בגיל 84: הלך לעולמו הבסיסט של הרכב הרוק האגדי

פיל לש, אחד ממקימי להקת הרוק האגדית "גרייטפול דד" (Grateful Dead) מת ביום שישי • סיבת המוות לא נמסרה אך בהודעה שפורסמה ברשתות חברתיות נכתב כי "הבסיסט הלך לעולמו בשלווה, מוקף משפחה ומלא אהבה"

פיל לש, אחד ממקימי להקת "גרייטפול דד". צילום: GettyImages

פיל לש, המוזיקאי בעל ההכשרה הקלאסית שהיה ממייסדי להקת "הגרייטפול דד" ואשר נגינת הבס הייחודית שלו הובילה את הלהקה לכיוונים הניסיוניים ביותר שלה, הלך לעולמו אמש (שישי) בגיל 84.

על מותו של לש הודיעו ברשתות החברתיות בהצהרה קצרה: "פיל לש, הבסיסט וחבר המייסד של הגרייטפול דד, הלך לעולמו הבוקר בשלווה. הוא היה מוקף במשפחתו ומלא באהבה. פיל הביא שמחה עצומה לכל מי שהיה סביבו ומותיר אחריו מורשת של מוזיקה ואהבה. אנו מבקשים לכבד את פרטיות משפחת לש בזמן זה." סיבת המוות לא נמסרה.

מראשית ימי הלהקה, כשעוד נקראה "הוורלוקס", נהנה לש משותפות קרובה בת שלושה עשורים עם הגיטריסט המוביל ג'רי גרסיה. הוא גם לקח אחריות על נטיית הלהקה לאלתורים ארוכים, ניסויים אלקטרוניים וקטעים מאולתרים מדי ערב.

פיל לש, אחד ממקימי להקת "גרייטפול דד", צילום: אי.פי

לאחר התפרקות הלהקה ב-1995 בעקבות מותו של גרסיה, המשיך לש לשמור על להבת המוזיקה החיה בהרכבים שונים עם חברי להקה לשעבר ובכמה גרסאות של "פיל לש אנד פרנדס". באלה האחרונים השתתפו אמנים רבים מקהילת הרוק המאלתר הרב-דורית.

פיליפ צ'פמן לש, החבר המבוגר בלהקה, נולד ב-15 במרץ 1940 בברקלי, קליפורניה. אביו תיקן מכונות משרדיות והוריו היו שותפים בעסק תיקונים. לש ניגן בוויולה ובחצוצרה בבית הספר אך בהדרגה התעניין יותר בהלחנה מאשר בביצוע. הוא למד באוניברסיטת ברקלי, שם התיידד עם טום קונסטנטן שהיה אף יותר הרפתקני מוזיקלית (ולימים ניגן בקלידים עם הדד), אך נשר במהלך הסמסטר הראשון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר