ספר חדש חושף: ג'ון לנון היה "אכזרי" ובגד ביוקו אונו

אליוט מינץ, שהיה חבר קרוב של בני הזוג, הוציא ספר חושפני בו הוא מספר על החיים הפרועים שניהלו • בין היתר, מינץ חשף שימוש בסמים קשים, רומן עם העוזרת ושיחות טלפון אובססיביות מיוקו אונו

ג'ון לנון ויוקו אונו. צילום: יחצ

שלמה אבן גבירול אמר "אדם בלא חברים, כשמאל בלא ימין", אבל יש פעמים בהן עדיף להישאר לבד. ג'ון מינץ, שהיה חבר טוב של ג'ון לנון ויוקו אונו, הוציא ספר חושפני בשם "We all shine on: John, Yoko and me", בו גילה סודות שגורמים למוזיקאי המנוח להתהפך בקברו.

בין היתר, מינץ סיפר שלנון נהג לבגוד באונו וניהל מערכת יחסים של למעלה משנה עם העוזרת האישית שלהם. השניים קיימו יחסי מין קולניים במסיבה, והביכו את שאר האורחים.

ככה עושים לחברה? ג'ון לנון, צילום: AP

"יוקו שמעה הכל בזמן אמת. היא ישבה על הספה בדממה מפחידה ושאר האורחים, שהובכו מאוד מהסיטואציה, התחילו לעזוב. הם הבינו שהמעילים שלהם נמצאים בחדר השינה, בו בילו ג'ון והעוזרת".

למרות שרבים חושבים שאונו בחרה "חברה" נוספת ללנון, מינץ מתעקש שזה לא היה המצב: "יוקו בחרה אותה כדי שתעזור לג'ון עם מטלות בסיסיות, אבל מערכת היחסים שלהם קיבלה תפנית. 

בהזדמנות אחרת, לנון התקשר למינץ וביקש ממנו להגיע לכתובת זרה. כשהגיע, הוא מצא את המוזיקאי במיטה, בזמן שאישה שאינה יוקו או העוזרת הייתה במקלחת. לנון הורה לחברו "להיפטר ממנה". לדבריו, המוזיקאי היה "אכזרי" לעיתים: "היה לו פה גדול, הוא כעס ולא הסכים לשלוט ברגשות שלו".

ג'ון לנון ויוקו אונו בשביתת המיטה המפורסמת, צילום: AP

מינץ סיפר שבמהלך נסיעה עם בני הזוג, הם פגשו מומחה לצמחי מרפא, שיעזור לאונו להרות: "באותה תקופה, שניהם ניסו להיגמל מסמים. הם נהגו להשתמש בהרואין, ואז פיתחו תלות במתדון".

עוד כתב שאונו נהגה להתקשר אליו יותר מ-20 פעמים ביום, לעיתים בארבע לפנות בוקר: "הבנתי שאם זה יימשך, אני לא אוכל לנהל חיים פרטיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר