"פחות זה יותר": סולן קולדפליי בבשורה שעלולה לאכזב את המעריצים

בראיון חדש הכריז סולן הרכב הפופ-רוק האהוב כריס מרטין כי לאחר שיוציאו את אלבום האולפן העשירי שלהם, הכוונה היא לשחרר שני אלבומים נוספים בלבד • אבל מה לגבי הופעות חיות?

כריס מרטין, סולן קולדפליי, בהופעה בפורטוגל (ארכיון). צילום: אי.פי.איי.

לפני שנים אחדות, למי שזוכר, יצא סולן קולדפליי, כריס מרטין, בהכרזה דרמטית שלפיה הלהקה שלו תפסיק להקליט מוזיקה חדשה אחרי 2025, ושהיא לא תשחרר יותר מ-12 אלבומי אולפן בסך הכל. על רקע הבשורה שבסוף השבוע הקרוב תשיק קולדפליי את אלבום האולפן העשירי שלה, "Moon Music", מתעוררת השאלה אם מרטין באמת מתכוון לעמוד בקביעה הנחרצת שלו מ-2021 - או במילים אחרות: האם סופו של הרכב הפופ-רוק הבריטי האהוב קרוב מתמיד? התשובה מעט מורכבת.

קולדפליי בהופעה, צילום: רויטרס

בראיון חדש שהעניק מרטין לשירות הסטרימינג אפל מיוזיק והתפרסם אתמול (שני) בבלעדיות באתר "People", הכריז המוזיקאי בן ה-47 כי קולדפליי תשחרר שני אלבומים נוספים בלבד אחד "Moon Music", ולפיכך היצע אלבומי האולפן הסופי שלה יהיה, אכן, תריסר. "אנחנו רק הולכים להקליט 12 אלבומים הולמים ("Proper" - תיאור שמסביר כי הכוונה היא לאלבומי אולפן מלאים ולא לאוספים או פרויקטים אחרים למיניהם - ד"פ), וזה אמיתי", אמר מרטין למראיין, זאין לואו.

כשהאחרון השיב שהוא רוצה מקולדפליי "חמישים אלבומים", הסביר מרטין מדוע העיתונאי טועה: "אתה לא רוצה (חמישים אלבומים), מפני שפחות זה יותר. ובשביל כמה מהמבקרים שלנו, אפילו פחות יותר היה הרבה יותר. חשוב מאוד שיהיה לנו את הגבול הזה," טען הסולן והדגיש שגם לגיבורים של הלהקה, הביטלס, "היו רק 12 וחצי אלבומים, ופחות או יותר אותו דבר גם לבוב מארלי".

הביטלס, צילום: Apple Corps Ltd

הגבול הזה, לדעתו של מרטין, מאפשר לו ולחבריו לשמור על "בקרת איכות גבוהה", ובמקום סתם "לגלוש" בשלב הזה בקריירה של הלהקה, "אנחנו מנסים להשתפר", לדבריו. מרטין, אגב, גם סיפק דוגמה נוספת מחוץ לעולם המוזיקה וציין שסדרת ספרי "הארי פוטר" מונה שבעה כרכים בלבד, ואף נתן את הכבוד הראוי לחבריו: "אני לא רוצה להגיד כשנהיה בני 60 'ויל (צ'מפיון, המתופף), אנחנו צריכים אותך. בוא!' אני רוצה לתת לאחרים חיים משלהם".

הפעם זה רשמי. קולדפליי, צילום: יח"צ

לסיום בחר מרטין להרגיע את המעריצים והודיע שלמרות הכל, קולדפליי לא תתפרק אחרי אותו אלבום מספר 12, אלא, כאמור, פשוט תפסיק להקליט אחריו אלבומי אולפן רגילים. "אם נעשה משהו לאחר מכן, זה יהיה משהו שונה כמו פרויקט צדדי או אוסף של דברים שלא סיימנו", הוא סיכם. במילים אחרות: קולדפליי עדיין כאן. אל חשש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר