ג'ואי ג'ורדיסון, המתופף המיתולוגי של סליפנוט, הלך לעולמו

המוזיקאי המוערך, חבר מייסד והמתופף לשעבר של להקת המטאל הענקית, נפטר והוא רק בן 46

מתופף מוערך. ג'ורדיסון, צילום: EPA

סצינת המטאל העולמית מרכינה ראש נוכח החדשות העצובות במיוחד עליהן התבשרנו הלילה (רביעי): ג'ואי ג'ורדיסון, ממקימי הרכב העל Slipknot והמתופף המיתולוגי של הלהקה הלך לעולמו.

על אף שהתפרסם בעולם בעיקר בזכות היותו מתופף באחד מהרכבי המטאל הגדולים ביותר בכל הזמנים, הוא היה גם מולטי-אינסטרומנטליסט, שבין השאר היה גיטריסט להקת Murderdolls, ומתופף בלהקות VIMIC, Scar The Martyr, והסופר גרופ – Sinsaenum.

סליפנוט עצמם שינו את הרקע והתמונה ברשת החברתית לצבע שחור כאות צער ואבל על מותו של חברם.

כמו כן לקח ג'ורדיסון לאורך השנים חלק במספר פרויקטים נוספים כנגן, וכן הפיק אלבומים ללהקות מטאל (כגון אלבומי הלהקה ת'רי אינצ'נס אוף בלאד). הוא גם הופיע כאמן אורח בשירים והופעות של אמני מטאל שונים מהגדולים בעולם, וביניהםMetallica, Rob Zombie, Korn, Ministry, Otep, Satyricon ועוד.

ג'ואי נפטר בהיותו בן 46 בלבד. על פי נציג מטעמו, נטען כי הוא "הלך לעולמו בצורה שלווה בזמן שישן", אך עד כה לא הובהרה הסיבה שגרמה למותו בטרם עת. הוא נפטר במהלך יום שני השבוע כאשר ההודעה על מותו יצאה לראשונה הלילה.

ג'ואי ג'ורדיסון, AP

ממשפחתו של ג'ורדיסון נמסר: "מותו של ג'ואי הותיר אותנו עם לבבות ריקים ועם תחושות של צער בלתי ניתנות לתיאור. אלו שהכירו את ג'ואי הכירו את השנינות המהירה שלו, את האישיות העדינה שלו, הלב הענק, ואהבתו הגדולה לכל מה שקשור למשפחה וחברים. משפחתו של ג'ואי מבקשת מחברים, מעריצים, והתקשורת, לגלות הבנה וכבוד לצורך שלנו לפרטיות ושקט בזמן הקשה במיוחד הזה".

המשפחה מתכוונת לערוך טקס קבורה פרטי.

ג'ורדיסון לא היה רק מתופף של להקה גדולה. הוא אחראי גם לכתיבה של חלק עצום מהלהיטים הגדולים ביותר של ההרכב. הוא נחשב לאחר המתופפים הכי טובים בעולם. אלבומם הראשון של סליפנוט משנת 1999 זכה להצלחה מסחררת, וכך גם כל הוצאה שלהם מאז ועד היום.

המוזיקאי עזב את הלהקה בשנת 2013, עקב מה שתיאר באותה תקופה כ"בעיות אישיות". לאחר מספר שנים חשף כי מדובר בנזק נוירולוגי שנגרם לו, ושהשפיע רבות על יכולתו לנגן בלהקה בסדר גודל שכזה, המרבה להופיע מסביב לעולם.

זוהי אינה המכה היחידה שסצנת המטאל סופגת השבוע. רק יום אחד לפני ההכרזה על מותו של ג'ורדיסון, התבשרנו כי באותו יום שני השבוע, גם סולן להקת Metal Church נמצא מת בביתו, עבור רבים גם הוא נחשב לאגדת מטאל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר