תביעה חדשה: מעריצי טיילור סוויפט עצבניים במיוחד

כ-400 מעריצים של טיילור סוויפט ואמנים נוספים הגישו תביעה חדשה בקליפורניה נגד חברת הכרטיסים טיקטמאסטר • התביעה טוענת שהחברה פועלת כקרטל המנצל את הצרכנים

טיילור סוויפט. צילום: AP

כ-400 מעריצים של טיילור סוויפט ואמנים נוספים הגישו תביעה חדשה בקליפורניה נגד טיקטמאסטר וחברת האם שלה, לייב ניישן, בטענה כי הן מתאמות עם ארגונים שותפים כדי להעלות את מחירי הכרטיסים למופעים.

התביעה, המרחיבה תיק קיים בבית המשפט הפדרלי, מאשימה את החברות בהפרת חוק RICO (חוק המאבק בארגוני פשע) בטענה שהן פועלות כקרטל המנצל את הצרכנים. לטענת התובעים, טיקטמאסטר ולייב ניישן משתפות פעולה עם אצטדיונים ושותפים אחרים באופן המהווה מונופול בלתי חוקי.

אתר טיקטמאסטר, צילום: צילום מסך

לייב ניישן הגיבה כי הטענות חסרות בסיס, וטענה שמחירי הכרטיסים נקבעים על ידי צוותי האמנים ולא על ידי טיקטמאסטר. החברה הוסיפה כי אינה בעלים של אצטדיונים בארה"ב וכי מחירי הכרטיסים הראשוניים נמוכים ממחירי השוק.

התביעה המקורית הוגשה בדצמבר 2022 בעקבות כשל במכירת הכרטיסים לסיבוב ההופעות "Eras Tour" של סוויפט, כאשר מעריצים רבים המתינו שעות במערכת המקוונת מבלי להצליח לרכוש כרטיסים. במקביל, כרטיסים הופיעו בפלטפורמות הלא רשמיות במחירים מנופחים.

טיילור סוויפט בסיבוב ההופעות "Eras Tour", צילום: Scott A Garfitt/Invision/AP

משרד המשפטים האמריקני הגיש בעצמו תביעה נגד החברות במאי האחרון, בניסיון לפרק את המיזוג בין טיקטמאסטר ולייב ניישן. כרגע, התביעה הפדרלית של המעריצים מוקפאת עד להכרעה בערעור בתיק נפרד הנוגע לתנאי הבוררות של טיקטמאסטר.

ג'ניפר קינדר, עורכת הדין המייצגת את התובעים, מקווה כי התיק יגיע לבית המשפט כדי להעלות את המודעות הציבורית לנושא ואמרה: "אנשים מאמינים שצריך להיות עשיר כדי לחוות אמנות בארצות הברית".

מכירת הכרטיסים לאואזיס באתר טיקטמאסטר, צילום: EPA

כזכור, גם להקת אואזיס, שהכריזה על קאמבק באוגוסט האחרון, נתקלה בקשיים מול חברת טיקטמאסטר שפועלת בשיטת התמחור הדינמי, שגרמה למחירי הכרטיסים לעלות במאות פאונד בזמן שהמעריצים היו בתורים באינטרנט וחיכו לקנות אותם. 

אואזיס הכריזה על שיתופי פעולה רשמיים עם האתרים Ticketmaster ו-Twickets, והבהירה שכרטיסים שיימכרו למטרת רווח דרך כל אתר אחר - יבוטלו. הבעיה היא שאואזיס הציעה כ-1.4 מיליון כרטיסים לשורת ההופעת שלה, אבל יותר מעשרה מיליון מעריצים נרשמו לאתרים הרשמיים כדי לרכוש אותם - מה שגרם למעריצים מאוכזבים רבים לחפש כרטיסים באתרים אחרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר