המעריצים משוכנעים: זה הקשר של ג'סטין ביבר לפרשת פי. דידי

מאז פיצוץ הפרשה ומעצרו המתוקשר של הראפר שון קומבס, עולם המוזיקה נכנס לסחרור - וברקע לא מעט ספקולציות ונסיונות לבירור האמת • כעת נרשמה עלייה של 1,400% במכירות סינגל של ביבר, שלדברי הגולשים מצביעה על האופן שבו הוא נפגע מהאירוע

ג'סטין ביבר. צילום: אי.אף.פי

מאז מעצרו המתוקשר של הראפר שון קומבס (פאף דאדי) לפני כשלושה שבועות על רקע שורת האשמות חמורות, בהן קשירת קשר לסחיטה באיומים, סחר במין באמצעות הפעלת כוח, בכפייה או במרמה ושידול לזנות, אחד השמות שנקשרים בפרשה המטלטלת את התעשייה הוא זה של ג'סטין ביבר, מי שהחל לבלות עם הראפר כשהיה נער בתחילת דרכו המוזיקלית.

בעוד קומבס (54) שוהה במעצר ומנסה ללא הצלחה להשתחרר בערבות עד תחילת משפטו, ביבר לפי השמועות חווה קשיים נפשיים לא פשוטים בניסיון להתמודד עם הריקושטים של התפוצצות הסקנדל. אך מסתבר שבתוך כל הבלאגן הוא חווה גם עלייה במכירות, ספציפית של סינגל אחד שהגולשים משוכנעים שהיה קריאה לעזרה וחשף בין השורות את המצוקה שבה היה שרוי כתוצאה מהאינטראקציות עם קומבס לפני כעשור.

שון קומבס ("דידי"), צילום: אי.אף.פי

הקשר בין ביבר (30) לקומבס התחיל כשביבר היה רק נער. אשר, המנטור של ביבר באותם ימים, חיבר אותו לכמה מהשמות הגדולים ביותר בתעשיית המוזיקה, כולל קומבס, שגילה עניין רב בקריירה של הכוכב הצעיר. עם זאת, הקשר הזה חשף את ביבר לאורח החיים הידוע לשמצה של קומבס, כולל למסיבות הפרועות עתירות המין והסמים שלא היו הולמות לנער בגילו. אירועים אלו חשפו את ביבר ללחצים נפשיים קשים שהותירו בו צלקות - ואף הובילו אותו לשנים של התמודדויות קשות, בין היתר בשימוש בסמים, פרצי אלימות והסתבכויות עם החוק.

"כולם ראו אותי חולה/ וזה הרגיש כאילו לאף אחד לא אכפת/ הם ביקרו את הדברים שעשיתי כילד טיפש", ביבר שר בין היתר בסינגל “lonely” שיצא בשנת 2020. "מה אם היה לך הכל/ וזה הרגיש שאין לך למי להתקשר? אולי אז היית מבין אותי/ כי היה לי הכל/ אבל אף אחד לא מקשיב/ וזה פשוט בודד".

לפי מגזין פורבס, הסינגל מכר כמעט 1,500 עותקים השבוע, עלייה מדהימה של 1,400% במכירות בתוך כמה ימים - וזאת בהשוואה לנתוני המכירות בשבוע שקדם לכך שעמדו על פחות ממאה עותקים.

מאז המעצר, ביבר עצמו לא התייחס באופן רשמי לקשר שלו עם קומבס או לפרשה עצמה ואינו מקדם את הסינגל, כך שהפופולאריות המחודשת שלו נובעת בעיקר מכוחם של המעריצים ברשתות החברתיות שמתעקשים כעת לנתח את הטקסטים בשיריו ומשוכנעים שמדובר בקריאה לעזרה מצידו, כשהוא מתאר את בדידותו ואת המחיר ששילם על הצלת הקריירה שלו כשהיה צעיר והיה נתון להשפעתו המזיקה של קומבס בפרט ולתעשיית המוזיקה בכלל.

"אני לא יכול להקשיב למילים של השיר בלי להזיל דמעה", צייץ גולש ב-X (טוויטר לשעבר). "זוכרים איך הצהובונים לעגו לג'סטין ביבר על התנהגותו כשהיה צעיר? הוא היה לכוד וניסה לברוח מהכלא שדידי והתהילה והעושר יצרו עבורו", צייצו אחרים. "לאור ההאשמות האחרונות נגד דידי, זה שובר את הלב לזכור שג'סטין היה רק בן 15 כשהוא חווה את הקשיים שלו עם דידי. השיר הזה מדבר על האמת שהרבה צעירים בתעשייה מתמודדים איתה", נכתב בהמשך.

“lonely” יצא באוקטובר 2020 כשיתוף פעולה בין ביבר למפיק המוזיקלי בני בלנקו (שהיום למרבה האירוניה הוא בן זוגה של האקסית המיתולוגית של ביבר, סלינה גומז) שכתב והפיק את השיר במשותף. השיר נכלל באלבום הסטודיו השישי של ביבר "Justice" וגם באלבום של בלנקו "“Friends keep Secrets , הגיע למקוםה-12 במצעד ה- HOT100 והעניק גם לביבר וגם לבלנקו מועמדות לגראמי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר