ניקולס קייג' בסרט אימה, "נאקלס" ויוני רכטר: מצאנו לכם את התכנונים הכי שווים לשבוע הבא

זוהרה באלבום חדש, עיבוד בימתי חדש לקלאסיקה אהובה, פסטיבלים ועוד • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

יוני רכטר. צילום: קוקו

שבוע נוסף מגיע לסיומו, וכדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו - הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות ב-10-4 ביולי.

סרטים

"הם באים בלילה"

סרט אימה פוסט-אפוקליפטי מדובר בכיכובו של זוכה האוסקר ניקולס קייג', שממשיך ברצף סרטי האימה המדוברים שלו (לאחר סרטים כמו "מנדי", "לונגלס" ו"האיש מהחלומות") – והופך בכך לכוכב מפתיע של הז'אנר. קייג' מגלם בסרט את פול, אב לשני בנים מתבגרים, שיחד איתם מנסה לשרוד בחווה מרוחקת בתקופה שלאחר קריסת האנושות. במהלך היום, המשפחה מוצאת רוגע יחסי – אך בלילות היא מתמודדת עם התקפות של יצורים מסתוריים ואלימים. כשהבנים נאלצים בשלב מסוים להגן על אביהם כדי להבטיח את הישרדותם, האיומים החיצוניים הופכים לאגרסיביים יותר ויותר – ומביאים את המשפחה אל הסף.

בבתי הקולנוע

"תאי-לנד"

סרטו התיעודי של ניר דבורצ'ין, שזכה בפסטיבל דוקאביב האחרון בפרס הצילום, עוקב אחר החקלאי איציק רוזנברג, ממקימי היישוב עין תמר שבדרום ים המלח, ומערכת היחסים המורכבת שלו עם עובדיו התאילנדים, שהקשרים האנושיים שנוצרים בין הצדדים מצליחים להפיח קצת חיים ביישוב.

שישי ושבת, בסינמטק תל אביב

סדרות

"הקללה"

הדרמה-הקומית הסאטירית שיצר ניית'ן פילדר ("חזרה גנרלית") לצידו של הבמאי-תסריטאי המוערך בני ספדי ("יהלום לא מלוטש") הפכה לאחת הסדרות המדוברות ביותר של השנה האחרונה, ואין זה פלא כשמדובר בצמד שידוע ביצירותיו הלא שגרתיות. הסדרה עוקבת אחר וויטני (בגילומה של זוכת האוסקר אמה סטון, שקיבלה מועמדות לגלובוס הזהב על תפקידה) ואשר (אותו מגלם פילדר), זוג צעיר וצדקני היוצר סדרה תיעודית חדשה שעוסקת במתן סיוע לקהילה קטנה וחסרת אמצעים בניו מקסיקו. החלום הוורוד של הזוג הופך במהרה לחלום בלהות כאשר מפיק הסדרה המפוקפק רואה בה הזדמנות מסחרית ומתחיל לשנות אותה. בעודם מתמודדים עם אתגרים רבים ובתוך כל הקשיים הניצבים בפניהם, וויטני ואשר מנסים למצוא את הדרך לשמור על חיי הנישואים והזוגיות ולהפוך להורים.

רביעי, ב-HOT

"ראשון בזירה"

עונה שנייה לדרמת המשטרה מבית ה-BBC, המתרחשת בליברפול ובכיכובו של זוכה האמי מרטין פרימן ("שרלוק", "פארגו"), המגלם את קצין המשטרה כריס קרסון, שלאחר שהורד בדרגה מתחיל לעבוד במשמרות לילה במרכז העיר, תוך שהוא מנסה להישאר עם הראש מעל המים באופן אישי ומקצועי. בעונה החדשה, למרות ניסיונותיו לחזור למוטב, הוא מסתבך שוב ושוב עם כנופיות סמים – מה שגורר אותו בחזרה אל עולם הפשע, שממנו ניסה להימלט.

חמישי, ב-yes

"נאקלס"

קומדיית אקשן המתרחשת ביקום הקולנועי של סרטי סוניק, שזכתה לביקורות מחמיאות ושהפכה לסדרה המקורית המצליחה ביותר בתולדות פרמאונט+ - מה שהביא לכך שהיא חודשה לעונה שנייה. הסדרה מתרחשת לאחר אירועי הסרט השני, כשהקיפודן הלוחם והאדום מנסה להתרגל לחייו החדשים בכדור הארץ. כשאויבים ותיקים וכוחניים חוזרים לרדוף אחריו כדי לקחת ממנו את כוחותיו לעצמם, העניינים מתחילים להסתבך. אידריס אלבה חזר לדובב את דמותו של נאקלס.

ראשון, ב-yes

"ליידי ג'יין שלי"

חייה של מי שהייתה מלכת אנגליה למשך מספר ימים בודדים במאה ה-16 זוכים לעיבוד טלוויזיוני מפתיע, שלוקח את הסיפור המקורי ונותן לו טוויסט מרענן, שבו מעורבים בני אדם שיכולים לשנות את צורתם לשל חיות – תוך ערבוב של האירועים ההיסטוריים האמיתיים. התוצאה קלילה ומהנה, ובעיקר מביאה למסך הקטן סדרה שמאוד כיף לצפות בה בבינג'.

זמין באמזון פריים וידאו

"צוות הצלה: בית הספר לשוטרים ולשוטרות"

דן דן המפקד ושירה השוטרת ממשיכים לנהל את בית הספר לשוטרים ולשוטרות גם בעונה השנייה של סדרת הילדים המצליחה, שבה פגע רע ינסה להשתפר ולהפוך לשוטר מוצלח – תוך שהוא מסתבך עם רב הסמל של המקום.

ראשון, בניק ג'וניור

מוזיקה

האלבום "אביב לנשימה"

כמו רבים בישראל, גם האמנים המשתתפים באלבום הזה הושפעו לא מעט מהמלחמה והשלכותיה, מה שגרם להם ליצור אי.פי. שמדבר על ההתמודדות הנפשית ברוח התקופה באמצעות שירים המביעים את ההתמודדות עם הקושי והכאב. המיני-אלבום הזה כולל חמישה שירים מקוריים מלאי קסם, שזורמים באוזן בזכות שיתופי הפעולה בין 10 האמנים שעבדו עליהם – ושבעיקר מותירים אחריהם טעם של עוד.

זמין בכל הפלטפורמות

אלבום חדש לזוהרה

כמה גרוב ונשמה יש ב"Welcoming The Golden Age", אלבומה השני של המוזיקאית המוכשרת הזו, שמשלבת בצורה יוצאת דופן בין מוזיקה ערבית עם הרמוניות קלאסיות – והכל בנגיעה אלקטרונית, שילוב שמציג למאזין שילוב רענן ויפהפה. 10 שירים יש באלבום הזה, וכולם אחידים ברמתם ובמגניבות שהם משדרים בכל רגע ורגע, מה שמעיד על הכישרון הרב של זוהרה, שרמת ההכרה שלה היא זוכה בציבור הרחב חייבת לעלות בעקבותיו. עם יופי כזה שהיא יוצרת, זה רק עניין של זמן עד שזה יקרה.

זמין בכל הפלטפורמות

אירוע התרמה של עמותת "אותי"

עברי לידר יארח את נינט טייב במופע שייקח חלק מאירוע ההתרמה לעמותה, המסייעת באמצעות טיפולי בריאות מתקדמים ותוכניות ליווי ייחודיות לצעירים ובוגרים עם אוטיזם מכל רחבי הארץ. בערב ישתתף גם הזמר אביחי הולנדר, שישיר את להיטו "אור בשיגעון".

שני, באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב

שם טוב לוי באלבומים חדשים

המוזיקאי הוותיק משחרר את "שיר השירים" ואת "הבחור מפאדובה", שני אלבומי הופעה לאוצרות השירה העברית העתיקה. הראשון הוא המקור העברי הראשון לשירי אהבה, והשני הוא מופע עם הרב דוד מנחם שמבוסס על יצירתו והגותו של המקובל והמשורר הרמח"ל, מהדמויות המרתקות, השנויות במחלוקת והמשפיעות בהיסטוריה הרבנית. מופע של "הבחור מפאדובה" יתקיים ב-11 ביולי בבית הקונפדרציה בירושלים.

זמין בכל הפלטפורמות

אריאל סגל באלבום בכורה

לאחר שכתבה להיטים לשמות כמו פאר טסי, יובל דיין, לירן דנינו ועוד, המוזיקאית הצעירה משחררת אלבום ראשון ("תראי אותי"), שכולל 13 שירים שאת כולם כתבה ושאת מרביתם הלחינה, והפיקה לצידו של אריאל טוכמן. כן, מדובר ביוצרת מוכשרת, כזו שאי אפשר להתעלם ממנה, בין אם בשל הכנות החשופה שבה היא שרה על מות אמה או בזכות קולה המסקרן. בסגל אין חשש, היא יודעת מה היא רוצה לומר, מה היא רוצה להוציא לעולם, והיא עושה זאת עם המון אומץ ובביטחון ענק, שפשוט אי אפשר להתעלם ממנה.

זמין בכל הפלטפורמות

פסטיבל הקסם השחור

יומיים של מופעים יתקיימו תחת כיפת השמיים והבריזה, בהשתתפות גדולי יוצרי ומורי הדרך בתחום המוזיקה המסורתית מתפוצות המזרח, מפרס והקווקז דרך מרוקו, מצרים, טורקיה ועוד. בין האירועים: יאיר דלאל, אליהו דגמי, מאסטר הקמנצ'ה מאזרבייג'ן סולטאן נדירוב, מופע מחווה לאום כולתום, ועוד.

החל מרביעי, במרכז אלשיך למוזיקה מסורתית מהמזרח, תל אביב

יוני רכטר במופע לכל המשפחה

יותר מ-4 שנים לאחר שהוציא את אלבום הילדים "יוני ג'ירף", המוזיקאי האהוב ממשיך לבצע אותו בהופעותיו. כמו תמיד, גם הפעם רכטר וההרכב שלו יבצעו גם שירי ילדים מוכרים נוספים ועוד רבים משיריו הידועים והאהובים כל כך שלו.

שבת, בקו רקיע

במה

"ריגולטו"

סיפורו הטרגי של ליצן החצר המבקש להגן על בתו היחידה בחברה גברית שחוגגת ניצול מיני של נשים. יצירתו הידועה והאהובה של ורדי זוכה לעיבוד חדש. לאחר שריגולטו, המשרת דוכס רודף שמלות מושחת, כושל במשימתו, הוא רוקם תוכנית נקמה, שכמו בכל סיפור טרגי טוב, לא הולכת כפי שהוא תכנן.

החל משישי, בבית האופרה, תל אביב

"מי מפחד מווירג'יניה וולף?"

עיבוד חדש ליצירת המופת עטורת הפרסים של אדוארד אלבי שבוימה על ידי עירד רובינשטיין, העוקבת אחר ג'ורג' ומרתה – אחד הזוגות המפורסמים והשערורייתיים בתולדות הדרמה – אשר מזמינים לביתם שבקמפוס האוניברסיטה מרצה צעיר ואשתו לדרינק לילי קטן. בזמן שמפּלי האלכוהול נשפכים ללא הפסקה, מוצא את עצמו הזוג הצעיר והנאיבי בטווח האש של מלחמה לחיים ולמוות בין הבעל לאישה – מלחמה שבה כל האמצעים כשרים ואין בה תכסיס שפל מדי. עד הבוקר, אף אחד לא יהיה עוד מי שהיה בתחילת הלילה. בכיכובם של אפרת בן צור, מיכה סלקטר, תום אבני/עופרי ביטרמן, ואביגיל הררי.

החל משישי, בתיאטרון הקאמרי, תל אביב

"פרק א'"

בימים בהם השכול והאובדן מלווים את החברה הישראלית מדי יום, הכוריאוגרפית והרקדנית ליאור זרף נותנת את הפרשנות שלה להתמודדות עם אבל וחיפוש אחר משמעות החיים ביצירתה החדשה, שמעבירה את הקהל חוויה של התפרקות והתחברות מחדש לחיים.

חמישי-שבת, בסטודיו אלפא, תל אביב

מתוך "פרק א'", צילום: עלמה גבעוני

פסטיבל מנופים

הפסטיבל לאמנות עכשווית, שיימשך חמישה ימים וערבים רצופים, יכלול מופעי מוזיקה, מחול, הצגות ושירת מקהלה, סיורי אמנות, תערוכות, ופעילות לכל המשפחה, בשילוב של עשרות גלריות ומוסדות תרבות ושל מאות אמנים ויוצרים מתחומים שונים. בין המופעים : "בליינד אורקסטרה" בהשתתפות יעל דקלבאום, אלון נוימן ואייל תלמודי; "אופנה במופע" של ישי ליסנר; מופע מחול של היוצרים יוסי ברג ועודד גרף; מקהלת גיא בין הינום, ועוד.

החל משלישי, ברחבי ירושלים

הצגה של מוכיח שקד, שתשתתף בפסטיבל, צילום: יאיר מיוחס

"אליס בארץ הפלאות"

המחזמר המרגש "אליס בלב", בהפקת סטארקצ'ר ותיאטרון האינקובטור, מתאר סיפור נוקב על בני נוער במחסה המתמודדים עם קשיי המלחמה. הוא הופק באוף-ברודווי בשנת 2019 ועוסק במוטיבים של אבל ותקווה באמצעות סיפורה של נערה במחסה בזמן מלחמה, שבורחת מהמציאות אל תוך העולם המופלא של לואיס קרול והספר הקלאסי "אליס בארץ הפלאות", אותו היא יודעת בעל פה.

חמישי ושלישי, בבית מזיא, ירושלים

המחזמר "אליס בארץ הפלאות", צילום: איתי סלהוב

פסטיבל אביב

הפסטיבל של תיאטרון הסמטה הפך ב-15 שנים האחרונות למסורת של יצירה מקורית בה מתארחים יוצרים מוכשרים עם יצירות מגוונות ומיוחדות. גם השנה יאפשר הפסטיבל לקהל כמה ימים של תרבות מהנה, מרתקת ומרוממת רוח. היצירות שיוצגו השנה מתחברות לנושאים מגוונים – חלקן למציאות חיינו וחלקן מאפשרות בריחה לעולם הדמיון והפנטזיה.

החל משלישי, תיאטרון הסמטה, קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין, תל אביב

ההצגה "הפוריטנים", שתשתתף בפסטיבל, צילום: עידן זרמון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר