ג'ימי הנדריקס. צילום: gettyimages

54 שנים אחרי מותו של ג'ימי הנדריקס: נחשפות הקלטות שטרם נשמעו

המוזיקאי האגדי הלך לעולמו בשנת 1970, אולם הקלטות שלא ראו אור, לצד פריטים אישיים נוספים, יוצעו למכירה פומבית • מלבד פריטיו של הנדריקס, יועמדו למכירה גם חפצים של ג'ון לנון, מייקל ג'קסון ואואזיס

[object Object]

ג'ימי הנדריקס אמנם הלך לעולמו לפני 54 שנים, אבל פריטים נדירים שלו יועמדו למכירה פומבית - ביניהם ניתן למצוא 50 קלטות דמו נדירות, כולל הקלטות מאסטר עם שירים שלא נשמעו מעולם.

בנוסף יועמדו למכירה מסמכים אישיים כמו תלושי שכר עבורו ועבור חברי להקתו, טופס בכתב יד שבו הנדריקס מבקש את תעודת הלידה שלו, חשבונות לניקוי יבש ומסלולי סיבובי הופעות. בית המכירות הפומביות פרופסטור, העומד מאחורי האירוע, אומר שהמכירה תאפשר למעריצים להאזין לשירים של הנדריקס שרק הם יקבלו גישה אליהם.

ג'ימי הנדריקס,

"כשקיבלנו לראשונה את ההזדמנות לחקור את הארכיון הזה, הוקסמנו מיד מעומק ומשמעות החומר", אמר מארק הוכנאם, יועץ מוזיקה ופוסטרים בבית המכירות בהודעה לעיתונות. "זה אוסף מדהים שלא רק משקף את חייו האישיים של ג'ימי הנדריקס, אלא גם מחזיר אותך לרגע חשוב בהיסטוריה של המוזיקה", הוסיף.

המכירה הפומבית תשודר בשידור חי בלונדון ב-15 בנובמבר ותכלול מעל 400 פריטים לפי אתר פרופסטור, ביניהם גם פריטים הקשורים למייקל ג'קסון, אואזיס, קווין, ארקטיק מאנקיז וג'ון לנון.

גם הוא בפנים. ג'ון לנון, צילום: AFP

ג'ימי הנדריקס, שנולד בשם ג'וני אלן הנדריקס בשנת 1942, נחשב לגיטריסט וירטואוז וחלוץ מוזיקלי בסצנת הרוק. הוא פרץ לתהילה באמצע שנות ה-60, ובקריירה קצרה אך סוערת הפך לאייקון מוזיקה. לאחר שניגן במועדונים קטנים בניו יורק, משך את תשומת ליבו של הבסיסט צ'אס צ'נדלר שהביא אותו ללונדון בשנת 1966 שם הקים הנדריקס את להקת The Jimi Hendrix Experience.

באנגליה הקריירה שלו פרצה באמת כאשר אלבום הבכורה שלו "Are You Experienced" ייצר להיטים כמו "Hey Joe" ו-"Purple Haze", שהציגו את הטכניקות החדשניות שלו בגיטרה.

חבר של כבוד במועדון ה-27, צילום: Redferns

למרבה הצער, ההצלחה של הנדריקס הייתה קצרה, כיוון שהוא מת בשנת 1970, כשהוא בן 27 בלבד. הוא נמצא ללא רוח חיים בדירתו בלונדון לאחר שנטל מנת יתר של ברביטורטים. הנדריקס הצטרף ל"מועדון 27" המפורסם לצד אגדות רוק אחרות כמו ג'ניס ג'ופלין וג'ים מוריסון.

למרות מותו המוקדם, השפעתו של הנדריקס נמשכה בשל גישתו המהפכנית לגיטרה, שממשיכה לעצב את הסצנה המוזיקלית בז'אנרים של הרוק, הבלוז והג'אז עד היום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו