האנטישמיות בעולם מגיעה לתיאטרון הבימה - ופוגעת בו

בתיאטרון הלאומי התכוונו להכריז על הרפרטואר לעונת 2025-2024, אך בעקבות סירובם של חלק מבעלי הזכויות בעולם לעבוד עם ישראל, נאלצו לבנות את כל התוכנית מחדש • זהו חלק מהתוכנית המעודכנת לשגרת מלחמה

כיכר הבימה. צילום: גדעון מרקוביץ'

המלחמה בעזה והאנטישמיות בעולם מגיעות גם לתיאטרון הישראלי. רגע לפני שהתכוונו להודיע בתיאטרון הלאומי הבימה על הרפרטואר שלהם לשנת 2025-2024, גילו כי יש מי שמעבר לים שבוחר בשלב זה שלא לעבוד עם ישראל ומונע אפשרות של עליית מחזות אמריקאים ובריטים כאן בתל אביב. בתיאטרון התארגנו מחדש ואתמול (רביעי) הציגו את הרפרטואר הקרוב.

משה קפטן, המנהל האמנותי: "אנו מוצאים חשיבות רבה בקידומה של יצירה ישראלית מקורית ובוחרים להציג ברפרטואר רוב מוחץ של מחזות ישראליים, קלאסיים ומקוריים ולהאיר בזרקור נושאים רלוונטיים לחברה הישראלית הצעירה והבוגרת כאחד".

המנהל האמנותי של הבימה, משה קפטן, צילום: קוקו

"לפני ארבעה ימים השתנה לוח ההצגות", מוסיף מנכ"ל התיאטרון דני וייס, שנכנס לתפקידו כחודש לפני המלחמה כמחליפו של נעם סמל, ומצא את עצמו באחת התקופות המאתגרות ביותר בעולם התרבות ובחברה הישראלית בכלל. "בנינו תוך כדי המהומה מסביב לוח הפקות עתידי ושתי הצגות משמעותיות בינלאומיות שהיו אמורות להיות וקיבלו ברגע האחרון הולד מבעלי הזכויות בחו"ל, אחת מאנגליה ואחת מארה"ב. הטיעונים היו שיש להם קונפליקט, שהמצב בישראל מורכב, שנדבר שוב ב-2025, אחרי שהכל כבר סוכם. זה לא משהו שאנחנו רגילים אליו. הבימה נמצא בימים אלה בתקופה מאתגרת".

אז מה מתכננים בהבימה לשנתיים הקרובות? הנה חלק מהרשימה:

"לילה עיר" (בימוי ועריכה: עמית רייס, יוצר שותף: גמא פריד) - ערב מוזיקלי המספק הצצה לפגישה של הצעירים שכבר התבגרו עם השירים מהעבר שהתנגנו חזק כשגדלו בשנות התשעים (מבית היוצר של "טעות בליהוק").

"חתונה מאוחרת", בשיתוף תיאטרון באר-שבע - עיבוד בימתי לסרט עטור השבחים של דובר קוסאשווילי (עיבוד לבמה: מעין אבן, בימוי: שיר גולדברג) בכיכובם של יעל אלקנה, צביקה הדר, אסתי זקהיים, מיכאל אלוני ועוד.

"חתונה מאוחרת", צילום: אילן בשור

"שמו הולך לפניו" - המחזה הידוע של אפרים קישון בבימויה של דפנה זילברג בכיכובם של מיק קם ונורמן עיסא.

"אנפרנד", בשיתוף תיאטרון חיפה - מאת סטיבן מופט בבימויו של משה נאור בכיכובם של אוסנת פישמן ומולי שולמן.

"שמו הולך לפניו", צילום: יח"צ

"בית בובות" - הקלאסיקה של הנריק איבסן בעיבודו ובבימויו של חנן שניר בכיכובה של שני כהן, שחוזרת לתיאטרון מאז שכיכבה ב"גבירתי הנאווה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר