בכעס גדול: שמעון פרנס עוזב את גלי צה"ל לאחר יותר מ-20 שנה

בשיחה שקיים עם "ישראל היום", שדרן הרדיו ומגיש הטלוויזיה הוותיק סיפר על החלטתו לעזוב את התחנה – ולעבור למתחרה ברשת ב' • "מצאתי את עצמי עם תחושה שעושים לי טובה, שממש לא יפריע להם אם אעזוב"

שמעון פרנס. צילום: משה שי

שמעון פרנס יתחיל בקרוב לשדר ברשת ב' תוכנית שבועית חדשה בימי שבת, זאת לאחר שהודיע על עזיבתו את תחנת הרדיו גלי צה"ל שבה שידר יותר מ-20 שנים.

בשיחה שקיים עם "ישראל היום", השדרן ומגיש הטלוויזיה הוותיק סיפר על הדרך שבה קרו הדברים, על היחס כלפיו מצד מפקדי גל"צ לדורותיהם, ועל הפנייה שלו לתאגיד בניסיון למצוא בית חלופי.  "אתחיל מהשורה התחתונה: לא רציתי לעזוב", אומר פרנס כששאלנו אותו על סיבת המעבר. "גלי צה"ל הייתה עבורי בית חם. בעשור האחרון היחסים הידרדרו, אבל ידעתי איתם שיאים רדיופוניים. היא הייתה בית חם, אוהב ומפרגן, עד שקרו דברים שהסוף שלהם, שהקצה שלהם, הוא בהחלטה שלי לחתוך. מבחינתי, הובלתי לשם".

איך הובלת לשם?
"בעשור האחרון, כל מפקד בגלי צה"ל, מימיו של ירון דקל דרך שמעון אלקבץ ועד דני זקן, המנוי הזמני של גלי צה"ל – כל אחד מהם, בדרכו שלו, הצר את צעדיי, וכל אחד מהם קיצץ את החלק שלי בלוח השידורים עד כדי כך שנוצר מצב שיצאתי לפנסיה לפני שנתיים. מצאתי את עצמי עם תחושה שעושים לי טובה שמעסיקים אותי בפנסיה. סליחה? אף אחד לא עושה לי טובה. יש לי את הכישורים שלי ויש לי מה לתרום, ומי שלא רוצה – תודה רבה, אמצא בית אחר. התחושה שלי שלא אכפת להם מה יש לי ומה אין לי, וממש לא יפריע להם אם אעזוב, אולי זה אפילו יקל עליהם. פתאום מצאתי את עצמי בתוכנית אחת בת שעה בשישי אחר הצהריים, כשיש לי הרבה יותר מה לתת".

שמעון פרנס (ארכיון), צילום: אפרת אשל


למה דווקא רשת ב'?
"שמו אותי בגל"צ מול אבי אתגר ז"ל ברשת ב' על מנת להתחרות בו. עשיתי כמיטב יכולתי, ואני חושב שעשיתי את זה טוב. במסגרת הפלטפורמה ההולכת ונחלשת של גלי צה"ל, הצלחתי להביא תוצאות. גלי צה"ל של היום זה לא רשת ב'. רשת ב' היא הפלטפורמה החזקה ביותר. לצערי הרב, אבי אתגר נפטר בחודש אוקטובר. אז, פניתי לתאגיד ושאלתי אותם אם ירצו שאחליף אותו. לפני חודש פנו אליי, דיברנו והם אמרו שהם רוצים אותי – אז אני בא. זה לא עניין של כסף, כי כסף וגלי צה"ל זה דבר מצחיק, וגם התשלומים שנותנים בתאגיד הוא תשלום מצחיק. אני רוצה לעבוד במקום שבו מעריכים את מה שיש לי לתת".

מתי תתחיל לשדר ברשת ב'?
"אני אמור להתחיל לשדר שם ב-27 בינואר, בשעות 14:00-12:00".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "גלי צה"ל מודה לשדרן הוותיק שמעון פרנס על פועלו העשיר בתחנה במשך השנים, ומכבדת את בחירתו לצאת לדרך חדשה. אנו מאחלים לו המון בהצלחה".

הכניסה לגלי צה"ל, צילום: יהושע יוסף
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר