"מנסים להבין את הזוועות": לאחר מעצרו וההאשמות החמורות - תפנית מכיוונו של פאף דדי

למרות מעצרו וההאשמות, בין היתר בקשירת קשר לסחיטה באיומים וסחר במין באמצעות הפעלת כוח, חווה הראפר שון קומבס שגשוג מכיוון לא צפוי: המוזיקה שלו • מה התחדש? כל הפרטים כאן

שון פאף דדי" קומבס. צילום: AP

בצל כתב האישום החמור כנגדו, הכולל אישומים על קשירת קשר לסחיטה באיומים, סחר במין באמצעות הפעלת כוח, בכפייה או במרמה, שידול לזנות וקיום מסיבות פרועות עתירות סמים - שעלול להביא לכך שיסיים את חייו מאחורי סורג ובריח - הראפר שון קומבס (פאף דאדי) חווה שגשוג מכיוון לא צפוי.

מאז מעצרו בשבוע שעבר וחשיפת כתב האישום נגדו, הקטלוג המוזיקלי הנרחב של קומבס חווה עלייה בהאזנות (סטרימינג) תחת "שמות הבמה" הרבים שלו, ביניהם דידי, פאף דדי ופי דאדי דידי. לפי נתוני חברת הנתונים והאנליטיקה Luminate, שיריו של קומבס נהנו עד כה מעלייה ממוצעת של 18.3% בהאזנות במהלך שבוע מעצרו וזאת בהשוואה לשבוע שלפניו.

שון קומבס, ב-2018, צילום: איי.אף.פי.

"המוזיקה הופכת פשוט לפיסת מידע נוספת כשאנשים מנסים להבין את הזוועות", אמר ג'ורג' הווארד, פרופסור למנהל עסקים מוזיקלי במכללת ברקלי למוזיקה בראיון לסוכנות הידיעות AP, והוסיף כי הסטרימינג הוא כמו חיפוש בגוגל של האמן כאמצעי לסיפוק סקרנות. "אנשים מנסים להבין איך נשמעת המוזיקה של אדם שהמוח שלו עובד ככה. הסקרנות הטבעית שהאשמות מסוג זה מעוררות היא הגיונית",  הוסיף ואמר. "זה כמו לעבור ליד תאונת דרכים. אנשים רוצים להסתכל".

העלייה במספר ההאזנות במקרה של קומבס אינה דבר יוצא דופן כשמדובר בכזו שמגיעה בהמשך לשערורייה הנמצאת במרכז הסיקור התקשורתי. גם הראפר אר קלי שישב במתקן הכליאה בו נמצא כרגע קומבס חווה עלייה משמעותית במספרי ההאזנות לאחר מעצרו, כשהמספרים במקרה שלו כמעט הוכפלו. הווארד הוסיף והסביר שהאנונימיות של הסטרימינג היא גם גורם שיכול היה להוביל לעלייה במספרים עבור קומבס וקלי כאחד.

שון "פאף דדי" קומבס, צילום: AP

קומבס, שכופר בהאשמות הקשות נגדו, יושב מאז מעצרו במתקן הכליאה הידוע לשמצה MDC בברוקלין ניו יורק, המפורסם בשל תנאיו הקשים הכוללים תשתיות רקובות, מקקים, טינופת ועובש ומקרי אלימות קשים בין האסירים שיכולים גם להגיע לפתחו של קומבס מצד אלה שיבקשו לפגוע בו כ"סמל של כבוד".

שון "דידי" קומבס, צילום: AP

בשבוע שעבר בית המשפט דחה את בקשת עורך הדין של הראפר לשחררו בערבות של 50 מיליון דולר. הדיון הבא בעניינו צפוי להתקיים ב-9 באוקטובר, כשעורך דינו של קומבס, מארק אגניפילו, אמר ל-CNN שהוא יערער שוב על הפסיקה. "אני לא אתן לו לשבת בכלא יום אחד יותר ממה שהוא צריך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר