למעלה ממיליון שקלים: הוכרזו הזוכים בפרס לנדאו לשנת 2024

מפעל הפיס יעניק את הסכום כהוקרה לאנשי תרבות, מדענים ואנשי אקדמיה • בצל המלחמה ואירועי 7 באוקטובר, השנה הוא מעניק לראשונה פרס חדש על עשייה ותרומה משמעותית בתחום טיפול והתמודדות עם טראומה

קובי אוז. צילום: רונן אקרמן

למעלה ממיליון שקלים יחולקו על ידי מפעל הפיס במסגרת הענקת הפרסים לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו לשנת 2024 הניתנים כאות הוקרה והערכה לאנשי תרבות, למדענים ולאנשי אקדמיה על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל.

השנה, לראשונה, בצל המלחמה ואירועי 7 באוקטובר, מעניק מפעל הפיס פרס חדש על עשייה ותרומה משמעותית וראויה לשבח בתחום טיפול והתמודדות עם טראומה בקהילה על רקע המלחמה. הוא מוענק לפרופ' רננה פרס, יוזמת ומנהלת פרויקט HUBS-Aid לשיקום עסקים שנפגעו במלחמה.

הזוכה בתחון האוצרות דרורית גור אריה, צילום: דוד עדיקא

בתחום המדעים הזוכה הוא פרופ' שלמה מגדסי, האונ' העברית ירושלים; הזוכה בתחום ביו טכנולוגיה הוא פרופ' עודד שוסיוב, האונ' העברית ירושלים; הזוכה בתחום היסטוריה של עם ישראל הוא פרופ' דניאל שוורץ, האונ' העברית ירושלים; הזוכה בתחום חקר התרבות היא פרופ' נורית גרץ; הזוכה בפרס בתחום שירה הוא שמעון אדף; הזוכה בפרס בתחום מוזיקה ישראלית הוא קובי אוז, סולן להקת טיפקס; הזוכה בפרס בתחום עריכת קולנוע היא ז'ואל אלכסיס; זוכה בפרס בתחום אוצרות היא דרורית גור אריה.

הזוכה בתחום עריכת קולנוע ז'ואל אלכסיס, צילום: יח"צ

 כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס על סך 150 אלף שקלים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר