לב של אבן: הפרסומת של נועה קירל לא באמת מפתיעה

שיתוף הפעולה המסחרי של נועה קירל וחברת yes כבר שחט פרות קדושות בעבר וייצר שיח ציבורי נרחב בזכות הפרובוקציה, והאקס מרגי הוא רק עוד פרה שחוטה בדרך להצלחה • דעה

קירל ומרגי, צילום: ערן לוי

פרסומת חדשה של נועה קירל לחברת yes הציתה אש בגזרת האקסים הלוהטים קירל & מרגי. הפעם הפרסומת השנויה במחלוקת הציגה את הזמרת מתייחסת בפומבי לזוגיות המתוקשרת לשעבר, כאשר את מקומו של מרגי ממלא כפיל לטיני (אלמוני בישראל). הפרסומת הצליחה לעורר את זעמו של הזמר הצעיר ואף לגרום לו, כך נודע ל"ישראל היום", לפנות לחברה ולדרוש להסיר את הפרסומת מהאוויר.

אין זו הפעם הראשונה שקירל ו-yes מושכות אש ותמרות עשן בזכות פרובוקציה מכוונת. בפרסומת הקודמת הוצגה הכוכבת, ששירתה בצה"ל במסלול טאלנטים בתפקיד ש"עוצב" במיוחד בשבילה, באופן מכעיס עד מתריס, כלא פחות מאשר לוחמת קרבית המפלסת דרכה בנענועי אגן וענטוזים בסבך יערות. כאילו לא די בכך, השיר גם רפרר למלחמת וייטנאם עם ביצוע השיר "תנו לשמש יד" (Let the Sunshine In), אחד השירים המצמררים המיוחסים לתקופה העקובה מדם בהיסטוריה האמריקנית, אבל כל זאת לא הפריע לקירל ול-yes לעשות בו שימוש מסחרי.

בגלל הפרסומת: מרגי מבטל

הביקורות הקשות לא איחרו לבוא. ממזרח למערב, מבסיס שיזפון ועד חצור, נדהמו על העובדה שקירל מנצלת ומתעלת את שירותה הצבאי, ה"דליל", יש לומר בעדינות, כדי לפרסם עצמה ולגרוף רווחים לכיסה. וכל זאת, נזכיר, במהלך אותו שירות, בשעה שחיילים מהשורה צריכים לעבוד קשה מאוד כדי לזכות בפריווילגיה של עבודה תוך כדי ההתנדבות בצה"ל.

קירל ו-yes לקחו בשעתו את הערך המקודש בחברה הישראלית – אחוות לוחמים, והשתמשו  בו לצרכיהם ולהגדלת הונם. כל זאת, יש לציין, תחת חסות צה"ל, שאפשר זאת מלכתחילה.

וקירל? עשתה את מה שהיא הכי טובה בו. לא הנידה עפעף, והמשיכה הלאה. כי אין פרה קדושה שתעמוד בדרכה לפסגה, וגם על זה כבר הסכמנו.

הכל מותר לה. נועה קירל, צילום: פיני סילוק, Getty Images

אופס, עשיתי זאת שוב

עם הצלחה לא מתווכחים וסוס מנצח לא מחליפים, ואם מישהו נפגע בדרך הרי זה זניח. במסגרת הפרסומת החדשה של yes, צוות הקריאייטיב - שהוא לא פחות מגאון בכל הקשור למשיכת אש ויצירת שיח ציבורי ותקשורתי - לא הסתפק בפגיעה בסמל לאומי וערך יסוד חברתי כמו השירות הצבאי. כעת הם עברו לפגיעה, תוך חוסר רגישות משווע, במישור הפרטי-אישי, בדמות התבדחות – שלא לדבר על יצירת זילות צורמת - למערכת היחסים הזוגית שניהלה בעבר עם מרגי.

משפטים כמו "אוהבת אותך אך לא מתאים עכשיו עוד סרט" ו- "נמאס ממך ולא רוצה איתך עוד פרק", כולל הצגתו של מרגי באופן מגוחך וכמעין "שפוט" של קירל שמחזר אחריה, בטח לא הוסיפו לו כבוד או נתנו את הפרספקטיבה שלו לפרידה.

את מי שהיה הפרטנר שלה במשך שלוש שנים, ושעמו חלקה מן הסתם הרבה רגעים אינטימיים, לא טרחה הכוכבת לעדכן על הפרסומת מראש, או חלילה, בטעות, לשאול לדעתו. אין פלא שהזמר החליט שלא לעבור על כך בשתיקה. כל אדם עם לב היה נפגע ממהלך שכזה על חשבונו.

חשמלית ושמה תשוקה (לכסף)

בעולמה של קירל, הדמויות בחייה הן בסך הכל ניצבים בסרט שנקרא "המסע שלי להצלחה". הצבא, שהיה חלק מחייה לפרק זמן מסוים, היה חומר ביד היוצר לקמפיין גורף רווחים, וכך היה גם בן הזוג לשעבר, שנוכח לגלות על בשרו בדיעבד, שהוא רק עוד קלף מנצח בדרך להפקת להיט פרסומי חדש.

ידוע הדבר שמצליחנים, כאלו שניחנו ב- Killer Instinct, לעיתים מפלסים את דרכם לפסגה תוך כדי דריכה על אנשים אחרים בדרכם להצלחה. האם הזלזול שמפגינה קילר (סליחה, קירל) בכל מי שתרם לחייה או אהב אותה, יגרום לה למצוא את עצמה בודדה בסופו של דבר, מרוב חשדנות בריאה במעשיה? נחיה ונראה. מה שבטוח, לא נהיה מופתעים אם בפרסומת בעתיד  הבאים שיפגעו הם בני משפחתה או חברי ילדותה של קירל, כי "זה מה ש-yes רצו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר