לימפ ביזקיט בהופעה. צילום: GettyImages

בסך 200 מיליון דולר: תביעת הענק נגד יוניברסל מיוזיק

להקת לימפ ביזקיט תובעת את ענקית המוזיקה בטענה כי במשך השנים לא קיבלו את התמלוגים שמגיעים להם • "יישמו מערכות שעוצבו במכוון כדי להסתיר את התמלוגים של האמנים מתוך מטרה לשמור את הרווחים", נכתב בתביעה

[object Object]

הלהקה לימפ ביזקיט שבראשותה הסולן פרד דרסט תובעת את ענקית המוזיקה יוניברסל מיוזיק גרופ (UMG) בטענה כי הלייבל חייב להם יותר מ-200 מיליון דולר, כאשר עורכי דינו של דרסט טוענים שהוא "לא ראה אגורה אחת של תמלוגים במשך עשורים ו"שמאות אמנים אחרים כנראה נפלו קורבן לגורל דומה".

בתביעה שהוגשה ביום שלישי במחוז המרכזי של לוס אנג'לס, דרסט וחבריו ללהקה מבקשים 200 מיליון דולר בתמלוגים שלא שולמו, סכום שהם מאמינים שעשוי לגדול מעבר לזה לאחר סיום גילוי המסמכים. "התובעים גילו כי לא רק שיוניברסל מעולם לא התכוונה לשלם להם, אלא שהיא עיצבה ויישמה תוכנה ומערכות תמלוגים שעוצבו במכוון כדי להסתיר את התמלוגים של האמנים החתומים אצלה מתוך מטרה לשמור את הרווחים לעצמה", נכתב בתביעה.

במסמכים שהוגשו לבית המשפט נטען בין היתר כי יוניברסל סיפקה ללהקה מיליוני דולרים למימון הקלטות חדשות, כשהלהקה טוענת כי יוניברסל לא העבירה לידיהם תשלומי תמלוגים למרות שהוצאות אלו הוחזרו הודות לחידוש הפופולריות של הלהקה בשנים האחרונות, כשלייבל המוזיקה טען כי הלהקה עדיין רחוקה 43 מיליון דולרים מהחזרת המוקדמות שקיבלו ממנה.

להקת לימפ ביזקיט, צילום: GettyImages

דרסט, שהלייבל שלו Flaweless Records נמנה אף הוא כתובע במסמכים, מוסיף כי גילה ש־Flip Records, הלייבל שהחתים את הלהקה לפני שעברו לאינטרסקופ, עשה מיליונים בהסכם שיתוף רווחים עם יוניברסל אך הלהקה לא זכתה לקבל כסף משום מקור. "יצירת מערכת כזו על ידי יוניברסל תוך שהיא מציגה את עצמה כחברה שמתפארת בהשקעה ובשמירה על אמניה, הופכת את גילוי המזימה של החברה על ידי התובעים למזעזעת ומטלטלת יותר", נכתב בתביעה שההאשמות בה כוללות טענות על ביטול חוזה, הפרת הסכם הקלטות, הסתרה רמאית, הפרת חובת אמון, מצג שווא מכוון, מצג שווא רשלני והפרת זכויות יוצרים כשהלהקה דורשת משפט על ידי חבר מושבעים. מטעם יוניברסל טרם נמסרה תגובה רשמית.

לימפ ביזקיט היא להקת רוק אמריקאית שנוסדה בשנת 1994 ונודעה בזכות הסגנון הייחודי שלה שמשלב ראפ, רוק, ומוזיקה אלטרנטיבית. הלהקה, בראשות הסולן פרד דרסט, זכתה לפופולריות עצומה בסוף שנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000 עם להיטים כמו "Nookie" ו-"Rollin'.” הלהקה ידועה בהופעותיה המרגשות ובאנרגיה הגבוהה שלה על הבמה. אלבום הבכורה שלה, "Three Dollar Bill, Y'all," שיצא בשנת 1997, הפך להצלחה מיידית והניח את היסודות לקריירה המצליחה שלה, שכוללת מספר אלבומים מצליחים ואינספור מעריצים ברחבי העולם.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו