי תל אביב

סדרות

"מיס פאלאצ'י"

סדרת דרמה העוקבת אחר העיתונאית והסופרת המוערכת אוריאנה פאלאצ'י, שהתפרסמה בזכות ראיונות עם מנהיגים ואישים מפורסמים, כולל גולדה מאיר ואריאל שרון, וגם יאסר ערפאת, הנרי קיסינג'ר, שון קונרי, אינגריד ברגמן, אלפרד היצ'קוק, מועמר קדאפי, ועוד. הסדרה מתמקדת בצעירותה של העיתונאית האיטלקייה, לפני שהתפרסמה, כשהיא עוד הייתה מלאת אמביציה ונחושה להתקדם לעמוד הראשי ככתבת מלחמה, מה שמוביל אותה לנסות להשיג ראיון עם מרילין מונרו – כתבה שבסופו של דבר תשנה את חייה.

ראשון, ב-yes, סלקום TV וב-HOT

"בוקי"

דני בוקי, מהמר ותיק מלוס אנג'לס שעסקיו המפוקפקים משגשגים בעקבות הפיכת הימורי הספורט לחוקיים, מתמרן בין הלקוחות הבעייתיים שלו, שנמנעים מתשלום חובותיהם – בעוד הוא עצמו שוקע בהימורים מסוכנים. במסע רצוף תהפוכות וטעויות, בוקי אינו בוחל באמצעים ונחוש להגיע אל הפסגה לא משנה באיזה מחיר.

זמין ב-HOT

במה

פסטיבל "תל אביב דאנס"

19 מופעים של עשרות יוצרים, כוריאוגרפים ורקדנים ישראלים, שבע מתוכם יקיימו את בכורתם, וכן מופעי חוץ, חזרות פתוחות ואירועים מיוחדים יתקיימו במהדורה החדשה של הפסטיבל, מהמובילים בתחום המחול העכשווי בישראל, שיתקיים על פני 10 ימים. הפסטיבל ייפתח במופע "אל אטלאל" של אורלי פורטל, רקדנית וכוריאוגרפית שמציגה ביצירתה פרשנות עכשווית למסורות עתיקות, ומשלבת אלמנטים מתחומי המחול העכשווי לצלילי הזמרת האגדית אום כולתום. בין היוצרים המשתתפים הנוספים בפסטיבל: הקבוצה לריקוד קאמרי מיסודה של נועה אשכול במחווה לציון 100 שנה להולדתה, הלל קוגן, יוסי ברג ועודד גרף, ליאור תבורי, דרור ליברמן, ועוד.

הפסטיבל החל בחמישי ויימשך עד 10 באוגוסט, במרכז סוזן דלל, תל אביב

מתוך המופע "כדורים כחולים", צילום: דן בן ארי

פסטיבל "אנימיקס"

הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה, האוצר את מיטב היצירה בתחומים האלו, יתקיים השנה בפעם ה-24. הפסטיבל יתמקד ביצירות ויזואליות שעוסקות באירועי 7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת בעזה. בין האירועים בפסטיבל: השקת הספר "בלב ה-7 באוקטובר", שבו 12 אמני קומיקס מאיירים 12 סיפורי גבורה מאותו יום; אמנית המנגה היפנית מאקוטו טאנאקה, שהתפרסמה בזכות סיפור המנגה שיצרה על חטיפתה של נועה ארגמני, תתארח; תוצג התוכנית "עפרונות ברזל" שבמסגרתה יוצגו פרויקטים מיוחדים שנוצרו תוך כדי המלחמה בעזה במטרה להנגיש ולהנציח בקווים וצבעים, ברומן גרפי ובאנימציה את הסיפורים שאסור לנו לשכוח; ועוד.

החל משלישי, בסינמטק תל אביב

איור של מישל קישקה, מתוך פרויקט "עפרונות ברזל", צילום: מישל קישקה

"החב"דניקים"

המחזמר המצליח ממשיך להישאר אחד הלהיטים הגדולים ביותר של התיאטרון הישראלי בשנים האחרונות, מה שמוכיח שהקהל הישראלי פשוט התאהב בסיפורם של האחים התאומים יהודה וחיים מכפר חב"ד – הראשון גאון בתורה, השני לא גאון ובטח שלא בתורה. כשהם חייבים למצוא שידוך, הם מגיעים לשדכנית ידועה, ואף מסתבכים עם ראש משפחת פשע ובעל מועדון חשפנות. מה שהחל כמסע למציאת בת זוג, הופך במהרה למערבולת של פיתויים אסורים – ולתסבוכת שלא בטוח שאפילו אלוהים יצליח להתירה.

ראשון-שלישי, בתיאטרון הקאמרי, תל אביב

"מופע של אור וחושך"

האמניות הרב תחומיות אפרת רובין ועדיה גודלבסקי יצרו ביחד מופע בינתחומי המשלב מחול, מוזיקה חיה ואנימציה, שבאמצעות אובייקטים של אור, מוזיקה, שירה, קול ותנועה, מתגלה במהלכו עולם רבוד דימויים שבו הגוף והצליל מופיעים, משתנים ונעלמים במרחב. האור כצורה של אנרגיה, מגיח מהחשכה והופך למקור חיים.

שבת, בתיאטרון תמונע, תל אביב

מתוך "מופע של אור וחושך", צילום: אפרת מזור

משפחה

"החתול בעל 10 הנשמות"

סרט אנימציה העוקב אחר בקט (אותו מדבב קווין רובין), חתול רחוב שאומץ על ידי רוז הצעירה אשר נהנה מאוד מחייו בביתו החם. עם הזמן, הוא הופך לעצלן, גרגרן וגאוותן – אך כשהוא מאבד את נשמתו התשיעית, הוא מתחנן לקבל הזדמנות אחרונה לשנות את דרכיו. כשזה קורה, הוא מגלה שהוא יכול לחזור לחיים – אך רק כחיה אחרת. כך, יוצא בקט למסע משעשע, כובש לבבות ומלא בהומור מלא חן, בדרכו להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמו, ועל הדרך לסייע לרוז מסכנה מתקרבת.

בבתי הקולנוע

"לונדע"

הרפתקת קיץ אינטראקטיבית חדשה יוצאת לדרך במוזיאון, שתכלול שמונה מתחמי ידע ייחודים וחינוכיים, המעודדים למידה חווייתית דרך משחק, התנסות וחושים. במסגרת הפעילות, המבקרים ייכנסו לעולם מלא דמיון וקסם, שבמהלכה הם יקבלו תארי אבירי ואבירות הממלכה, יכירו דמויות מסתוריות, יסייעו למצוא את אבני החן הקסומות וישיבו את הכתר למלכת לונדע - וכל זאת בעולמות שונים תוך פתירת חידות והשתתפות באתגרים ומשימות, כשבסיומה כולם יקבלו כתר מיוחד.

בבאר שבע

"לונדע", צילום: גיל נמט - קקטוס הפקות

"אברה כדברא"

תערוכת קסמים בשיתוף אמן החושים נמרוד הראל המציגה את הסודות שמאחורי הקסמים הידועים, שמעבר למיצגי ענק מרשימים וחשיפת הקסמים, תכלול גם סדנת קסמים מהנה שתלמד את הילדים כיצד להיות קוסמים – ובה ילמדו המשתתפים על זריזות ידיים, מהירות תגובה, חידוד חושים ועוד, תוך שהם יוכלו ללמוד ולהתאמן על קסמים שונים בעצמם. בסיום התערוכה, שמעבירה כיף גדול לכל הנוכחים, יתקיים מופע של קוסם שיסכם את החוויה של הקהל וידגים בפניהם חלק מהקסמים אותם בדיוק הם למדו.

בהיכל טוטו, חולון

מתוך התערוכה "אברה כדברא", צילום: ארטהאב

"Circo Circo"

הקרקס הבינלאומי שמשתתפיו נמנים עם גדולי האקרובטים בעולם, הניחנים באומץ וביכולות לא רגילות, מגיעים מאמריקה לישראל כדי לקחת את הקהל המקומי למסע מסעיר, קצבי, סוחף, מרתק ומלא בהפתעות. זו הפקת ענק המציגה פעלולים אקרובטיים מרשימים בגובה רב, תרגילים מדהימים בשיווי משקל, להטוטנות וירטואוזית וקומדיה.

באוהל הקרקס הגדול, כפר סבא

"אמילי והיגואר האחרון"

לאחר אמילי והוריה נאלצים לעזוב את יערות האמזונס שבו התגוררו בשל אירוע טראגי ולעבור לחיות בניו יורק, היא מגלה שכפר ילדותה נמצא תחת איום מצד סוחרי בעלי חיים, שדולקים גם אחר הופ, גור יגואר אבוד שאותה גילתה וגידלה. היא מחליטה לצאת במסע בחזרה כדי להציל את היגואר האהוב עליה, לא לפני שתיתקל בהתנגדותו של אביה – אך כמובן שהיא תמצא את דרכו לעשות זאת.

בבתי הקולנוע

"הציפור הכחולה"

פנטזיה מוזיקלית לילדים, שבה טילטיל ומיטיל, אח ואחות תאומים, יוצאים יחד עם הכלב והחתולה שלהם למסע קסום ביער בחיפוש אחר ציפור כחולה, נדירה ומיוחדת, שאמורה להגשים להם את כל המשאלות. השניים פוגשים במהלך מסעם יצורים ועולמות משונים, שמעמידים את החבורה בשלל אתגרים ומבחנים. האם יצליחו התאומים למצוא את הציפור לפני שיעלה הבוקר, והיכן היא בכלל מסתתרת?

החל מרביעי, בתיאטרון הקאמרי, תל אביב

מתוך המחזמר "הציפור הכחולה", צילום: שמחה ברביר

"meexLand"

בפארק האטרקציות יוכלו המשתתפים ליהנות מ-11 מתקנים, בהם מכוניות מתנגשות שיהפכו את הילדים לנהגי מרוץ, מבוך הפחד המפתיע והמסקרן, חדר ג'ונגל – מסלול אקסטרים בתוך יערות הג'ונגל הסבוכים, רכבת על מסילה שתיקח אתכם לסיבוב בעולם האטרקציות במתחם המרכזי, קרוסלת הספלים המהירה ועוד מתקנים מלהיבים ומרגשים.

במתחם meex שרונים, הוד השרון

מתחם "meexLand", צילום: יחסי ציבור

תערוכות

"צבע"

תערוכת קיץ אינטראקטיבית שמחה, צבעונית ומלאת אופטימיות על טהרת העיצוב הישראלי, המתאימה גם לביקור משפחתי לצעירים ולגדולים. זו תערוכה עשירה ומגוונת שבה יוצגו יותר מ-50 עבודות של מעצבים ומעצבות ישראלים, כולל שנוצרו במיוחד לתערוכה, שתציג מגוון רב של עבודות מדיסציפלינות שונות בעולם העיצוב, כגון: עיצוב מוצר, עיצוב טקסטיל, עיצוב אופנה, תקשורת חזותית, קרמיקה ואיור – כולם חוקרים את המושג "צבע" ואת משמעויותיו החברתיות, התרבותיות והסביבתיות שלו. בין האמנים המשתתפים: טל מור סיני, גור ענבר, מיכל לוריא, אורי שיפרין ענבי, אורי טור, גלי כנעני ועוד.

במוזיאון העיצוב חולון

תערוכת "צבע" // צילום: אלעד שריג

"Forever Young"

האמנית והאוצרת אווה לנסקה, אשר מוכרת בזכות מומחיותה הכפולה כאמנית וידאו וכאספנית אמנות קפדנית, מציגה בתערוכתה החדשה את מחקרה אחר טבע הזמן, באמצעות שלוש סדרות העוסקות בבעיית הזמן דרך עדשת האדם, העלילה והמקום. הכניסה חופשית.

במגדל פרישמן 46, תל אביב

יצירה של אווה לנסקה

"זרימת המים"

אמן הווידאו היפני המוערך היראקי סאווה מציג בתערוכתו חמש עבודות שיצרים בשנים 2023-2010, שבהן הוא מציג לקהל את הרוך והרגישות שבהן, המרחפות בין הממשי לדמיוני – כשהכל מבטא הלך רוח זני. מאגר הדימויים שמופיעים בעבודותיו של סאווה נובע מסיפורי אגדה שסיפרה לו סבתו בשעה שרכב על סוס עץ בבית ילדותו. האמן מקפיא את הזמן, משמר את זיכרונות ילדותו, מספר סיפור על התבגרות ועל הגירה מאסיה לאירופה.

במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

מתוך התערוכה "זרימת המים", צילום: יחסי ציבור

"התמרה – Transformation"

האמנית הבינלאומית אילנה רביב, המציירת מזה חמישה עשורים בסגנון ריאליזם סינתטי, מציגה בתערוכתה ציורים שצוירו בשנים 2024-2010, אשר מתייחסים לתשע דמויות מקראיות מהברית הישנה והחדשה, שקיבלו פרשנויות רבות בתולדות האמנות מאמנים כגון אל גרקו, רמברנדט, רובנס, דלקרואה, קראנאך האב ועוד. הדמויות התנ"כיות, יעקב והמלאך, הגר וישמעאל, מרים, דבורה, ישוע, שמשון ודלילה, שואפות לעורר מחשבה על נושאים רבי משמעות בהוויה האנושית וההקבלות העמוקות לאקטואליה השזורה בקווי העלילות המתוארות ביצירות האמנות.

בבית האמנים, תל אביב

האמנית והציירת אילנה רביב, צילום: רבקה ומשה קטבן

"לימבו"

בתערוכת היחיד שלו, האמן יאיר פרץ מציג סדרת ציורים עליהם עבד במהלך השנים האחרונות. הדמויות המופיעות בציוריו מגלמות את מהות חוויית המפגש האנושי, שכן הוא מכניס אותן למרחב הזמני אך התקוע של הלימבו, שהיא עבורו הימצאות תמידית במצב ביניים, ברגע הדמדומים שאינו פה ואינו שם. לצד ההתפרקות האישית, הוא מנתב את הדמויות שלו למגע אנושי וקרבה, ומכנס אותם יחד במעיין פייטה המונית.

בארטפורט, תל אביב

היצירה "קומולונימבוס" בשלמותה, צילום: באדיבות ארטפורט

"עיצוב יפני היום 100"

20 שנה לאחר שנפתחה לראשונה ונדדה ברחבי העולם, המהדורה השלישית של התערוכה המצליחה חוזרת לישראל. הפעם, היא כוללת יותר מ-100 פריטים, רובם מוצרים שנוצרו לאחר שנת 2000, אך לצדם גם כמה יצירות מופת מתקופות מוקדמות, דרכן ניתן להתחקות אחר שורשי העיצוב היפני העכשווי – ממוצרי צריכה ועד למערכות ושירותים בלתי מוחשיים, כמו המצלמה הראשונה של ניקון, סיר אורז חשמלי, בקבוק רוטב הסויה של קיקומן, ועוד. העיצובים הללו, שמהווים חלק בלתי נפרד מחיי היומיום בארץ השמש העולה, משקפים את השינויים בחברה היפנית לאורך השנים

במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, חיפה

בנות סושי יפניות, צילום: חדוה רוקח

"משכית 70/30/10"

תערוכה שתתמקד בבית האופנה המיתולוגי "משכית" שתעסוק ב-70 שנות פעילות ענפה ורבת תהפוכות: מראשיתו ב-1954, כשהוקם במסגרת חברה ממשלתית לטיפוח מלאכות הבית בקרב עולים חדשים; צמיחתו לרשת בוטיקים ברחבי הארץ במחצית השנייה של המאה ה-20 עד לסגירתו ב-1994; עד תחייתו כמותג אופנה עילית בבעלות פרטית ב-2014. שלוש נקודות הציון הללו, המגולמות בכותרת התערוכה, ממסגרות את קורותיה של אופנת "משכית": דבקותה בקו ישראלי מקורי כעיקרון מארגן, תמורות הסגנון שהושפעו מנסיבות גיאופוליטיות לא פחות ממגמות האופנה הגלובליות, היוקרה והמוניטין המרשימים שדבקו בה במרוצת השנים, שילובן של מעצבות, אמנים וקבוצות אתניות שונות בתהליכי העבודה, ופעילותה המחודשת בעשור האחרון.

במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

מתוך התערוכה "משכית", צילום: דנה קופל

"בלי צחוק"

שמונה עבודות נוצרו בתערוכה הקבוצתית הזו, שנוצרה מתוך הרהור על אופיו הדואלי של ההומור ויכולתו להפיג ולו לרגע תחושות של כאב. ככלי לביקורת חברתית, הומור יכול לחצות את הקווים, להפוך את ה"מובן מאליו" על פיו ולהצביע על הפגום והמעוות, בעיקר בזמנים של חוסר וודאות, כאב וקושי. העבודות בתערוכה עוסקות בזהותם של משתתפי התערוכה, הדנות בסוגיות חברתיות המעסיקות אותן בחיי היום-יום. האמניות בתערוכה משתמשות בתחבולות קומיות שונות, ומשחקות עם אמצעים אמנותיים כמו היפוך אירוני, הומור עצמי והזרה על מנת ליצור מבט אחר על השגור והמוכר. בין המשתתפים: תאיר אלמור, אריאל הכהן, איזבלה וולובניק, נטע טרם, ועוד.

במרכז אדמונד דה רוטשילד, תל אביב

יצירה של תאיר אלמור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר