"יש בי הרבה מאוד פחד לאבד את הכל בשנייה", שרה יסמין מועלם בשיר החדש שלה "מחילה", והאמת היא שאפשר להבין אותה. אחרי הכל, ממוזיקאית שיש עליה קצת דיבור פנים תל־אביבי היא הפכה השנה פתאום לחלק מההוויה הישראלית החדשה בזכות להיט הענק "מסיבה" (שגם זכה בפרס אקו"ם לשיר השנה) ושיתוף הפעולה שלה עם טדי נגוסה "זה בדם שלי". והיא עוד עשתה את זה באחת התקופות המאתגרות שידעה האנושות. מי חשב שלהוציא אלבום בכורה בתקופה נטולת הופעות ומסיבות יתברר כמהלך מוצלח כל כך?
אבל קריאת מילות הסינגל החדש שלה, הראשון מתוך אלבום שני שעתיד לצאת (כי על ברזל מכים בעודו חם, ובמקרה שלה רותח), נראה שאובדן הצלחתה המטאורית הוא לא בהכרח מה שמדאיג אותה. כמו רבים, גם מועלם חרדה לגורל משפחתה (שמשתתפת בקליפ היפה המלווה את השיר, בבימויו של אלון דניאל) וגם חרדה באופן כללי כי לא חסרות סיבות. היא גם מונה את חלקן, ומעלה תחושת אשמה שהיא נושאת עליה. מבחינה זו מדובר בטקסט ישיר נוסף של זמרת, שמצליחה לדברר את המחשבות של הדור שלה לכדי שירים שמצליחים להישמע כנים, מדויקים ובעיקר חשופים - אבל לא באופן שנשמע מאולץ.
מוזיקלית מדובר, ובכן, בשיר של יסמין מועלם, כי למה לשנות כל כך מהר נוסחה שעובדת? "מחילה" הוא סוג של בלדה אבל לא באמת, בהפקה מוזיקלית אלקטרונית עדכנית של ישי סוויסה, שגם הלחין את השיר. הוא לא מקפיץ כמו שירים אחרים של הזמרת, וגם אין לו את ההוק הממכר של "מסיבה", זה שגרם לכל מי ששמע אותו בפעם הראשונה לשים לב אליו, אבל - וזה אבל חשוב - מועלם מגיעה אלינו הפעם מעמדת הכוכבת. כלומר, האוזן שלנו כבר כרויה. הקרדיט שלה כבר קיים ועובד, ובכל מקרה מדובר בשיר קליט שנדבק כבר מהאזנה שנייה, נניח.
"מבחוץ הכל נראה אחרת, נראה כמו הצלחה", היא שרה. "הם לא יודעים, אני לא מסתפקת, הכל אני רוצה". אם השיר החדש מסמן המשך מוזיקלי של הקו המוכר שלה גם באלבום הבא - יש מצב שהיא גם תקבל את רצונה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו